Gjest "skara" Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Man lager en peppermyntedeig av mel, melk og melis. Så lager man figurer (jeg lager pølser/kuler), og dypper i sjokolade. Til slutt ruller man dem i kokos. Kjempegodt:) Viktig med peppermyntedråper i deigen også! pass bare på at det ikke blir for mange dråper ) 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Viktig med peppermyntedråper i deigen også! pass bare på at det ikke blir for mange dråper ) Hehehehehehehehehehe :-) Ja selvfølgelig:) Var litt for kjapp med svaret mitt jeg:) Peppermynte uten peppermynteolje hørets ikke særlig godt ut nei. Huff! Tusen takk for at du sa fra:) 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Jeg har også bakt to slag. *stolt* Har bakt Silkekaker og Kokostopper. Skal også bake Brune Pinner og diakaker til mamma. Har tenkt å bytte Brune Pinner med Kromkaker som tanta mi er ekspert på! 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Å så flink du er:) Jeg har "limt" sammen pepperkakehuset i dag. Kan nok ikke kalles å bake akkurat, men... I morgen skal jeg lage peppermyntestenger. Gleder meg...til de er ferdige Har du laget peppermyntestenger med Spearmintolje noengang? Eller må det være peppermynteolje? Har bare Spearmintolje nå 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Har du laget peppermyntestenger med Spearmintolje noengang? Eller må det være peppermynteolje? Har bare Spearmintolje nå Nei, jeg har aldri prøvd noe annet enn peppermynteolje jeg. Du kan jo lage en _liten_ deig og så smaker du deg frem? 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Nei, jeg har aldri prøvd noe annet enn peppermynteolje jeg. Du kan jo lage en _liten_ deig og så smaker du deg frem? ja- eller vente til i morra og kjøpe på apoteket. Tror Spearmintoljen blir for søt. Hvor mye mel og sukker etc bruker du på en porsjon? 0 Siter
Gjest "skara" Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Hehehehehehehehehehe :-) Ja selvfølgelig:) Var litt for kjapp med svaret mitt jeg:) Peppermynte uten peppermynteolje hørets ikke særlig godt ut nei. Huff! Tusen takk for at du sa fra:) Bare hyggelig! ) regner med at de fleste skjønte at de måtte ha i det uansett, men jeg klarte bare ikke å motstå fristelsen for å slenge det under deig beskrivelsen din. Må nok lage dette selv i morgen sitter å sikkler no grådig er jo såååå godt da. Har du prøvd å smelte lys kokesjokolade med peppermyntedråper i muffinsformer ett tynt lag blir nesten som after aight kan også ha noen rosiner i også blir ett slag til på kakefatet:))) som er lettvint å lage. 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Bare hyggelig! ) regner med at de fleste skjønte at de måtte ha i det uansett, men jeg klarte bare ikke å motstå fristelsen for å slenge det under deig beskrivelsen din. Må nok lage dette selv i morgen sitter å sikkler no grådig er jo såååå godt da. Har du prøvd å smelte lys kokesjokolade med peppermyntedråper i muffinsformer ett tynt lag blir nesten som after aight kan også ha noen rosiner i også blir ett slag til på kakefatet:))) som er lettvint å lage. *LOL* Oi, det hørtes godt ut. Jeg er generelt veldig glad i konfekt og julegodter jeg:) Men lys kokesjokolade? Blir det ikke bedre med mørk? Peppermyntestengerne vil jeg tro er best med mørk sjokolade, men så skal jo sjokoladen passe både til minten og til kokossmaken da:) 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 ja- eller vente til i morra og kjøpe på apoteket. Tror Spearmintoljen blir for søt. Hvor mye mel og sukker etc bruker du på en porsjon? Peppermyntestenger:) 1dl melk 3/4 dl mel (altså 0,75dl) (melk og mel kokes opp og kjøles ned. Rør _hele tiden_ for at det ikke skal klumpe seg!!!) 1/2kg melis og 6 dråper peppermynteolje arbeides inn i deigen. (viktig å kna det skikkelig inn. Husk og ikke drypp peppermynteoljen i melisen, men arbeid den også inn i deigen slik at det blir jevnt fordelt). Sjokoladesausen: 50 gram kakao og 50 gram delfiafett lages til saus (smeltes i vannbad. Følg med at det ikke blir for varmt). Lag figurer, dypp dem i sjokoladesausen og rull dem til slutt i kokos (De er gode når de har ligget en stund i fryseren. Eller du kan gjøre som bb71, lengre ned her, og bruke to plater mørk kokesjokolade og ca en halv pakke delfiafett! 0 Siter
Gjest "skara" Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 *LOL* Oi, det hørtes godt ut. Jeg er generelt veldig glad i konfekt og julegodter jeg:) Men lys kokesjokolade? Blir det ikke bedre med mørk? Peppermyntestengerne vil jeg tro er best med mørk sjokolade, men så skal jo sjokoladen passe både til minten og til kokossmaken da:) Syns den mørke kan bli kraftig ,men ikke på peppermynte stengene der bruker jeg også den mørke. Blir jo bare sjokolade i muffinsformene og kan bli vel mye men smak og behag. Lager også marsipankuler med sjokoladebiter i med peppermyntetrekk over, barna elsker det!!! Jeg også liker konfekt:))) 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Peppermyntestenger:) 1dl melk 3/4 dl mel (altså 0,75dl) (melk og mel kokes opp og kjøles ned. Rør _hele tiden_ for at det ikke skal klumpe seg!!!) 1/2kg melis og 6 dråper peppermynteolje arbeides inn i deigen. (viktig å kna det skikkelig inn. Husk og ikke drypp peppermynteoljen i melisen, men arbeid den også inn i deigen slik at det blir jevnt fordelt). Sjokoladesausen: 50 gram kakao og 50 gram delfiafett lages til saus (smeltes i vannbad. Følg med at det ikke blir for varmt). Lag figurer, dypp dem i sjokoladesausen og rull dem til slutt i kokos (De er gode når de har ligget en stund i fryseren. Eller du kan gjøre som bb71, lengre ned her, og bruke to plater mørk kokesjokolade og ca en halv pakke delfiafett! Takk skal du ha. Dette må jeg prøve. De må vel oppbevares i kjøleskap eller fryser i og med at det er melk i? 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Syns den mørke kan bli kraftig ,men ikke på peppermynte stengene der bruker jeg også den mørke. Blir jo bare sjokolade i muffinsformene og kan bli vel mye men smak og behag. Lager også marsipankuler med sjokoladebiter i med peppermyntetrekk over, barna elsker det!!! Jeg også liker konfekt:))) Jeg er mest glad i lys sjokolade jeg også Har akkurat sittet og sett på detsoteliv.no, og alle oppskriftene (og bildene) av konfekt og konfektkakene der..*sikle*. 0 Siter
nilia Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Takk skal du ha. Dette må jeg prøve. De må vel oppbevares i kjøleskap eller fryser i og med at det er melk i? Ja, jeg har dem i fryseren. Hvis du bruker den første oppskriften på sjokoladesausen, så smaker den veldig skarp kakao dersom du ikke fryser dem før de spises. Jeg synes nesten ikke de er gode da. Men når de har ligget i fryseren en stund, så er de så nydelig at jeg gjerne spiser meg kvalm på dem...hehe:) 0 Siter
Freya Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Skrevet 7. desember 2005 Jeg har også bakt to slag. *stolt* Har bakt Silkekaker og Kokostopper. Skal også bake Brune Pinner og diakaker til mamma. Har tenkt å bytte Brune Pinner med Kromkaker som tanta mi er ekspert på! Silkekaker, hva er det? Kokostopper, er det det samme som kokosmakroner? Det er veldig godt, iallfall. Det har jeg bakt i dag. 0 Siter
Soria Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Har jo ikke så mye annet å finne på om dagen, så jeg har god tid til å bake. Frykter for at jeg må lage en omgang til med kokosmakroner, de er jo så gode... Ja, kokosmakroner er kjempegodt 0 Siter
Osiris Skrevet 7. desember 2005 Skrevet 7. desember 2005 Silkekaker, hva er det? Kokostopper, er det det samme som kokosmakroner? Det er veldig godt, iallfall. Det har jeg bakt i dag. Silkekaker er det samme som noen kaller sjakkruter, og kokostopper og kokosmakroner er det samme det også ja. 0 Siter
Freya Skrevet 7. desember 2005 Forfatter Skrevet 7. desember 2005 Silkekaker er det samme som noen kaller sjakkruter, og kokostopper og kokosmakroner er det samme det også ja. Åja, sånne hvite og brune kaker. Liker ikke så godt sånne kjeksaktige, tørre julekaker. I morgen står kransekakestenger og risboller på lista mi. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.