Gå til innhold

Syns gavene er dumme...

Anbefalte innlegg

Nemlig!

Når man stadig vekk får billig "mannshit" gidder jeg ikke finne noe bra gave tilbake. Han ene det gjelder har jeg brukt å kjøpe bøker til. Noe han blir glad for. Bøker er ikke de billigste gavene. Men når vi selv fikk verdens styggeste nissesalt-og pepperbøsse til jul ifjor (kjøpt på europris til sikkert 10 kr).... Vel, ikke flere bøker på han! Gaven gikk forresten rett i søpla. Jada, jeg er utakknemlig.

Enig jeg får bestandig handduk til 10 kroner det samme får hans onkelbarn også.

Nå har jeg begynt å gi handduk jeg også.

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• mumitrollet

6

• Gemini

4

• hare1365380455

4

Gjest Flystripa

Nemlig!

Når man stadig vekk får billig "mannshit" gidder jeg ikke finne noe bra gave tilbake. Han ene det gjelder har jeg brukt å kjøpe bøker til. Noe han blir glad for. Bøker er ikke de billigste gavene. Men når vi selv fikk verdens styggeste nissesalt-og pepperbøsse til jul ifjor (kjøpt på europris til sikkert 10 kr).... Vel, ikke flere bøker på han! Gaven gikk forresten rett i søpla. Jada, jeg er utakknemlig.

*hehe* Jeg synes ikke du er utakknemlig. Når jeg har fått sånne dumme gaver, så synes jeg faktisk at det er sårende og skuffende.

Husker spesielt fadderene til min bror. De har alltid kommet rekende med nissekrus til 10,- - ja faktisk den samme gaven to år på rad. Andre gaver verdt å nevne: bastkurv fra SparKjøp med to rosa eller mintgrønne såper som stinker puck! Hvilken 9-år gammel gutt blir glad for sånt!? Jeg synes sånne handlinger er totalt på jordet. Hvis man ikke er mer interessert i mottakerens opplevelse av å motta en gave, så kan man heller la hele gaveopplegget seile sin egen sjø.

Heldigvis har mine faddere vært helt motsatt av de ovenfornevnte. Og de har gitt en kvalitetsting både til meg og min bror.

Å huff da. Jeg er ikke av den sorten som gir bort noe, bare _for at_ det er billig.

Det viktigste for meg, er at gaven er noe vedkommende ønsker seg. Hvis en persom f.eks ønsker seg en slikkepott. Da vet jeg at sånne finnes på -nille til 10 kr, men jeg drar ikke dit for å kjøpe noe så simpelt. Det er ikke artig å gi bort noe sånt! Da kjøper jeg heller en designutgave på glassmagasinet eller Kitchen, eller Tupperware sin. Noe som ikke ryr i stykker etter en mnds bruk.

Synes du viser en ganske "simpel" holdning overfor alle de som ikke har anledning til å kjøpe designslikkepotter til flere hundre kroner.

Jeg kunne alltids klart det, men vet du hva: Slikkepotter til ti kroner holder i årevis! Og hvem bryr seg hvordan den ser ut, der nedi skuffa mi?

Synes ærlig talt du er en snobb. Derav "Å gid".

Ja, sengetøy er jo en sikker vinner *ler*.

Vi fikk noe gyselig sengetøy av svigermor ifjor. Med matchende gardiner til. Joohoo. De ligger enda i innpakningen. Blir nok kastet etterhvert når de har ligget lenge nok.

Sengetøy har man som regel mer enn nok av.

Ikke hvis man er ung og knapt etablert... :-)

Annonse

Kjenner meg veldig igjen...

Uff, det gavepeset. Skulle ønske vi bare droppet det. Vrir hjernen hvert jævla år for å finne noe som mottaker kanskje har lyst på. For ingen vet jo hva de ønsker seg, for vi har jo det vi vil ha likevel - og resten vil vi kjøpe selv ellers blir det ikke i vår smak likevel.

Hva er vitsen med å

a) enten bytte penger/gavekort/kjøpe gaver som byttes likevel

B) kjøpe gaver som en egentlig ikke vet om mottaker har lyst på, og så ender det opp med at det blir byttet eller stuet bort likevel.

Gavene skulle vært til ungene, så kunne vi voksne droppet det. Og kjøpt oss det vi ville ha selv isteden.

:-)

SÅ enig!

Hater å kjøpe gaver fordi jeg MÅ og ikke fordi jeg VIL.

Særlig var dette fremtredende tidligere da vi feiret jul sammen med en større del av familien som hadde bedre råd enn oss. Og som eeelsket å vise hva de hadde fått...

Dette er mye av grunnen til at jeg hater jula og alt stresset som følger med. Eneste jeg liker er julematen og at man har fri.

*sutre*

Gjest Flystripa

Synes du viser en ganske "simpel" holdning overfor alle de som ikke har anledning til å kjøpe designslikkepotter til flere hundre kroner.

Jeg kunne alltids klart det, men vet du hva: Slikkepotter til ti kroner holder i årevis! Og hvem bryr seg hvordan den ser ut, der nedi skuffa mi?

Synes ærlig talt du er en snobb. Derav "Å gid".

Min ligger ikke i skuffen, den er i daglig bruk. Dette var kun et eksempel, og du svarer som et gammelt hespetre.

Skal jeg slutte å spise også, kanskje, fordi det finnes barn i verden som ikke kan spise seg mette?!

Hva jeg bruker mine penger på, kan du bare drite i. Nemlig.

Min ligger ikke i skuffen, den er i daglig bruk. Dette var kun et eksempel, og du svarer som et gammelt hespetre.

Skal jeg slutte å spise også, kanskje, fordi det finnes barn i verden som ikke kan spise seg mette?!

Hva jeg bruker mine penger på, kan du bare drite i. Nemlig.

Tror ikke det er mange som gir bort ting _bare_ for at det er billig. For meg høres det ut som det du egentlig sier er: Om du ikke har råd til å gi bort noe "ordentlig", så kan du bare la være å gi gaver i det hele tatt.

For meg _er_ det faktisk tanken som teller. Om jeg får en stygg plastnisse til 10 kr og et koselig julekort fra en gammel tante som har hundre mennesker hun skal gi til, så setter jeg faktisk pris på at hun husker meg også.

Synes ikke bare du er snobbete, men også uttakknemlig. Så få du mene jeg er et hespetre så mye du vil, om det får deg til å føle deg bedre.

Gjest Flystripa

Tror ikke det er mange som gir bort ting _bare_ for at det er billig. For meg høres det ut som det du egentlig sier er: Om du ikke har råd til å gi bort noe "ordentlig", så kan du bare la være å gi gaver i det hele tatt.

For meg _er_ det faktisk tanken som teller. Om jeg får en stygg plastnisse til 10 kr og et koselig julekort fra en gammel tante som har hundre mennesker hun skal gi til, så setter jeg faktisk pris på at hun husker meg også.

Synes ikke bare du er snobbete, men også uttakknemlig. Så få du mene jeg er et hespetre så mye du vil, om det får deg til å føle deg bedre.

Fint at du setter pris på det, da. Jeg kaller slikt for skrot, og mener oppriktig at folk som egentlig ikke har råd til julegaver - annet enn skrot, bør innskrenke gavebyttingen. Julen er for barna - gi noe til ungene i slekta istedet for at alle (både voksne og barn og naboen og tanta til pappa) skal få noe billigdill som ingen har bruk for.

Det som denne tråden handlet om for min del, var folk med god råd, som allikevel alltid gir bort tankeløse billigting bare for å gi. Det er heller ikke snakk om å bruke mye penger. Istedet for å gi f.eks et plastdings som ryr i stykker til 20 kr, kjøp heller en liten legosak til 25,-

Å huff da. Jeg er ikke av den sorten som gir bort noe, bare _for at_ det er billig.

Det viktigste for meg, er at gaven er noe vedkommende ønsker seg. Hvis en persom f.eks ønsker seg en slikkepott. Da vet jeg at sånne finnes på -nille til 10 kr, men jeg drar ikke dit for å kjøpe noe så simpelt. Det er ikke artig å gi bort noe sånt! Da kjøper jeg heller en designutgave på glassmagasinet eller Kitchen, eller Tupperware sin. Noe som ikke ryr i stykker etter en mnds bruk.

Ang. slikkepotter: "Da kjøper jeg heller en designutgave på glassmagasinet"

Det finnes jo også en mellomting, mellom Nille og en "designutgave"... Høres jo ut som om det viktigste er at det koster nok penger.

Fint at du setter pris på det, da. Jeg kaller slikt for skrot, og mener oppriktig at folk som egentlig ikke har råd til julegaver - annet enn skrot, bør innskrenke gavebyttingen. Julen er for barna - gi noe til ungene i slekta istedet for at alle (både voksne og barn og naboen og tanta til pappa) skal få noe billigdill som ingen har bruk for.

Det som denne tråden handlet om for min del, var folk med god råd, som allikevel alltid gir bort tankeløse billigting bare for å gi. Det er heller ikke snakk om å bruke mye penger. Istedet for å gi f.eks et plastdings som ryr i stykker til 20 kr, kjøp heller en liten legosak til 25,-

*grynt*

Annonse

Gjest Flystripa

Ang. slikkepotter: "Da kjøper jeg heller en designutgave på glassmagasinet"

Det finnes jo også en mellomting, mellom Nille og en "designutgave"... Høres jo ut som om det viktigste er at det koster nok penger.

Nei, det er det ikke. Men jeg gir ikke en 10-kroners dings bort i GAVE. Gave = pen ting. Kanskje en ting som mottakeren vanligvis ikke ville ha brukt så mye penger på selv. Ikke heng deg opp i eksempelet.

Ja, sengetøy er jo en sikker vinner *ler*.

Vi fikk noe gyselig sengetøy av svigermor ifjor. Med matchende gardiner til. Joohoo. De ligger enda i innpakningen. Blir nok kastet etterhvert når de har ligget lenge nok.

Sengetøy har man som regel mer enn nok av.

Datra mi har ikke mer enn 2 sett.

Nei, det er det ikke. Men jeg gir ikke en 10-kroners dings bort i GAVE. Gave = pen ting. Kanskje en ting som mottakeren vanligvis ikke ville ha brukt så mye penger på selv. Ikke heng deg opp i eksempelet.

Hvorfor skal jeg ikke henge meg opp i det? ;-)

Syntes det sa en hel del, jeg...

ja, nesten i hele tråden her :) - men så er jeg både litt fattig og liker nille og Europris og First Price og sånn da :) liker å snyte noen for de store penga - - de bruker vi til andre ting...enn ting :)

Tror neppe det er mange som tenker som Flystripa. Gi det du synes du har råd til, de fleste setter pris på det de får!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...