Gå til innhold

Til Jenter: Har du en følsom skjede?

Anbefalte innlegg

Gjest studentennn

I Menneskelig Seksualitet lærte vi at egentlig alle kvinner trenger mer eller mindre stimulering av klitoris. De som får orgasme av bare penetrering har mer beveglighet av "huden" i vulvaen som gjør at det "trekker" litt i klitoris, eller noe sånt.

Aner ikke hvor godt støttet det er. Personlig syns jeg de to orgasmene føles litt annerledes ut.

Fortsetter under...

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

4

• amber sun

3

• Lillemus

3

• Prozak

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Velger å være anonym nå

I Menneskelig Seksualitet lærte vi at egentlig alle kvinner trenger mer eller mindre stimulering av klitoris. De som får orgasme av bare penetrering har mer beveglighet av "huden" i vulvaen som gjør at det "trekker" litt i klitoris, eller noe sånt.

Aner ikke hvor godt støttet det er. Personlig syns jeg de to orgasmene føles litt annerledes ut.

Jeg er enig i at de to orgasmene er ulike, men jeg kan ikke si at jeg liker den ene bedre enn den andre.

Jeg ser at det glapp i hovedinnlegget, men det jeg reagerte mest på var at Gro Isacksen skrev dette: "Årsaken er at skjeden er nærmest følelsesløs fordi den også skal brukes som fødselskanal"

Vel er skjeden fødselskanal, men følelsesløs er den slett ikke!

Gjest vi får se an

Senere forskning viser kanskje at klitoris egentlig ikke er "alene", og at et større sett erogene nerver samarbeider. Samme som den mannlige motparten har en tredelt orgasmetrigging mellom forhudens innside, penishode og et erogent aktivt område under pungen. De ulike delene har ulike funksjoner, oppladingsfunksjoner og følsomhet for ulike stimuli.

Jeg er enig i at de to orgasmene er ulike, men jeg kan ikke si at jeg liker den ene bedre enn den andre.

Jeg ser at det glapp i hovedinnlegget, men det jeg reagerte mest på var at Gro Isacksen skrev dette: "Årsaken er at skjeden er nærmest følelsesløs fordi den også skal brukes som fødselskanal"

Vel er skjeden fødselskanal, men følelsesløs er den slett ikke!

""Årsaken er at skjeden er nærmest følelsesløs fordi den også skal brukes som fødselskanal"

Vel er skjeden fødselskanal, men følelsesløs er den slett ikke! "

Helt enig.

Jeg var jo også en av de som reagerte på generaliseringen som fagpersonen tok.

Det er sikkert en del som ikke har følsom skjede også, men jeg er ikke en av dem. :)

Annonse

Gjest Velger å være anonym nå

""Årsaken er at skjeden er nærmest følelsesløs fordi den også skal brukes som fødselskanal"

Helt enig.

Det er sikkert en del som ikke har følsom skjede også, men jeg er ikke en av dem. :)

Enig med deg :-)

Det er viktig å få frem at det finnes variasjoner, vi kvinner er ikke like bare fordi en sexolog generaliserer!

Gjest staedtler

Helt enig.

Hun er strengt tatt ingen fagperson når det kommer til slike ting. Hennes fagkrets består av psykologi, sosiologi og pedagogikk. Hun har ingen formell klinisk kompetanse, slik f.eks. Åse Rytter Evensen, Elsa Almaas, osv. har.

Hun er strengt tatt ingen fagperson når det kommer til slike ting. Hennes fagkrets består av psykologi, sosiologi og pedagogikk. Hun har ingen formell klinisk kompetanse, slik f.eks. Åse Rytter Evensen, Elsa Almaas, osv. har.

Ok, det forklarer kanskje litt da...

Bra at ikke alle svelger det som blir sagt her uten å tenke selv da ihvertfall, - spesielt når det kommer fra noen som en har inntrykk av er fagperson på området.

:-)

*Hehe* De helt store, himmelstormende orgasmene får jeg ikke ved kun penetrering alene, men mindre orgasmer får jeg og jeg synes det er vanvittig godt. :o)

"men mindre orgasmer får jeg og jeg synes det er vanvittig godt. :o)"

Å? Får du ikke orgasmer som er vonde eller ubehagelige, altså? :-)

"............................................"

Annonse

"men mindre orgasmer får jeg og jeg synes det er vanvittig godt. :o)"

Å? Får du ikke orgasmer som er vonde eller ubehagelige, altså? :-)

"............................................"

*Ler* Jeg mente at jeg synes det er vanvittig godt selv uten orgasmene - din tulling. ;o)

UndrendePåDetMeste

det kommer helt an på størrelsen på pikken og hvor lenge han kan holde på. Jeg kan få 3 forsjellige orgasmer. vaginal, klitoris og den hvor en spruter ut veske når g- punkt blir stimmulert.Så er det noe som heter multi orgasmer da, når alle tre slår til på en gang.det måtte vel være tingen...

Multiorgasmer er ikke når flere typer slår til samtidig, men når man får flere orgasmer rett etter hverandre. Altså at idet du "kommer ned" fra en så går det helt ned til noen sekunder før det kommer en til. Kan visstnok øves opp, denne evnen.

UndrendePåDetMeste

Må si jeg reagerte på fagpersons innlegg jeg også. Hun har jo tildels rett: Skjeden er jo ikke like følsom som klitorishodet, men jeg er jo ikke lam heller! Men det er stoore individuelle forskjeller! Vår følsomhet i underlivet er ikke av avgjørende betydning for reproduskjon, derfor har den naturlige utviklingen sørget for at det er forskjell på oss.

Men jeg snakker for de fleste når jeg sier at det mentale er viktigere enn det fysiske? Altså at man ikke har det godt dersom man ikke klarer å få med tankene. Eller er dette en altfor kvinnelig tanke til å gjelde menn?

Jeg har heller ingen problemer med å få orgasme av kun stimulering i skjeden (eller analt for den saks skyld).

Kult :-)

Jeg har møtt noen kvinner som får lettere orgasme av anal stimuli, men ikke uten klitorisstimuli i tillegg.

"..........................................."

Må si jeg reagerte på fagpersons innlegg jeg også. Hun har jo tildels rett: Skjeden er jo ikke like følsom som klitorishodet, men jeg er jo ikke lam heller! Men det er stoore individuelle forskjeller! Vår følsomhet i underlivet er ikke av avgjørende betydning for reproduskjon, derfor har den naturlige utviklingen sørget for at det er forskjell på oss.

Men jeg snakker for de fleste når jeg sier at det mentale er viktigere enn det fysiske? Altså at man ikke har det godt dersom man ikke klarer å få med tankene. Eller er dette en altfor kvinnelig tanke til å gjelde menn?

Kanskje den såkalte fagpersonen, har en veldig ufølsom skjede, også tror hun automatisk at alle har det sånn. Kanskje hun selv har lite glede av sex.. selv om hun vil framstå på en annen måte ved å være den hun er...

At ikke jenter har glede av "bare" samleie er da hvertfall det mest idiotiske jeg har hørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...