Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg var i dag på Ul og så et lite foster med armer og bein og et lite hjerte som banket. Den var på 15,5 mm, og det sa legean at han beregnet til ca 8 uke av svangerskapet. Jeg har beregnet at jeg var på vei inn i min 10 svangerskapsuke i morgen. Jeg vet nesten med sikkerhet at jeg blei befruktet 10 januar(sisste mens var 30.12.2000)Så jeg synes det er merkelig at fosteret skal være så lite som i 8 uke???(jeg fikknemlig konstantert av Gynekolog at jeg hadde eggløsning 10 eller 11 januar i år. Så hvordan kan dette ha seg da? Jeg var også på ul for 1 1/2 uke siden og jeg kan tydelig se vekst på fosteret. Jeg blei litt bekymret for bebisen, siden h*n er så liten i forhold til det den skulle være. er dette normalt?Eller vil størelsen si det er noe galt? Legen sa allt så kjempe fint ut.

Håper du kan hjelpe meg litt nå.

Tusen takk og god helg

Klem fra happi

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20950-lite-foster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Dette er en utrolig vanlig problemstilling. Det er veldig mange som opplever å få en annen termin på ultralyd enn den de hadde regnet ut på bakgrunn av siste mens. Når man vet med sikkerhet når man hadde eggløsning, eller som hos enkelte med prøverørssvangerskap, de vet nøyaktig hvilken dato det befruktede egget ble satt inn, er det klart at man kan stille spørsmål ved dagens teknologi. Det er helt klart ingen grunn til å tro at ditt foster er for lite. De kan se forskjell på et foster som er 8 uker og et som er 10 uker, uten å kun forholde seg til antall millimeter rundt hodet etc. Det er faktisk grunn til å tro at et lite befruktet egg kan ligge i en form for dvale en stund før den aktive utviklingen starter. Dette er ganske nye teorier, og jeg vil anta at de lærde strides her. Jeg vil anbefale deg å stole på at barnet kommer når det er modent for det , enten det er ved din termin eller ultralydtermin.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20950-lite-foster/#findComment-90566
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...