Gjest prust Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Barnevakten klarte å søle masse stearin på den fine adventsduken min... Tror duken er laget av bomull og lin. Hva skal jeg gjøre? 0 Siter
kaffepiken Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Ikke gni på stearinen. Legg duken i fryseren en stund, så kan du ta den ut og plukke av stearinen. Deretter kan du ta strykejernet, legg tørkepapir over og under stearinen og stryk, så smelter du resten av og det trekkes inn i tørkepapiret. Det blir kanskje ikke helt borte, men mye bedre i allefall. 0 Siter
Gjest prust Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Ikke gni på stearinen. Legg duken i fryseren en stund, så kan du ta den ut og plukke av stearinen. Deretter kan du ta strykejernet, legg tørkepapir over og under stearinen og stryk, så smelter du resten av og det trekkes inn i tørkepapiret. Det blir kanskje ikke helt borte, men mye bedre i allefall. Fungerer det å plukke det bort ved frysing? Jeg kommer ikke til å rive i stoffet da? 0 Siter
muriel Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Bytt barnevakt ) Og skyll duken (flekken) i kokvarmt vann. 0 Siter
UndrendePåDetMeste Skrevet 10. desember 2005 Skrevet 10. desember 2005 Fungerer det å plukke det bort ved frysing? Jeg kommer ikke til å rive i stoffet da? Nei stearinen faller jo av mye, mye lettere enn hva som skal itl for å rive opp stoffet. Fettet i stearinen stivner, men fryser ikke til på samme måte som vann. Ville forøvrig brukt trekkpapir og strykejern til slutt jeg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.