Gå til innhold

Et spørsmål om kommunalrett..

Anbefalte innlegg

Gjest Stresset studine
Skrevet

Jeg leser nå om kommunalrett, men synes boken er rotete og uoversiktlig..

Den skriver om folkevalgte organer i kommunen og fylkeskommunen, men uten å definere eller fortelle hva dette er.

Så vidt jeg har forstått, gjelder det alle kollegiale organer i kommunen bortsett fra kommunale foretak, stemmer det? Men hva er det ellers som kjennetegner disse? De er jo ikke akkurat valgt direkte av folket..

Jeg skjønner ikke dette, hadde satt kjempestor pris på om dere kunne forklart meg det :)

Fortsetter under...

Skrevet

Kommunestyret eller bystyret.

Typisk folkevalgte organ. Kollegiale organ - her har du lest feil, heter vel ikke det?

Gjest Stresset studine
Skrevet

Kommunestyret eller bystyret.

Typisk folkevalgte organ. Kollegiale organ - her har du lest feil, heter vel ikke det?

Kollegiale som i at de sitter sammen i et styre, uten at noen medlemmer er overordnet de andre. I motsetning til hierarkiske organer, med en sjef som står over de andre og så videre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...