Gå til innhold

Leger i lomma på forsikringsselskap...

Anbefalte innlegg

Gjest Trafikkskadd
Skrevet

Jeg har hatt en langvarig krangel med et forsikringsselskap. De prøver å slippe å gi meg erstatning etter at jeg ble varig skadet i en trafikkulykke.

Nå vil de sende meg til en ny legespesialist for å få vurdert skaden min.

Jeg ønsker å finne ut om denne legen er "kjøpt og betalt" av forsikringsselskapet.

Jeg må nemlig på forhånd si i fra om jeg vil akseptere "dommen" til denne legen.

Finnes det en interesseorganisasjon eller lignende som kan sitte med en "versting-liste" over leger?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det høres særdeles tvilsomt ut at du må akseptere noe på forhånd, og fra en lege forsikringsselskapet selv velger.

Har du en advokat? Hvis ikke tror jeg at jeg ville skaffet meg det.

Det er ingen hemmelighet at forsikringsselskapene gjør det de kan og litt til for å slippe å betale.

Skrevet

Tror ikke at det finnes noen liste men vet at spesialisten jeg jobbet for, også ble brukt av forsikringsselskapene.

Gjest Trafikkskadd
Skrevet

Det høres særdeles tvilsomt ut at du må akseptere noe på forhånd, og fra en lege forsikringsselskapet selv velger.

Har du en advokat? Hvis ikke tror jeg at jeg ville skaffet meg det.

Det er ingen hemmelighet at forsikringsselskapene gjør det de kan og litt til for å slippe å betale.

Nei, jeg har ikke skaffet meg advokat.

Jeg har stått for all korrespodanse med forsikringsselskapet selv, og er ganske lei :-(

I sommer hadde jeg tenkt å prøve å få tak i en advokat. Men da var det så mange saker i nyhetene om advokater som hadde fått klientene til å gå til rettsaker som de tapte. Klientene ble sittende med igjen med utgifter til kjempehonorar til advokatene, i tillegg til utgiftene til rettssakene.

Da tok jeg skrekken :-(

Skrevet

Regner med at du har advokat, og vedkommende bør ha en viss "uoffisiell" oversikt over hvilke spesialister som ikke bør eh.. anvendes og som ikke vil tale objektivt. Basert på tidligere rettssaker etc.

Tror ikke trafikkforeninger har lov til å operere med "svartelister". Men kanskje du får reaksjon hvis du nevner et spesifikt navn på en spesialist.

Trafikkforeninger som kanskje kan være til hjelp:

LTN (Landsforeningen for trafikkskadde) v/ Tom Eitvedt, TULF (Trafikk- og ulykkesskadde forening) eller LTN (Landsforeningen for nakkeskadde (hvis du har nakkeskade)).

Skrevet

Jeg ville ikke akseptert et slikt vilkår for å bli undersøkt, uansett hvem som skal gjennomføre undersøkelsen. Det er ikke slik at en sitter med fasiten (ny lege) mens en annen (tidligere leger) ikke gjør det.

ikke fast nick
Skrevet

Jeg har stått for all korrespodanse med forsikringsselskapet selv, og er ganske lei :-(

I sommer hadde jeg tenkt å prøve å få tak i en advokat. Men da var det så mange saker i nyhetene om advokater som hadde fått klientene til å gå til rettsaker som de tapte. Klientene ble sittende med igjen med utgifter til kjempehonorar til advokatene, i tillegg til utgiftene til rettssakene.

Har du sjekket om du har krav på fri rettshjelp?

Gjest Trafikkskadd
Skrevet

Ta kontakt med Landsforeningen for Trafikkskadde. Det ville i alle fall jeg gjort i en slik situasjon...

http://www.ltn.no/

Takk for tipset!

Skrevet

Gå til advokat! Forsikringsselskapet dekker rimelig og nødvendig juridisk bistand, og i den situasjonen du er nå, tror jeg du trenger en.

Forsikringsselskapene har liste over spesialister, gjerne med anmerkniner om hvem som skriver "gode" eller "dårlige" rapporter for selskapene.Jeg ville aldri gått med på dette vilkåret - så skaff deg advokat!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...