Gå til innhold

Hva er den fineste sangen dere vet om? u/t

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Velouria

4

• Glimtipper

4

• flisa

3

• DarkPink

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bra spørsmål...

Jeg sier: Nirvana - "Where did you sleep last night". Den var originalt av Leadbelly.

Skrevet

Joy Division "Love will tear us apart". Kanskje ikke fin-fiiiin, men spill den for meg på fest, så er jeg et eneste stort glis.

Skrevet

Akkurat nå for tiden er det Madrugada og Ane Bruun med "Lift me"

Gjest blomsterløk
Skrevet

Nå for tida er det Hail Mary med Mark Owen.

Skrevet

Jeg må også nevne Live - "Lightening crashes".

Gjest Cezalion
Skrevet

Hvilket album er den på?

Og 'Awake: The Best of Live'

Gjest LucySky
Skrevet

Bra spørsmål...

Jeg sier: Nirvana - "Where did you sleep last night". Den var originalt av Leadbelly.

Stort sett alle av og med Tom Waits, særlig de på "Frank's Wild Years", "Swordfishtrombones" og "Raindogs".

Ingen over, ingen ved siden av.

Skrevet

Og 'Awake: The Best of Live'

Hm... Har ikke hørt den. Må sjekke den ut :)

Skrevet

Joy Division "Love will tear us apart". Kanskje ikke fin-fiiiin, men spill den for meg på fest, så er jeg et eneste stort glis.

Godt valg! *nynner*

"Why is the bedroom so cold

Turned away on your side?

Is my timing that flawed,

Our respect run so dry?

Yet there’s still this appeal

That we’ve kept through our lives

Love, love will tear us apart again"

Fritt etter hukommelsen :)

Gjest Cezalion
Skrevet

Hm... Har ikke hørt den. Må sjekke den ut :)

Gjør det. :) Alle synes nok ikke den er fin,men jeg synes den er nyydelig.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Eva Cassidys versjon av Songbird, den er helt nydelig, og Josh Groban's versjon av Vincent (Stary Stary Night)

Jeg faller alltid for sånne deppesanger....

Skrevet

Vanskelig, men det er nevnt noe bra låter her allerede.

Jeg må nevne "Velouria" med Pixies så klart, "Henry Lee" Nick Cave og PJ Harvey, "Helpless" Ryan Adams og Gillian Welch sin versjon selvom den er god orginal også, "California über alles" Dead Kennedys, "Starfield Road" Sonic Youth, "Bohemian like you" Dandy Warhols..

Vanskelig å velge en og vanskelig å vite hva du egentlig mener med fin.

Skrevet

Jeg er veldig glad i Eva Cassidys versjon av Songbird, den er helt nydelig, og Josh Groban's versjon av Vincent (Stary Stary Night)

Jeg faller alltid for sånne deppesanger....

Ååååh! Eva Cassidy ja, Fields of Gold og er veldig bra tolkning syns jeg. Generelt er Eva Cassidy bare tja, hvordan skal man si det stor er vel ganske dekkende.

Skrevet

Vanskelig, men det er nevnt noe bra låter her allerede.

Jeg må nevne "Velouria" med Pixies så klart, "Henry Lee" Nick Cave og PJ Harvey, "Helpless" Ryan Adams og Gillian Welch sin versjon selvom den er god orginal også, "California über alles" Dead Kennedys, "Starfield Road" Sonic Youth, "Bohemian like you" Dandy Warhols..

Vanskelig å velge en og vanskelig å vite hva du egentlig mener med fin.

Det du selv synes er fint. Blir jo opp til hver enkelt :)

Skrevet

Det du selv synes er fint. Blir jo opp til hver enkelt :)

Det er klart, men noen mener at fint for eksempel betyr stille og rolig musikk, gladmusikk, trist musikk osv. Fint blir derfor for meg et veldig vidt begrep, men det er jo selvsagt også opp til meg ;)

Skrevet

Jeg liker veldig godt 'We are the World'! Elsker slike sanger hvor det er mange forskjellige stemmer som synger sammen. Den sangen setter meg i godt humør. Kjenner igjen de forskjellige artistene, og grøsser på ryggen noen ganger når enkelte trår skikkelig til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...