Gå til innhold

Er Andrea gutte- eller jentenavn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zuleika

jentenavn. sett en s bak, så blir det guttenavn... ;) eller dropp siste bokstav.....

Jeg vet at Andre, Andreas og Anders er guttenavn, men jeg har ikke hørt navnet Andrea før i går og jeg var ikke sikker om det var gutt eller jente. Nå kan det godt ha vært et barn med en 'ikkenorskopprinnelse'.

Annonse

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg vet at Andre, Andreas og Anders er guttenavn, men jeg har ikke hørt navnet Andrea før i går og jeg var ikke sikker om det var gutt eller jente. Nå kan det godt ha vært et barn med en 'ikkenorskopprinnelse'.

Andrea er ikke et uvanlig jente navn i Norge.

Jeg kjenner flere små Andrea'er med norskt opphav.

Fra Statistisk Sentralbyrå:

Det er 4889 kvinner som har Andrea som første fornavn.

Du kan søke på navnestatistikk her;

http://www.ssb.no/navn/

Gjest Zuleika

Andrea er ikke et uvanlig jente navn i Norge.

Jeg kjenner flere små Andrea'er med norskt opphav.

Fra Statistisk Sentralbyrå:

Det er 4889 kvinner som har Andrea som første fornavn.

Du kan søke på navnestatistikk her;

http://www.ssb.no/navn/

Resultat av navnesøk

Du søkte på mannsnavnet: Andrea

Det er 23 menn som har Andrea som første fornavn.

Det er 16 menn som har Andrea som eneste fornavn.

Det var nok en gutt det var snakk om;)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Resultat av navnesøk

Du søkte på mannsnavnet: Andrea

Det er 23 menn som har Andrea som første fornavn.

Det er 16 menn som har Andrea som eneste fornavn.

Det var nok en gutt det var snakk om;)

Du regner med at den Andrea'en du har støtt på var en gutt fordi det er 23 menn i Norge som heter det og 4889 kvinner?

Den forstod jeg ikke...

Gjest Zuleika

Du regner med at den Andrea'en du har støtt på var en gutt fordi det er 23 menn i Norge som heter det og 4889 kvinner?

Den forstod jeg ikke...

Jeg hadde følelsen av at det var en gutt, men ble forvirret siden jeg trodde at det var jentenavn. Nå ser jeg at det kan være guttenavn også, og da heller jeg mot det igjen.

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg hadde følelsen av at det var en gutt, men ble forvirret siden jeg trodde at det var jentenavn. Nå ser jeg at det kan være guttenavn også, og da heller jeg mot det igjen.

Ok, da er jeg med. Jeg trodde du bare hadde hørt navnet, ikke sett vedkommende.

Annonse

Gjest Zuleika

Ok, da er jeg med. Jeg trodde du bare hadde hørt navnet, ikke sett vedkommende.

Jeg så ikke vedkommende;) Da hadde jeg nok skjønt det. Saken er at på en restaurant i går så snakket en mann i gruppa i tlf. Jeg håper (veldig) at han snakket med søsteren sin, og det tror jeg nå igjen;) Søsteren har to gutter som jeg ikke vet navnene på. Han tar seg mye av søsteren og guttene , og samtalen var helt naturlig i den sammenhengen. Hvis han hadde begynt å ta seg av en annen med barn på den måten;( Ja ja det hadde ikke vært min sak, men men det er lov å ha drømmer og forhåpninger selvom det er bare der;)

Gjest Ulvinnen Lurulf

Jeg så ikke vedkommende;) Da hadde jeg nok skjønt det. Saken er at på en restaurant i går så snakket en mann i gruppa i tlf. Jeg håper (veldig) at han snakket med søsteren sin, og det tror jeg nå igjen;) Søsteren har to gutter som jeg ikke vet navnene på. Han tar seg mye av søsteren og guttene , og samtalen var helt naturlig i den sammenhengen. Hvis han hadde begynt å ta seg av en annen med barn på den måten;( Ja ja det hadde ikke vært min sak, men men det er lov å ha drømmer og forhåpninger selvom det er bare der;)

Da satser vi på at han bare snakket med søsteren sin :-)

Lykke til, håper du klarer å huke tak i drømmemannen din:-)

Bare stå på!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...