Gå til innhold

dobesøk på jobb...en plage..

Anbefalte innlegg

Gjest fotogen
Skrevet

jeg har en del problemer med magen, oppblåst, hyppig avføring(men lite av gangen..) mageknip, osvosv...dette er som sagt en plage på jobb, og i sosiale situasjoner..

det har seg slik at i det siste, vel det siste året, har jeg måttet på do på uheldige tider av døgnet..dette gjaldt også da jeg gikk på vidergående i fjor, og nå på jobben... jeg prøver å få gått på do før jeg går om morgenen, men det virker ikke som fordøyelsen har kommet skikkelig i gang enda.har litt forstoppelse, og om morgenen vil magen altså ikke.. det er først ett par timer senere at jeg kjenner at det hadde vært "godt" å få gått på do, og det passer meg litt dårlig siden jeg da befinner meg på jobb for tiden, og siden det ofte lukter vondt etter at jeg har vært på do,og siden jeg bruker litt lang tid siden magen sjelden fungerer som den skal, har jeg lite lyst til å gjøre dette på jobb(eller andre offentlige steder for den saks skyld....)

dette er så irriterende. jeg kan holde meg, selvfølgelig. men det er ubehagelig. og det gir ofte luftsmerter og gjør at mer luft må ut...

jeg vet ikke hva jeg bør spise for å gjøre det lettere for meg, mer eller mindre fiber...spiser ofte grove knekkebrød til frokost, men avogtil lysere brød også. uanset hva jeg spiser blir magen lit urolig etter ett par timer, og jeg "må" på do ut på formiddagen en gang, hvis det ikke skal bli mer ubehagelig for meg enn det trenger å være.

er ideen å ta med seg en luktfjerningsspary i lomma? eller å endre kosten totalt? eller å ta avføringpiller FØR jeg drar på jobb, evt før jeg legegr meg?jeg har sjekket med lege om jeg er allergisk osv, de finner ikke ut en dritt...men noe må det være. hvorfor skal det være så vanskelig å finne ut av.....*sukk*

jeg kan ofte gå på do flere ganger til dagen, uten å føle at jeg noen gang blir skikkelig tømt, ofte får jeg nesten ingenting ut...er en slags blanding av treig og løs mage nesten...ubehagelig og ekkelt.

forventer ikke at noen vet hva jeg skal gjøre med dette, men kan jo hende noen har noen råd...selv om jeg er så oppgitt nå at jeg nesten har mistet troen på at noen "kjerring"råd funker...

en annen ting er at jeg ikke kommer til å tørre å flytte inn sammen med noen gutt(eller veninne for den saks skyld..) før disse problemene er blitt mindre...de luktene jeg kommer til å spre rundt i huset, må jo være det mest avtennende for enhver mann.

aaargh jeg missliker sterkt fordøyelsessystemet mitt!!

Skrevet

Ha en boks fyrstikker i lomma. Det hjelper faktisk å tenne på et par fyrstikker, for da forbrennes en del av gassen. Det pleide jeg å gjøre da jeg jobbet i en butikk hvor doen var innerst i en lang gang uten lufting...

Skrevet

Kan virke som om du har blitt litt "overfølsom" mht det å gå på do som følge av dine problemer. Kan ikke helt se noe unormalt i å måtte gå på do i løpet av arbeidsdagen, selv ikke om det skulle ta litt lenger tid for deg enn for de fleste. Og inne på en do vil man jo alltid risikere at det lukter mindre godt - nettopp fordi noen har vært på do :-)

Gå på do i arbeidstiden med god samvittighet!

(Det eneste du kanskje kan gjøre som evt. kan fremskynde prosessen er om du begynner å gå til jobben og ankommer litt tidlig, da kan du evt. rekke å bli ferdig før arbeidsdagen starter for alvor.)

Skrevet

Ha en boks fyrstikker i lomma. Det hjelper faktisk å tenne på et par fyrstikker, for da forbrennes en del av gassen. Det pleide jeg å gjøre da jeg jobbet i en butikk hvor doen var innerst i en lang gang uten lufting...

er det ikke noe som heter x-it.. eller noe i den duren. Det funker bra

Skrevet

At det lukter vondt etter at du har vært der skal du (bokstavelig talt) drite i. Det lukter etter at alle har vært på do, og selvom det kan være ubehagelig å komme inn på en do der det lukter, er det bare forventa. Det er slikt man gjør på do, det er det den er til. Og det er helt vanlig å gå på do i arbeidstida, også flere ganger for dagen, og du må bare bruke den tiden du må.

Ellers er jo biola, kefir ol. bra for magen og fordøyelsen. Kaffe funker dårlig for meg tidlig på morgenen, da må jeg ha et toalett lett tilgjengelig, for det"setter igang" ting.

Skrevet

Jeg antar du har fått utredet magetrøbbelet ditt med hensyn til evt. medisinske tilstander?

Ellers sier jeg som gullfisk, det er normalt at det lukter på do, det er den den er der for :-) Ikke la deg bry med det og ikke hold deg, da blir det bare værre.

Skrevet

Jeg har egentlig aldri hatt ordentlige problemer med magen, men kan tidvis få forstoppelse i forbindelse med reiser o.l. Og kunne før føle meg sånn halvveis forstoppet og stinn og litt uggen i blant.

Men så begynte jeg med et pulver som heter Lepicol, som fås på Helsekosten. Og bare etter to dager ble dobesøkene en sann fryd. Det er så delikat, lydløst og luktfritt det som drites at jeg godt kunne ha sittet på matsøppeldunken på kjøkkenet. Og dasskosten har måttet melde seg arbeidsledig og har søkt om omplassering.

For ikke å snakke om at dasspapirforbruket har gått drastisk ned. Det vises så å si ingenting på pairet!

Konsistensen er også upåklagelig, og den stinne følelsen om kvelden er helt borte.

Og det kanskje beste av alt: Jeg kan bøtte innpå med kaffe dagen lang, uten å få halsbrann eller vondt. Og akevitt og pinnekjøtt og bacon og fårikål og hva som helst.

Lepicol finnes både som pulver og kapsler, men kun pulveret virker mot halsbrann. Det er altså pulveret jeg bruker.

Om det virker like fabelaktig for andre, kan jeg ikke si noe om. Men jeg håper det.

Skrevet

Gubben hadde problemer her, men det var mer med forstoppelse. Da kan epleeddik-kapsler hjelpe. Du kan jo prøve å teste det.

Uansett kan du selvsakt gå på do på jobben. Vet ikke hvordan jeg skulle klart å holde meg i mange timer...

Gjest fotogen
Skrevet

Jeg har egentlig aldri hatt ordentlige problemer med magen, men kan tidvis få forstoppelse i forbindelse med reiser o.l. Og kunne før føle meg sånn halvveis forstoppet og stinn og litt uggen i blant.

Men så begynte jeg med et pulver som heter Lepicol, som fås på Helsekosten. Og bare etter to dager ble dobesøkene en sann fryd. Det er så delikat, lydløst og luktfritt det som drites at jeg godt kunne ha sittet på matsøppeldunken på kjøkkenet. Og dasskosten har måttet melde seg arbeidsledig og har søkt om omplassering.

For ikke å snakke om at dasspapirforbruket har gått drastisk ned. Det vises så å si ingenting på pairet!

Konsistensen er også upåklagelig, og den stinne følelsen om kvelden er helt borte.

Og det kanskje beste av alt: Jeg kan bøtte innpå med kaffe dagen lang, uten å få halsbrann eller vondt. Og akevitt og pinnekjøtt og bacon og fårikål og hva som helst.

Lepicol finnes både som pulver og kapsler, men kun pulveret virker mot halsbrann. Det er altså pulveret jeg bruker.

Om det virker like fabelaktig for andre, kan jeg ikke si noe om. Men jeg håper det.

takk for det rådet....det skal jeg prøve!! krysser fingrene for at det kan fungere for andre enn deg....:)

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Takk for det tipset, skal prøve neste gang samvoeren har gjort sitt;) (skikkelig mannestank iblant altså)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...