Gå til innhold

har dere erfaring med å handle fra Amazon?

Anbefalte innlegg

Gjest spespedstudenten
Skrevet

skal bestille en bok derifra

jeg får et valg mellom flere typer leveringsmetoder.

Standard International Shipping (averages 9-36 business days)

Expedited International Shipping (averages 6-22 business days)

Priority International Courier (averages 2-4 days)

jeg ønsker da den som går raskest. Men betaler jeg mer for det da?

Og er det trygt å oppgi visakort nummer der?

Og trekker man pengene fra kortet med en gang bestillingen har kommet, eller trekker de den senere? venter på lønn og tror ikke jeg får penger på konto før til Onsdagten

Noen som kan hjelpe? jeg er ganke lost her

Skrevet

Det er helt trygt å bruke VISA der, men de sjekker at du har dekning med en gang du handler. Har du ikke det, går ikke ordren gjennom.

P.S. Det vikrer ut som du har tenkt å handle fra amerikansk amazon? Prøv heller amazon.co.uk

Den er i England. Det går fortere å få varene derfra og det er rimeligere frakt.

Gjest spespedstudenten
Skrevet

Det er helt trygt å bruke VISA der, men de sjekker at du har dekning med en gang du handler. Har du ikke det, går ikke ordren gjennom.

P.S. Det vikrer ut som du har tenkt å handle fra amerikansk amazon? Prøv heller amazon.co.uk

Den er i England. Det går fortere å få varene derfra og det er rimeligere frakt.

takk for tipset:)

Problemet er at boka er så vanskelig å få tak i. Men skal se om de har det på det engelske forlaget også

men er det slik å forstå at jeg ikke betaler ekstra for rask levering?

Skrevet

Jeg har kjøpt "tonnevis" med bøker fra Amazon (både fra USA og Storbritannia) og dette er et superseriøst og pålitelig firma som det aldri er noe tull med.

Når det gjelder leveringen så har jeg alltid kun fått levert med standard leveringsmåte(den billigste) og det har alltid gått veldig kjapt. En gang fikk jeg faktisk ei bok fra Storbritannia dagen etter at den var sendt derfra. Men jeg vil tro at uansett leveringsmetode vil det nok ta litt lenger tid enn det nå i julepakketida hos postverket.

Hos Amazon pleier de trekke fra konto når boka sendes, og om boka er på lager vil det si ganske så kjapt etter bestilling.

Skrevet

Ok å bruke Visakort, men du må ha dekning.

Når du er ferdig med ordren vil du få totalkostnaden, og da ser du om det er forskjell på leveringsmetodene. Men jeg tror at du kun kan bruke den internasjonen varianten når du ikke bor i USA.

Skrevet

Jeg har bestilt et par ganger fra Amazon i USA. Har fått varene veldig raskt.

Har brukt billigste sendemåte.

Pengene blir trukket ganske umiddelbart fra kontoen, og jeg har ikke merket at det ikke skulle være trygt å gi VISA-nummeret.

Skrevet

Du betaler ekstra for raskere sending, ja.

Men det går som regel raskt og greit med den billige standardmetoden også.

Amazon er en trygg og seriøs nettbokhandel, så du trenger ikke bekymre deg for å handle med Visa der. Jeg gjør det hele tiden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...