Gå til innhold

Hva er den styggeste og fineste dialekten du vet om? u/t

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 95
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mumitrollet

17

• Gyda

7

• DarkPink

6

• morsan

3

Mest aktive i denne tråden

Enig, ålesunder er helt forferdelig, men andre sunnmørske dialekter er fint! Jeg snakker det selv selv om jeg er utflyttet for lenge siden, og får faktisk mye positive kommentarer.

Men bergenser er ikke fint, altfor blærete, og ikke trønder, altfor traust.

Derimot har jeg en STOR svakhet for nordlendinger!

Det med dialekt går like mye på person for min del. Man blir liksom glad i alt om man liker noen. Jeg kjente engang ei trønderjente som må være verdens mest naive og sosialt uintelligente + litt ego. Etter henne liker jeg ikke så godt trøndersk lenger som jeg gjorde før.

Jeg snakker grenlandsk, og vet at mange syns det er stygt. Selv syns jeg bare det er stygt når jeg hører det på tv.

Sånn som de snakker i Tromsø syns jeg er pent. Bergensk syns jeg aldeles ikke er pent i det hele tatt.

Jeg synes grenlandsdialekta er kjempekoselig, jeg. ;o)

Annonse

Gjest Elibesadette

Stygge dialekter: oslo dialekt, bergensk, molde og omegn, trøndersk

Liker dialekten i kristiansand best. den er finest. Mens den tøffeste dialekten er fra nordtrøndelag et sted, husker ikke hva plassen heter.

Sånn dialekt som gjør at man høres ut som en mann uansett hvor feminin man er, sånn Karita Bekkemellem greie er virkelig forferdelig. Også same-nordlansk er fælt.

Bergensk er i en klasse for seg av stygghet, sammen med østfolddialekten.

Trøndersk er nydelig, hvis de ikke sier "sjer" når de mener "ser"

Oslodialekten er pen, spesielt vestkantsnobb. Liker litt snobbete engelsk også jeg da..

Annonse

Sånn dialekt som gjør at man høres ut som en mann uansett hvor feminin man er, sånn Karita Bekkemellem greie er virkelig forferdelig. Også same-nordlansk er fælt.

Bergensk er i en klasse for seg av stygghet, sammen med østfolddialekten.

Trøndersk er nydelig, hvis de ikke sier "sjer" når de mener "ser"

Oslodialekten er pen, spesielt vestkantsnobb. Liker litt snobbete engelsk også jeg da..

"same-nordlansk"???

Du mener kanskje "same-finnmarking"?

Jeg synes kystfinnmarkinger og nordlendinger høres prikk like ut jeg. Hva er egentlig forskjellen?:-)

Forskjellen er omtrent like stor som mellom Stavanger og Møre. Men du hører kanskje ikke forskjellen på disse heller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...