Gå til innhold

Kunne tenke meg å opprette en slags krisetelefon i komunnen!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Tanken bak er god, men jeg vil ikke støtte et slikt initiativ.

Anonymiteten er en viktig sak i slike sammenhenger. I forbindelse med kriser er det ofte familier som er involvert, og samlivsproblemer er vanlige. Da tror jeg ikke det er særlig lurt at krisetelefonen betjenes av legfolk fra kommunen.

Å betjene slike krisetelefoner er ikke enkelt. Jeg har mange rapporter fra kolleger om særdeles slett arbeid som er blitt gjort av de eksisterende nasjonale krisetelefoner. Slikt arbeid krever lang erfaring fra tilsvarende arbeid under kyndig veiledning.

Tanken bak er god, men jeg vil ikke støtte et slikt initiativ.

Anonymiteten er en viktig sak i slike sammenhenger. I forbindelse med kriser er det ofte familier som er involvert, og samlivsproblemer er vanlige. Da tror jeg ikke det er særlig lurt at krisetelefonen betjenes av legfolk fra kommunen.

Å betjene slike krisetelefoner er ikke enkelt. Jeg har mange rapporter fra kolleger om særdeles slett arbeid som er blitt gjort av de eksisterende nasjonale krisetelefoner. Slikt arbeid krever lang erfaring fra tilsvarende arbeid under kyndig veiledning.

Jeg visste du kom til å si noe slikt, men jeg mener selv jeg har mye å bidra med i vanskelige situasjoner!

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg visste du kom til å si noe slikt, men jeg mener selv jeg har mye å bidra med i vanskelige situasjoner!

Ville du ringt den kommunale krisetelefonen dersom du risikerte å treffe nabokona på tråden?

Hvis du ikke forstår dette problemet, beviser det at du ikke bør drive en slik telefon.

Er enig med NHD her selv om tanken er god! Kan du ikke bli med i kirkens SOS telefon eller mental helse sin telefon? Da hjelper du like godt som å starte en egen. Det må ikke bli for mange telefonnumre å ringe, da blir man jo helt forvirra!

Annonse

Ville du ringt den kommunale krisetelefonen dersom du risikerte å treffe nabokona på tråden?

Hvis du ikke forstår dette problemet, beviser det at du ikke bør drive en slik telefon.

Hadde jeg trengt hjelp hadde det ikke gjort meg noe å møtt nabokona på telefonen, men jeg skjønner ditt poeng her nhd:-)

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...