Gå til innhold

Jordmor, jeg glemte en ting i innlegget mitt.

Anbefalte innlegg

Gjest smiley:o)

Jeg skrev et tidligere innlegg til deg i forbindelse at jeg hadde rier tidligere i denne uke, altså uke 35, og at jeg var uvel, hadde kynnere og diaré. Men det jeg glemte og si var at når jeg dro hjem hadde jeg en åpning på 1-2 cm, og hodet var festet. Hva skal jeg gjøre? Kjenner at kroppen ikke er som den bruker og være i kveld...

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Selv om du skulle gå i fødsel nå snart, så må det kraftige rier til for at det skal bli noe mer ut av det. 1-2 cm åpning kan man i praksis ha en stund. Man er ikke i aktiv fødsel før man får regelmessige rier med 5-10 min. mellomrom, åpning på 3-4 cm eller ved vannanvgang. Du vil helt sikkert kjenne på deg når noe er på gang. Den litt diffuse følelsen av at noe skjer, kan man godt ha en god stund før fødsel. Noen ganger skjer det ingen ting, andre ganger utvikler det seg mot fødselsstart. Hvis du er usikker, kan du ta kontakt med fødeavdelingen i dag for en ekstra kontroll. Du vil helt sikkert ikke bli avvist. Det er viktig at du er inne i god tid hvis det går mot fødsel. Lykke til. Jeg er ganske sikker på at dette skal gå bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...