Gå til innhold

Hv a slags virusprogram bør jeg velge

Anbefalte innlegg

Gjest helt grønn på området
Skrevet

jeg har windows 2000 og han som har ordnet med pc'en min har sagt at jeg må ordne med noe virusprogram.

hvilke fungerer best?

Og hva skjer hvis jeg ikke bruker noe virusbeskytter?

kan noen forklare meg eventuelt henvise meg til en lettfattelig side?

på forhånd takk for svar

hilsen

Skrevet

Jeg bruker gratisversjonen hos avast.com

Trives bedre med den enn når jeg betalte for Norman

Skrevet

Jeg hadde valgt et antivirus program og ikke et virusprogram. :-p

Skrevet

Jeg bruker F-Secure, jeg er fornøyd med det for tiden. Jeg vet imidlertid ikke om de har noen gratisversjon.

"............................................"

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Gå til en dataforretning, forklar hva du du bruker dataen til, så sørger de for å hjelpe deg med å finne det som passer best! Og hvis du føler at mannen (evt damen) bak disken snakker over hodet på deg, gå et annet sted. De som virkelig har peiling klarer fint å forklare så selv oss "grønninger" forstår:)

Skrevet

Gå til en dataforretning, forklar hva du du bruker dataen til, så sørger de for å hjelpe deg med å finne det som passer best! Og hvis du føler at mannen (evt damen) bak disken snakker over hodet på deg, gå et annet sted. De som virkelig har peiling klarer fint å forklare så selv oss "grønninger" forstår:)

Hvorfor ut å kjøpe dyre program når man får dem gratis?

UndrendePåDetMeste
Skrevet

Hvorfor ut å kjøpe dyre program når man får dem gratis?

Som jeg skrev: best å snakke med folk et sted som faktisk LYTTER til kundene sine. Ha rfaktisk selv blitt anbefalt gratisprogram i en butikk. Og med det fikk de en stamkunde i meg:) Viktig å gå et sted der man får hjelp til sitt nivå.

Skrevet

Du må ha et antivurusprogram. Hele tiden lages det virus og derfor må vi ha programmer som kan bekjempe disse.

Antivirusprogrammene må være hyppig oppdatterte og fungere til enhver tid.

Virus på maskinen kan gjøre alt fra små krøll på maskinen din til å så og si kverke hele maskinen din, slik at alt du har på den forsvinner og alt av programmen ol. må legges inn på nytt.

Jeg vil anbefale Avast eller AVG for.eks.

Disse er veldig greie og de laster du ned gratis her...

http://www.pintoen.com/program/

Det er også små "spionprogrammer" som kan spionere på pc bevegelsene dine og sende informasjon tilbake til "eier".

Derfor bør du også ha programmer som sjekker og fjerner slike spionprogrammer.

På den linken jeg gav deg er det to som er høyt anbefalt. Last dem ned, og kjør dem jevnlig.

De står under kategorien "sikkerht" og heter: Ad- Aware og Spybot-Search & Destroy.

I tillegg bør du ha på en brannmur. Du har en liggende i programmet på pc din så der er det bare å sørge for at den er slått på og fungerende.

Det kan høres ut som mye mas dette her, men jeg skal love deg at det virklig er verdt det.

Det er frustrerende å få virus og dritt på maskinen, mye jobb om en må legge inn programmer og greier selv, og veldig kostbart for dem som ikke gjør det selv men må sende avgårde maskinen hver gang.

Og så er det skikkelig tråkig å miste dokumenter, bilder, mailer osv. som man har liggende på maskinen sin.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...