Gå til innhold

Kaos etter brudd...

Anbefalte innlegg

Gjest Deppa jente

Jeg er 14 år, og dumpa gutten min for litt over en uke sia på grunn av foreldrene mine som alltid har vært imot forholdet vårt.. dette fordi han er 18 og foreldrene mine heller aldri har likt ham no særlig...jeg orka rett og slett ikke mer... hadde ikke mer styrke eller mot igjen... etter bruddet har jeg funnet ut at jeg begynte å bli mindre glad i ham før jeg slo opp.. altså, at manglende følelser kan ha gjort noe også... han er ikke over meg.. men jeg føler meg ganske ferdig med ham... selv om jeg seff er litt lei meg... så snakka vi litt sammen på irc, ikke fordi jeg hadde så veldig lyst, men fordi jeg syns det var litt slemt å si at jeg ikke ville... problemet er at mens vi var sammen lå vi sammen, og jeg er jo liksom litt ulovlig... faren min har alltid sagt at om han får høre at det har skjedd, kommer han til å nærmest drepe x-en min... i morges plumpa det ut av meg da han spurte meg om vi hadde liggi sammen... altså faren min spurte... og jeg hadde lovt x-en min å ikke si noe.. så hvis jeg er gravid kommer han til å gå åke i fengsel, hvis jeg ikke er gravid, slipper han det, og holder han det ikke hemmelig anmelder jeg ham... det som er rart nå er at han har irritert meg på en del måter, så etter han fikk vite at jeg hadde røpa oss og ringte ble jeg plutselig sint på meg, så istedetfor å si unnskyld og sånn svarte jeg tilbake med samme mynt... samtidig håper jeg inderlig at jeg ikke er gravid, ikke bare for å slippe å ta abort, men jeg vil helst ikke være ansvarlig for at x-en min sitt liv blir ødelagt... så nå hater han meg... og jeg er skikkelig flau overfor foreldrene samt lei meg, jeg har dårlig samvittighet overfor x-en og er sint på ham samtidig... foreldrene mine legger ingen skyld på meg, bare på ham, no som ikke er riktig det heller, for jeg var jo med på det frivillig... men... åå! uff, venter ikke no svar på hva jeg skal gjøre, for det er jo ikke no å gjøre...men måtte bare få det ut! Eksen min sliter også med selvmordstanker nå, han er livredd for å bli anmeldt... jeg føler at jeg har ødelagt livet hans helt, og kanskje jeg til og med får et liv på samvittigheten hvis han blir såpass deppa... hjelp!!Er helt fortvila...=(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20958-kaos-etter-brudd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest motet-oppe

Hei deppa jente!!

Jeg synes du skal ta en graviditetstest fortest mulig. Få en du stoler på til å kjøpe det for deg, hvis du ikke føler deg komfortabel med å gjøre det selv. Du er klarsynt til å være så ung, men samtidig ser jeg ikke at det kan være til noe om du anmelder han....hvis han ikke "tier stille". Du var med på det og det er derfor ikke snakk om voldtekt. Du skaper kaos for din egen del, hvis dette skulle skje. Det er det ingen av dere som er tjent med. Som nevnt, ta en graviditetstest og la x-kjæresten din være. Han finner ut av det, men det kan ta tid for han. Du har nok med det du har nå.

Håper det går bra med deg:-)

Klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20958-kaos-etter-brudd/#findComment-90655
Del på andre sider

Gjest Deppa jente

Hei deppa jente!!

Jeg synes du skal ta en graviditetstest fortest mulig. Få en du stoler på til å kjøpe det for deg, hvis du ikke føler deg komfortabel med å gjøre det selv. Du er klarsynt til å være så ung, men samtidig ser jeg ikke at det kan være til noe om du anmelder han....hvis han ikke "tier stille". Du var med på det og det er derfor ikke snakk om voldtekt. Du skaper kaos for din egen del, hvis dette skulle skje. Det er det ingen av dere som er tjent med. Som nevnt, ta en graviditetstest og la x-kjæresten din være. Han finner ut av det, men det kan ta tid for han. Du har nok med det du har nå.

Håper det går bra med deg:-)

Klem fra

Takk for støtten!!=)

Jeg skal ta graviditetstest ja, og hvis han ikke tier stille så er det verst for ham...=( *føler seg slem*

Vi snakker ikke sammen lenger, så han får nok fred fra meg ja..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20958-kaos-etter-brudd/#findComment-90705
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hallo!

Jeg forstår at du har måttet tåle og erfare mye på kort tid.

Du har antakelig lært mye om samliv også.

Men å ha det kaotisk er slitsomt i lengden.

Jeg vil råde deg til snarest å ta en gravi-test.

Når foreldrene dine kjenner til historien med deg og denne gutten, er det nå kanskje et greit utgangspunkt for å snakke mer med dem?

Du trenger støtte fra din foreldre så lenge du bor hjemme. Vil du ta intiativet til en slik samtale?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20958-kaos-etter-brudd/#findComment-90867
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...