Gå til innhold

Syns gavene er dumme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt flere gode ting på Nille og jeg, altså.

Jeg også, Åsemor. :-)

Det blir enda mer gavepress da jo, når man må passe på at en ikke kjøper fra Nille, ikke fra Europris, ikke fra -eh,hva var det. - Rusta?, ikke fra ...

Kanskje alle burde gi ut en liste over butikker en ikke vil ha gaver fra?

hehehe.

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• mumitrollet

6

• Gemini

4

• hare1365380455

4

Skrevet

Hvorfor det? Du handler vel ikke julegavene på Europris og -nille...? For jeg ønsker meg INGENTING fra sånne butikker, altså - hehe ;o)

Sånn har jeg det aldri, for jeg kjøper kvalitetsting, som jeg vet at mottakeren ønsker seg.

Gi eksempler på det du synes virker dumt, da.

Det blir enda mer gavepress da jo, når man må passe på at en ikke kjøper fra Nille, ikke fra Europris, ikke fra -eh,hva var det. - Rusta?, ikke fra ...

hehehe.

Skrevet

...hva er rådvin, egentlig...?

Nysgjerrig hilsen fra

Hehe... Henger meg på Flisas forklaring av mangel på en bedre. :)

Skrevet

Kjenner meg veldig igjen...

Uff, det gavepeset. Skulle ønske vi bare droppet det. Vrir hjernen hvert jævla år for å finne noe som mottaker kanskje har lyst på. For ingen vet jo hva de ønsker seg, for vi har jo det vi vil ha likevel - og resten vil vi kjøpe selv ellers blir det ikke i vår smak likevel.

Hva er vitsen med å

a) enten bytte penger/gavekort/kjøpe gaver som byttes likevel

B) kjøpe gaver som en egentlig ikke vet om mottaker har lyst på, og så ender det opp med at det blir byttet eller stuet bort likevel.

Gavene skulle vært til ungene, så kunne vi voksne droppet det. Og kjøpt oss det vi ville ha selv isteden.

:-)

Nei, det er ikke vits i det hele tatt. Julen for to år siden foreslo jeg for mamma, pappa, ste her og ste der, samt alle andre voksne halvsøsken, onkler og tanter, at nå vil jeg ikke gi mer til voksne uten barn!

Det er så vidunderlig! Fatter ikke at voksne folk kjøper gaver til hverandre, det er bare tull. Ting til meg vil jeg kjøpe selv!

Skrevet

Uff, det gavepeset. Skulle ønske vi bare droppet det. Vrir hjernen hvert jævla år for å finne noe som mottaker kanskje har lyst på. For ingen vet jo hva de ønsker seg, for vi har jo det vi vil ha likevel - og resten vil vi kjøpe selv ellers blir det ikke i vår smak likevel.

Hva er vitsen med å

B) kjøpe gaver som en egentlig ikke vet om mottaker har lyst på, og så ender det opp med at det blir byttet eller stuet bort likevel.

Gavene skulle vært til ungene, så kunne vi voksne droppet det. Og kjøpt oss det vi ville ha selv isteden.

Vår familie har gjort det sånn i år, ikke gaver til de voksne. Dette var en lur ide, adventstiden har vært mye bedre. Men det hører med til historien at jeg har beordret min mann til å kjøpe gave til meg, og den skal pakkes inn og ligge under treet. Jeg orker ikke en julaften uten en eneste gave - så stor er jeg tross alt ikke!! Dessuten har jeg vært snill.

Skrevet

Jeg vet om 2 som blir glade i alle fall - den som får et Buzz-spill og den som får digitalkamera.

Hei,

Der kan du se.

Det skulle da jammen bare mangle også!

Skrevet

Hva er vitsen med å

Nei, gaver må jeg ha :). Vi voksne kjøper riktignok bare bruk-opp-ting til hverandre. Litt vin, marsipan, kalender av unger, god såpe og lotion osv. Egentlig enkelt å kjapt og kjøpe.

Ungene våre kjøper ikke til oss foreldre, men de hender de lager i barnehagen og på skolen.

Vi har droppet ut søsken, men noen venninner kjøper til meg og da må jeg kjøpe igjen.

Gjest Flystripa
Skrevet

hehehe.

;o)

Skrevet

Nå fikk jeg plutselig skikkelig prestasjonsangst angående julekortet... Tør jeg å sende det ut tror du?

Skrevet

Jeg synes faktisk gaver bertyr omtanke for hverandre, at man en gang i året ønsker å gi folk man setter pris på (joda, et gammel krek av en kjip tante følger vel alltid med på lasset...).

Jeg sender kort og små gaver til perifere tanter, onkler, søskenbarn og deres barn (min sønns tremenninger) hvert år, og får tilbake småtteri: Sjokolade, strikka sokker, såper, grytekluter, og annet småtteri til meg og tusjer, votter, småbiler til poden. Ikke alt er like stilig, og ikke alt blir brukt, men tanker teller veldig mye. Det hender jeg bytter, jeg også, men anstrenger meg for å bytte i noe som harmonerer sånn noenlunde med intensjonen bak gaven: Får jeg en strikka genser som ikke helt er i min farge, forsøker jeg å finne en annen strikka genser.

Synes det er koselig, jeg.

Skrevet

Hvorfor det? Du handler vel ikke julegavene på Europris og -nille...? For jeg ønsker meg INGENTING fra sånne butikker, altså - hehe ;o)

Sånn har jeg det aldri, for jeg kjøper kvalitetsting, som jeg vet at mottakeren ønsker seg.

Gi eksempler på det du synes virker dumt, da.

Å gid.

Skrevet

Jeg er vannvittig dårlig på gavekjøp..., så det er bare en måte å løse det på - jeg følger ønskelista slavisk. Ingen avvik overhodet, da ender jeg bare opp med de samme tankene som deg.

Og jeg er dessuten verken kreativ eller fingernem nok til å lage kaffebønne-kort:-)

Skrevet

Jeg vet om 2 som blir glade i alle fall - den som får et Buzz-spill og den som får digitalkamera.

Gavene jeg har kjøpt som nok blir satt mest pris på er mp3spiller, den nye harry potter-boka, og en "leke-laptop". Men ellers hender det at jeg angrer litt på noe jeg har kjøpt på ren impuls, og tenker at det kanskje var dumt, og at vedkommende ikke kommer til å like det. Spesielt da jeg var liten, og lagde ting gjennom hele året på skolen/barnehagen, og samlet opp for å gi det bort. Når det da var noen mnd siden jeg hadde laget det, og så skulle finne det fram igjen, da syntes jeg bare det var såååå tåpelig, men mamma insisterte på at det var fint ;)

Til søstra mi har jeg kjøpt en oppblåsbar gris (i tilfelle du smugleser hva jeg skriver, Adriana ;) ).

Skrevet

Jeg er vannvittig dårlig på gavekjøp..., så det er bare en måte å løse det på - jeg følger ønskelista slavisk. Ingen avvik overhodet, da ender jeg bare opp med de samme tankene som deg.

Og jeg er dessuten verken kreativ eller fingernem nok til å lage kaffebønne-kort:-)

Jeg ønsker meg ny bil :D

Skrevet

Okay....*noterer*

Du trenger ikke tenke på å få den fraktet eller noe sånt, jeg kommer like godt på julemiddag, og sparer deg for bryet ;)

Skrevet

Jeg også, Åsemor. :-)

hehehe.

Hehe, har faktisk kjøpt julegaver på Max i år (tidligere Tier'n).

Og vet med sikkerhet at guttungen kommer til å sette pris på de Pokemon-kosedukkene jeg fant der *s*

Skrevet

Ja, jeg tenkte jeg kunne gjøre noe festlig med innpakkinegn - min eldste har jeg kjøpt kaffetrakter og melkeskummer til - skal sannelig også kjøpr filter, Cappucino-pulver og sånt til også -og lage lappen som e svær kaffebønne - det er nok sånt som må til.

Kaffetrakter med tilbehør er vel en finfin gave det vel?

I alle fall så lenge du vet at hun ønsker seg/trenger det, og ikke har tre fullgode traktere fra før ;-)

Skrevet

Hva er vitsen med å

heldigivs kjøper vi bare til unger i vår famlie :)

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, jeg har også prestasjonsanhst påpakkene - men folk har da blitt fornøyde de andre årene - og blir det sikkert igjen.

Istedet for å tenke sånn synes jeg at du istedet riktig kan klappe deg selv på skulderen for å være ferdig med pakkene, jeg. Det er da neimen ikke dårlig, den ellevte og greier! :-) Folk blir sikkert så glade så!

takk, det har du rett i! - riktig flink har jeg vært! :) hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...