Gå til innhold

Frp i medvind

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Trist at så mange nordmenn ønsker seg amerikanske tilstander. Jeg tror ikke de helt vet hva Frp står for.

I vår kommune nå skal de starte med stoppeklokke i eldreomsorgen, det er selvfølgelig en Frp/høyre kommune.

Skrevet

Jeg tror Høyre har hatt en partisk strategisk hånd inne i bilde. Hørte nettopp Erna uttalte at Høyre vil forsøke å inngå samarbeid med Frp.

Jeg antar det er Høyres strategi for å samle massene til neste valg, som ligger bak.

Skrevet

Trist at så mange nordmenn ønsker seg amerikanske tilstander. Jeg tror ikke de helt vet hva Frp står for.

I vår kommune nå skal de starte med stoppeklokke i eldreomsorgen, det er selvfølgelig en Frp/høyre kommune.

Hvis du tar for deg de ulike kommunene så vil du raskt se at økonomien og velferdsgodene i Frp/høyre kommuner (der de har fått virke over noe tid)ikke på noen måte er noe dårligere enn andre kommuner - men heller tvert om.

fei1365380229
Skrevet

Hvis du tar for deg de ulike kommunene så vil du raskt se at økonomien og velferdsgodene i Frp/høyre kommuner (der de har fått virke over noe tid)ikke på noen måte er noe dårligere enn andre kommuner - men heller tvert om.

Ja her er det ihvertfall labert og her har de hatt Frp/høyre styring så lenge jeg kan huske.

Skrevet

Ja her er det ihvertfall labert og her har de hatt Frp/høyre styring så lenge jeg kan huske.

Generelt sett er det labert over det meste av fjøla.

En annen ting er at hvis du mener at Frp ønsker seg amerikanske tilstander i Norge, så kan vel det heller tyde på at det er du som ikke så godt vet hva Frp faktisk står for?

Når det gjelder f.eks eldreomsorgen, helsesektoren og politiet, så er det ingen andre partier som ønsker å styrke disse mer enn hva Frp ønsker.

fei1365380229
Skrevet

En annen ting er at hvis du mener at Frp ønsker seg amerikanske tilstander i Norge, så kan vel det heller tyde på at det er du som ikke så godt vet hva Frp faktisk står for?

Når det gjelder f.eks eldreomsorgen, helsesektoren og politiet, så er det ingen andre partier som ønsker å styrke disse mer enn hva Frp ønsker.

Jeg vet da rimelig godt hva Frp står for. Privatisering, privatisering, privatisering og stykkpris, stykkpris, stykkpris.

Hvordan skal de få finansiert dette samtidig som de skal gi skattelette, senke avgiftene og gi bl.a billigere bensinpriser det lurer nå jeg på :).

De vil gjerne bruke litt mer oljepenger har jeg sett, men det kan da ikke finansiere alt, derfor blir det vel å finansere gjennom å tegne dyre forsikringer slik som de gjør i USA, noe som kommer til å resultere i at mange velger å ikke tegne disse forsikringene og så står de der den dagen de blir syke eller mister jobben.

Skrevet

Vi vet iallfall hva amatør-regjeringen med de røde og grønne sosialistene står for. Ikke noe rart at folk søker andre alternativer allerede nå.

Gjest god helg
Skrevet

Stemmer det at den nye regjeringen bruker penger på å rote til det den andre regjeringen jobbet med?

Skrevet

Jeg vet da rimelig godt hva Frp står for. Privatisering, privatisering, privatisering og stykkpris, stykkpris, stykkpris.

Hvordan skal de få finansiert dette samtidig som de skal gi skattelette, senke avgiftene og gi bl.a billigere bensinpriser det lurer nå jeg på :).

De vil gjerne bruke litt mer oljepenger har jeg sett, men det kan da ikke finansiere alt, derfor blir det vel å finansere gjennom å tegne dyre forsikringer slik som de gjør i USA, noe som kommer til å resultere i at mange velger å ikke tegne disse forsikringene og så står de der den dagen de blir syke eller mister jobben.

Sett deg inn i deres alternative budsjett, så ser du at det ligger mer fornuft der enn hva de fleste andre politiske partier kan vise til.

Noe privatisering er bra, men noe skal man også være litt forsiktig med. Jeg er ikke alltid enig med Frp på alle områdene vedrørende dette, men jeg ser at jeg likevel er vesentlig mer enig med dem enn de fleste av de andre partiene.

Og så er de et parti som tør å kalle en spade for en spade, de har tiltakslyst (i stedet for tiltaksvegring som preger de fleste andre) og jeg har troen på at de vil gjøre mer og prate mindre om de fikk muligheten til det - også i motsetning til de fleste andre partier.

Så for meg har de gått fra det å være et lite og litt "sært og useriøst" parti som måtte sette en del ting på spissen for å bli hørt, til faktisk å bli et seriøst parti med mye fornuftig politikk.

Skrevet

Stemmer det at den nye regjeringen bruker penger på å rote til det den andre regjeringen jobbet med?

Ja.

Skrevet

Nei, den nye regjeringa bruker penger på å ordne opp etter den gamle.

Skrevet

Det går ikke an å komme med et objektivt, nøytralt svar på det. Den nye regjeringen har ganske annerledes syn på ting enn den forrige, og det medfører selvfølgelig at de endrer på det arbeidet de gjorde. Spør du FrP-gjøker som Goliath, så får du selvfølgelig til svar at de ødelegger. Spør du sosialister som favn, så er sannsynligvis svaret noe annerledes. Og spør du meg, så vet jeg ikke :-)

".........................................."

Skrevet

Vi vet iallfall hva amatør-regjeringen med de røde og grønne sosialistene står for. Ikke noe rart at folk søker andre alternativer allerede nå.

"Vi vet iallfall hva amatør-regjeringen med de røde og grønne sosialistene står for."

Kan du utdype det? Altså, hvilke verdier de står for som er "dårligere" enn FrP?

"............................................."

Skrevet

"En annen ting er at hvis du mener at Frp ønsker seg amerikanske tilstander i Norge, så kan vel det heller tyde på at det er du som ikke så godt vet hva Frp faktisk står for?"

Det stemmer ganske enkelt ikke, Goliath. Riktig nok ønsker de neppe å revolusjonere landet med imperialisme og republikanske tilstander. Men de trekker stadig frem eksempler fra USA på hvordan vi burde gjøre det, og avslører at de enten ikke skjønner hvilke ekstreme elementer dette innebærer, eller at de faktisk ønsker et USA-liknende samfunn.

Og nei - jeg mener ikke at USA er et "verdens onde". Men det er et samfunn med flere usympatiske elementer fra politisk hold enn de fleste sannsynligvis ville satt pris på her på berget.

FrP er _selvfølgelig_ ikke et parti som kan skape et harmonisk og hyggelig samfunn alene. Høyre-partiene sammen, derimot, er neppe dårlig egnet (så lenge KrF blir brent til aske).

"..........................................."

Skrevet

"Vi vet iallfall hva amatør-regjeringen med de røde og grønne sosialistene står for."

Kan du utdype det? Altså, hvilke verdier de står for som er "dårligere" enn FrP?

Nå var det ikke spesielt FrP jeg tenkte på mht alternativer til de rødgrønne.

Skrevet

Min gamle far sa at Carl gjør akkurat det samme som Einar Gerhardsen gjorde i 1930-1960, sier akkurat det folk vil høre, i riktig tid og på riktig sted.

Einar ble også kraftig kritisert, og mange hatet mannen, men likevel fikk han 48% mandat i 1948. Mange sier han delte Norge i to.

Skrevet

Nå var det ikke spesielt FrP jeg tenkte på mht alternativer til de rødgrønne.

Ok. Men hvilke verdier er det som er "dårlige", mener du? Slik jeg ser det, så er det ikke verdiene og verdisynet bak som er problemet, men holdningen til hvordan disse verdiene skal tvinges frem og tres nedover hodene våre.

Skrevet

"En annen ting er at hvis du mener at Frp ønsker seg amerikanske tilstander i Norge, så kan vel det heller tyde på at det er du som ikke så godt vet hva Frp faktisk står for?"

Det stemmer ganske enkelt ikke, Goliath. Riktig nok ønsker de neppe å revolusjonere landet med imperialisme og republikanske tilstander. Men de trekker stadig frem eksempler fra USA på hvordan vi burde gjøre det, og avslører at de enten ikke skjønner hvilke ekstreme elementer dette innebærer, eller at de faktisk ønsker et USA-liknende samfunn.

Og nei - jeg mener ikke at USA er et "verdens onde". Men det er et samfunn med flere usympatiske elementer fra politisk hold enn de fleste sannsynligvis ville satt pris på her på berget.

FrP er _selvfølgelig_ ikke et parti som kan skape et harmonisk og hyggelig samfunn alene. Høyre-partiene sammen, derimot, er neppe dårlig egnet (så lenge KrF blir brent til aske).

"..........................................."

Vi er nok delvis uenige her, selv om det også finnes elementer i dette som vi er enige i:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...