Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest ikke nikk nå
Skrevet

Har selv blitt utsatt for anonyme meldinger fra naboer. Saken ble henlagt , men det var overhodet ikke morsomt. Jeg anser meg selv som en ressursperson og tenker med gru på dem som ikke har de mulighetene jeg hadde til å få støtte og veiledning i en svært forvirrende situasjon.

Skrevet

Dette tror jeg ingenting på! Som andre skriver her hadde ikke denne saken rukket å være innom fylkesnemnda, tingretten og namsretten siden mai måned. Det går ikke ann! Hastevedtak skal også godkjennes av fylkesnemnda innen 24 timer, så INGEN kan hente barn ut av hjemmet i Norge uten noen som helst grunn. Det går ikke ann - og det må folk forstå.

Hvis barnet blir hentet ut av hjemmet er det akutt og da mener jeg akutt. Ingen vedtak blir godkjent om ikke det er akutt. Fylkesnemnda er veldig nøye på dette.

Det er noe som ikke stemmer i denne saken, men det er ikke sikkert du kjenner den godt nok til å vite hva det er. Jeg vet iallefall at det du skriver ikke kan stemme.

Bare for å klargjøre litt.

I fylkesnemnda vant moren frem. De mente at det ikke var grunnlag til å ta barnet ut av hjemmet. Barnevernet anket videre til tingretten hvor de vant. Samme dag foretok de dette hastevedtak og hentet gutten med makt. Dette var i mai mnd. Moren har anket saken videre og den skulle opp i namsretten like etter nyttår.

En ting er barnevernet. At de gjør feil kan så være, men dem jeg retter "skytset" mot er disse naboene. De er noen djevler som sprer uhygge for flere naboer enn denne moren som nå er død. Mange, falske beskyldninger er kommet fra dem til barnevernet om denne moren, og også om andre. De kan gjemme seg under anonymitet uten å være redd for måtte stå til rette for det de gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...