Gå til innhold

Nokia vs Sony Ericsson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare det å komme bort til "Egne valg" syns jeg er for tungvint. Nå må jeg bruke i alt 5 tastetrykk/pildytt dit, og deretter scrolle nedover for å komme til den favorittfunksjonen jeg ønsker.

"Egne valg" burde vært nok med ett tastetrykk for å komme dit.

Ja, det burde da absolutt være en hurtigtast på den telefonen også. Jeg har bare vært borte i den en gang, men hadde selv en T610 tidligere, og der var det da en-eller-annen variant på styrespaken som viste snarveiene.

Er du sikker på at du ikke aktiviserer snarveiene ved å trykke på styrespaken/joysticken, enten trykke rett ned, eller til høyre/venstre/opp/ned?

Gjest Cezalion
Skrevet

Bare det å komme bort til "Egne valg" syns jeg er for tungvint. Nå må jeg bruke i alt 5 tastetrykk/pildytt dit, og deretter scrolle nedover for å komme til den favorittfunksjonen jeg ønsker.

"Egne valg" burde vært nok med ett tastetrykk for å komme dit.

For å komme til "Mine snarveier", trykker du på 'joysticken', og så på tretallstasten.

Skrevet

Takk!

Da har jeg en T630. Den anbefaler jeg IKKE! Mange dårlige løsninger når det gjelder funksjoner. Feks hvis jeg trykker ørlite for lenge når jeg skal "legge på" etter en samtale, så kobles jeg straks inn på Entry. Noe så idiotisk, å bruke samme knappen til AV og PÅ to ulike ting!

Dessuten bruker jeg utrolig lang tid (mange tastetrykk) for å komme til endel ting.

Nei den telefonen anbefaler jeg absolutt ikke! Angret straks jeg hadde kjøpt den, men da hadde jeg jo bundet meg for et år...

Det er en telefon fra før SE klarte å designe brukergrensesnittet tilfredsstillende (en gammel haug) :-)

"............................................"

Skrevet

Det er forskjell på Siemens og Siemens. Min mor hadde en Siemens som var et mareritt. Selv har jeg hatt en Siemens C55, en elskelig og enkel liten mobil, var overhode ikke noe problem å gå fra Nokia til den. :o)

Sant det. Nyere Siemens-telefoner har gjennomgått radikale forandringer i brukergrensesnitt. De gamle var litt lite intuitive - samtidig som de var veldig raske å bruke når man kunne dem.

Skrevet

Har akkurat arva en SE750i.

Har hatt Samsung noen år, men det gikk greit å finne fram i menyene.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det verste er vel mellomromtasten som sitter på en annen tast i forhold til Nokia sin. Jeg hadde også hatt Nokia i mange år da jeg bytta til SE for tre mobiler siden. Mye pes med mellomrom i SMS til å begynne med, men jeg vente meg da til det.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det er en telefon fra før SE klarte å designe brukergrensesnittet tilfredsstillende (en gammel haug) :-)

Nei, det der stemmer ikke helt. Menymessig, og tastetrykkmessig (hvor mange tastetrykk som skal til for diverse kommandoer) er ikke veldig forskjellig fra en T630 til f.eks min K750i. Jeg har hatt begge to. Jeg for min del liker løsningene SE har, man venner seg fort til dem.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Takk!

Da har jeg en T630. Den anbefaler jeg IKKE! Mange dårlige løsninger når det gjelder funksjoner. Feks hvis jeg trykker ørlite for lenge når jeg skal "legge på" etter en samtale, så kobles jeg straks inn på Entry. Noe så idiotisk, å bruke samme knappen til AV og PÅ to ulike ting!

Dessuten bruker jeg utrolig lang tid (mange tastetrykk) for å komme til endel ting.

Nei den telefonen anbefaler jeg absolutt ikke! Angret straks jeg hadde kjøpt den, men da hadde jeg jo bundet meg for et år...

Det er ikke T630 som er problemet, det er den hersens programvaren Telenor har pakka inn i telefonen. Entry er noe dritt, og Sony Ericsson kan _ikke_ lastes for den dritten.

Gjest dårlig løsning
Skrevet

Det er ikke T630 som er problemet, det er den hersens programvaren Telenor har pakka inn i telefonen. Entry er noe dritt, og Sony Ericsson kan _ikke_ lastes for den dritten.

Hva mener du med det? Er det ikke SE som lager software'n da? Ville man kunne byttet teleselskap med samme telefon, og fått en bedre løsning??

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva mener du med det? Er det ikke SE som lager software'n da? Ville man kunne byttet teleselskap med samme telefon, og fått en bedre løsning??

Det er Telenor som legger inn Entry, Entry er ikke noe SE har funnet opp akkurat. Entry roter en del til på det originale oppsettet til telefonen.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Og en ting til: Det er fullt mulig å kjøpe telefoner bundet til Telenor uten Entry. Det har jeg på min K750i. Betalte litt mer for å få en uten Entry, men det er verdt hver krone.

Og: Ingen andre teleselskaper enn Telenor sponser telefoner med Entry, nei. Og du får Entry i andre telefoner enn SE sine også, både Nokia og Siemens. Men så er det vel sånn at en gang Entry, alltid Entry, det går visst ikke an å velge det vekk igjen.

Gjest dårlig løsning
Skrevet

Og en ting til: Det er fullt mulig å kjøpe telefoner bundet til Telenor uten Entry. Det har jeg på min K750i. Betalte litt mer for å få en uten Entry, men det er verdt hver krone.

Og: Ingen andre teleselskaper enn Telenor sponser telefoner med Entry, nei. Og du får Entry i andre telefoner enn SE sine også, både Nokia og Siemens. Men så er det vel sånn at en gang Entry, alltid Entry, det går visst ikke an å velge det vekk igjen.

Hva ER egentlig Entry da? Er det internett, slik at man betaler ekstra tellerskritt når mobilen logger seg inn der?

Jeg har aldri vært der inne frivillig, jeg, men havner der ufrivillig av og til, fordi jeg holder for lenge på AV-knappen.

Jeg bruker egentlig bare telefonen min til sms og prating.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hva ER egentlig Entry da? Er det internett, slik at man betaler ekstra tellerskritt når mobilen logger seg inn der?

Jeg har aldri vært der inne frivillig, jeg, men havner der ufrivillig av og til, fordi jeg holder for lenge på AV-knappen.

Jeg bruker egentlig bare telefonen min til sms og prating.

http://telenormobil.no/entry.tnm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...