Gå til innhold

Kommunen rapper ikke penga fra gamle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere ganger har jeg støtt på at arvinger påstår overfor gamle at kommunen tar fra dem sparepenga når de havner på sykehjem. Arvingene liker neppe at sannheten kommer fram, men noen ganger blir det røpet av regnskapsavdelingen på pleiehjemmet.

Det er vel bare 85% av inntektene de skal ha inntil et visst maksbeløp?

Skrevet

75 % av grunntrygd og 85% av evt. tillegspensjon/ inntekt.

De rører ikke kapitalinntekter, men kan ta 85% av evt. renteinntekter.

Skrevet

Jeg synes de tar ganske mye jeg. Jeg synes de gamle i hvert fall kunne hatt så mye igjen at det var nok til røyk og klær og ev regninger som de har ved siden av.

Men kapital rører de ikke.

Skrevet

75 % av grunntrygd og 85% av evt. tillegspensjon/ inntekt.

De rører ikke kapitalinntekter, men kan ta 85% av evt. renteinntekter.

Og hvis den gamle pasienten leier ut boligen sin? Skal de ha 85% av leien?

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Og hvis den gamle pasienten leier ut boligen sin? Skal de ha 85% av leien?

Som det unge mennesket jeg er så har jeg ikke peiling på gamlehjem og avgifter i den sammenheng. Men er ikke 85% av inntekten i visse fall ganske mye?

Skrevet

Som det unge mennesket jeg er så har jeg ikke peiling på gamlehjem og avgifter i den sammenheng. Men er ikke 85% av inntekten i visse fall ganske mye?

De sitter igjen med i underkant av 2000 kr så jeg synes de tar for mye.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...