Gå til innhold

Så utrolig lei jobben...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i begynnelsen av førtiårene og har en jobb jeg er så møkka lei av! Tjener forholdsvis bra, men innholdsmessg er jobben bare så utrolig kjedelig. Havnet der litt tilfeldig og hadde barn å forsørge (har fortsatt) og den passet bra av praktiske grunner og så er det en fast stilling. Nå har jeg hatt den i snart seks år og ønsket om å få brukt seg selv på jobben blir bare sterkere. Jeg er kreativ og liker å bruke språket og liker å ha kontakt med forskjellige mennesker. Er cand mag. Har ikke mulighet til å bli heltidsstudent. Er det noen her som har vært til coaching eller en type rådgivning/veiledning? Må bare finne ut hvordan jeg kan få en forandring snart!

Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke har mulighet til å studere?

Jeg trodde heller ikke det, men etter litt regning og sjekking av stønader og stipend, ser det jammen ut til at det går.

Hvor gammelt er det yngste barnet ditt?

Skrevet

Er du helt sikker på at du ikke har mulighet til å studere?

Jeg trodde heller ikke det, men etter litt regning og sjekking av stønader og stipend, ser det jammen ut til at det går.

Hvor gammelt er det yngste barnet ditt?

Har en på 14. Hva slags stønader fikk du? Jeg har utdanning, da, kan ikke se hvilke stønader jeg kan være berettiget til, men tips mottas med takk! Går helt i frø på jobben...

Skrevet

Jeg ble yrkesrettet atført etter å ha hatt det slik som deg i mange år.

Jeg er enslig mor, og i begynnelsen av førtiårene. Snart er jeg ferdig med min bachelor grad.

Det er ikke enkelt å få jobb i dag, da arbeidsmarkedet er presset. Nå vet ikke jeg hvilken jobb du har, men kanskje du har mulighet til å snakke med arbeidsgiveren din om situasjonen. Kanskje dere kan kommer frem til en løsning om permisjon, for å gjøre noe annet en tid.

Det finnes muligheter, om du bare tør bruke dem.

For meg var usikkerheten og missnøyen større da jeg gikk i en jobb jeg var "lei" av, enn den er i dag. Udanningen min har gjort meg sterkere, mer selvsikker, og jeg har tro på at ting vil ordne seg snart, mht. jobb.

Skrevet

Jeg ble yrkesrettet atført etter å ha hatt det slik som deg i mange år.

Jeg er enslig mor, og i begynnelsen av førtiårene. Snart er jeg ferdig med min bachelor grad.

Det er ikke enkelt å få jobb i dag, da arbeidsmarkedet er presset. Nå vet ikke jeg hvilken jobb du har, men kanskje du har mulighet til å snakke med arbeidsgiveren din om situasjonen. Kanskje dere kan kommer frem til en løsning om permisjon, for å gjøre noe annet en tid.

Det finnes muligheter, om du bare tør bruke dem.

For meg var usikkerheten og missnøyen større da jeg gikk i en jobb jeg var "lei" av, enn den er i dag. Udanningen min har gjort meg sterkere, mer selvsikker, og jeg har tro på at ting vil ordne seg snart, mht. jobb.

Hadde du utdanning fra før? Jeg jobber i Forsvaret og de gir ikke permisjoner overhodet. Hva skal til for å få yrkesrettet attføring?

Skrevet

Har en på 14. Hva slags stønader fikk du? Jeg har utdanning, da, kan ikke se hvilke stønader jeg kan være berettiget til, men tips mottas med takk! Går helt i frø på jobben...

Da blir det verre, ja. Min yngste er 5, og jeg har rett til overgangsstønad. Ikke noe kjempebeløp, men med støtte fra lånekassen og litt sparepenger skal det gå.

Skrevet

Hadde du utdanning fra før? Jeg jobber i Forsvaret og de gir ikke permisjoner overhodet. Hva skal til for å få yrkesrettet attføring?

Jeg hadde en profesjonsutdanning fra før.

Jeg var gjentagende sykemeldt, samt alene med barn. Ting begynte å tårne seg, alvorlig.

Vanskelig å forklare deg hvordan jeg fikk det, men du skal snakke med fastlegen din. Forklar hvordan situasjonen din er. Trygdeetaten og aetat, samarbeider om attføringen i dag.

Om du har konkrete spr. skal jeg forøke å forklare så godt jeg kan.

Skrevet

Jeg hadde en profesjonsutdanning fra før.

Jeg var gjentagende sykemeldt, samt alene med barn. Ting begynte å tårne seg, alvorlig.

Vanskelig å forklare deg hvordan jeg fikk det, men du skal snakke med fastlegen din. Forklar hvordan situasjonen din er. Trygdeetaten og aetat, samarbeider om attføringen i dag.

Om du har konkrete spr. skal jeg forøke å forklare så godt jeg kan.

Er alene med barn jeg også. Hva med rådgiving/coaching? Skulle kanskje først og fremst visst litt om hva som finnes av muligheter som passer for meg av hva jeg passer til å jobbe med?

Skrevet

Er alene med barn jeg også. Hva med rådgiving/coaching? Skulle kanskje først og fremst visst litt om hva som finnes av muligheter som passer for meg av hva jeg passer til å jobbe med?

Ja, det kan være lurt å finne ut av, først.

Jeg visste hva jeg ville, så da var det på mange måter enklere.

Noe du har tenkt på, som du har mer lyst til da?

Skrevet

Ja, det kan være lurt å finne ut av, først.

Jeg visste hva jeg ville, så da var det på mange måter enklere.

Noe du har tenkt på, som du har mer lyst til da?

Jeg har lyst til å bli arkitekt! Ellers trives jeg veldig godt med å holde kurs og opplæring, noe jeg driver litt med i min nåværende jobb. Kanskje jeg skal satse på å bli lærer på arkitekthøgskolen?;)

Skrevet

Er det en tid det er lett å få seg arbeid, så er det nå. Flere tusen ledige jobber for enhver smak i hele landet. Arbeidsledigheten er lavere enn den har vært på mange år. Kom deg ut å søk nye utfordringer og jobb!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...