Gå til innhold

Anbefalte innlegg

ach1365380363

Jeg var hos legen på en mandag og fikk bekreftet at jeg var i 5 uke av et svangerskap! Fredagen etter begyndte jeg og blø, først litt så mer på lørdag hvor det så ut til at blodet hadde klumpet seg. Det var ikke mye blod, men hadde også små menstruasjonssmerter. Søndagen var det rent blod og i går og i dag har det vært helt brunt. Det virket som en helt vanlig menstruasjon, bortsett fra klumpene. Jeg er redd jeg kan ha spontanabortert. Ringte legevakten og de sa jeg skulle ta kontakt hvis jeg fikk veldig vondt i ryggen i tilegg. Skal til legen igjen neste mandag, så jeg har ikke vært til kontroll etter dette. Har hørt at det er ganske normalt å ha en menslignende blødning under graviditet. Puppene er fortsatt store og litt ømme, men merker ikke den småkriblingen i magen lenger. Burde jeg komme meg til legen før neste mandag? Trenger jeg å bekymre meg, for akkurat nå føler jeg meg ikke gravid lengre! Mvh bekymret Anita

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209356-m%C3%B8rk-bl%C3%B8dning-i-uke-6/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mistet en gang i uke 5-6. Det begynte med bittelitt brunrosa utflod i noen dager. Plutselig en dag kom det brun blødning (ganske mye). Dette gikk så over til å bli en vanlig menstruasjon. Den eneste forskjellen var at bødningene varte i åtte dager mot normalt fire-fem dager. Jeg hadde ellers ingen smerter utover vanlige menssmerter. Klumper kan jeg heller ikke huske at jeg så.

Jeg antok at det var en abort og dro ikke til legen etterpå...

Nå vet jeg at mange har blødninger i svangerskapet, så hadde jeg vært deg ville jeg kanskje tatt kontakt med legen for en sjekk.

Håper det går bra med deg!

Jeg ville ikke tolket dette som et godt tegn.

Men det_er_ jo mulig det går bra. Det er uansett ikke noe de får gjort hverken fra eller til, men det er jo vondt å gå sånn for deg å være redd og usikker. Så jeg hadde nok kontaktet legen igjen, om du skal dit _neste_ mandag er det lenge å vente.

Men jeg stusser veldig over dette med korsryggmerter, at DET var kriteriet for å kontakte de igjen. Man kan jo ha spontanabort så tidlig som i uke 6 uten at man får spesielt vondt i korsryggen.

*krysser fingrene for at det går bra*

ach1365380363

Jeg ville ikke tolket dette som et godt tegn.

Men det_er_ jo mulig det går bra. Det er uansett ikke noe de får gjort hverken fra eller til, men det er jo vondt å gå sånn for deg å være redd og usikker. Så jeg hadde nok kontaktet legen igjen, om du skal dit _neste_ mandag er det lenge å vente.

Men jeg stusser veldig over dette med korsryggmerter, at DET var kriteriet for å kontakte de igjen. Man kan jo ha spontanabort så tidlig som i uke 6 uten at man får spesielt vondt i korsryggen.

*krysser fingrene for at det går bra*

Det var desverre en spontanabort! Heldigvis var alt annet helt normalt, men jeg må si det er trist og det synes kjæresten min også! Bedre lykke neste gang!

Det var desverre en spontanabort! Heldigvis var alt annet helt normalt, men jeg må si det er trist og det synes kjæresten min også! Bedre lykke neste gang!

Uff... Ja, jeg antok det eetter beskrivelsen å dømme. Trist.. :-( Håper dere lykkes snart igjen. Og ta vare på dere selv.

Trine Endsjø, jordmor

Hei! Ved blødninger tidlig i svangerskapet må man selvsagt ha i bakhodet at det kan være en spontanabort på gang. Likevel er det ikke så uvanlig med småblødninger uten at årsaken er av alvorlig art. Så tidlig i svangerskapet er det vanlig å ta noen blodprøver med dagers mellomrom for å sjekke om hCG-nivået er slik det bør være og ikke minst om stigningen av hCG er tilfredsstillende. Man kan også ta ultralyd. Hvis du klarer å vente, rent psykisk, er det helt greit at du venter til mandag.

At du har ømme bryster fortsatt taler egentlig for at du kan være optimistisk. Plutselig opphør av subjektive svangerskapssymptomer kan tyde på at det har gått galt.

Jeg ønsker deg lykke til!

Annonse

Gjest ikke signatur her

Det var trist. Jeg ville bare si at jeg blødde litt da jeg var gravid uten at det var spontanabort. En gang litt friskt blod, og en gang fosset det ut som om jeg tisset på meg. Alt gikk fint, og jeg vet ikke hvorfor jeg blødde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...