Gå til innhold

Hacking på MSN

Gjest Noen som er datakyndige her?

Anbefalte innlegg

Gjest Noen som er datakyndige her?
Skrevet

Er det lett å hacke seg inn på MSN?

Min 12-årige datter opplevde nylig at noen som hun trodde var besteveninnen kontaktet henne på MSN. Han brukte den allerede eksisterende msn-kontoen til venninnen. Datteren min fortalte meg det først noen dager etter, så snart hun oppdaget at flere av klassevenninnene hadde opplevd det samme.

Jeg fikk se litt av loggen. Spørsmålene han stillte var veldig slibrige og seksualiserte.

Til nå har jeg innbilt meg at MSN var et trygt sted for datteren min å chatte, siden hun selv må legge inn/akseptere de hun skal chatte med.

Det er ingen i husstanden til klassevenninnen som står bak. Datteren min ble kontaktet igjen i går og da skrev hun om noen fiktive klassekamerater, og han gikk rett på.

Jeg synes dette er ubehagelig. Vi har advart henne mot å cahtte med fremmede, men her hadde hun i god tro pratet fritt til en "venninne". Hun har til og med sendt ham bilder av seg selv.

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...