Gå til innhold

Syns gavene er dumme...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaffetrakter med tilbehør er vel en finfin gave det vel?

I alle fall så lenge du vet at hun ønsker seg/trenger det, og ikke har tre fullgode traktere fra før ;-)

ja - hun ønsker seg kaffetrakter...og når hun er hjemme hos oss så svinger hun seg alltid og lager latte til smeg og seg selv - for jeg har melkeskummer - -så jeg VET hun blir glad - -og så får hun sengetøy også - -

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• mumitrollet

6

• Gemini

4

• hare1365380455

4

hare1365380455
Skrevet

Jeg kjenner meg litt igjen... Men det søsken får tror jeg nå de blir glade for....

Skrevet

Jeg har kjøpt flere gode ting på Nille og jeg, altså.

I bryllupet fikk vi RÅDYRE kniver - som jeg aldri bruker - -jeg bruker den svære jeg kjøpte på nille for mange år siden - til alt! :)

Skrevet

Bøker beholder jeg fordi jeg vil ha dem selv....

...som meg...:-) Jeg bestilte 3 kokebøker til broren min til bursdagen hans - bladde pent i alle tre før jeg pakket inn - - - -2 av dem....)

hare1365380455
Skrevet

Nå fikk jeg plutselig skikkelig prestasjonsangst angående julekortet... Tør jeg å sende det ut tror du?

Hvorfor skulle du ikke det? Send dem, du..:)

Skrevet

Gavene jeg har kjøpt som nok blir satt mest pris på er mp3spiller, den nye harry potter-boka, og en "leke-laptop". Men ellers hender det at jeg angrer litt på noe jeg har kjøpt på ren impuls, og tenker at det kanskje var dumt, og at vedkommende ikke kommer til å like det. Spesielt da jeg var liten, og lagde ting gjennom hele året på skolen/barnehagen, og samlet opp for å gi det bort. Når det da var noen mnd siden jeg hadde laget det, og så skulle finne det fram igjen, da syntes jeg bare det var såååå tåpelig, men mamma insisterte på at det var fint ;)

Til søstra mi har jeg kjøpt en oppblåsbar gris (i tilfelle du smugleser hva jeg skriver, Adriana ;) ).

hihi.

Skrevet

Hei,

Der kan du se.

Det skulle da jammen bare mangle også!

Jeg syns det har tatt av litt -og det vår egen skyld - våre unger har ALT...fælt.

hare1365380455
Skrevet

Har det akkurat på samme måten. Har fortsatt en runde med "vraka" gaver liggende, fire-fem år gamle.

Om de bare ligger der kan du jo gi dem til fretex eller en annen bruktbutikk. :)

hare1365380455
Skrevet

...som meg...:-) Jeg bestilte 3 kokebøker til broren min til bursdagen hans - bladde pent i alle tre før jeg pakket inn - - - -2 av dem....)

Vi skulle i bryllup og jeg bestilte to kokebøker som de kanskje skulle få. Men det var ikke sikkert at de kom fram i tide, og det gjorde de heller ikke. Men det gjorde ingenting, for jeg hadde lyst på dem selv også...;)

Skrevet

ja - hun ønsker seg kaffetrakter...og når hun er hjemme hos oss så svinger hun seg alltid og lager latte til smeg og seg selv - for jeg har melkeskummer - -så jeg VET hun blir glad - -og så får hun sengetøy også - -

Men hvorfor tror du det blir noen dårlig gave da???

Skrevet

Men hvorfor tror du det blir noen dårlig gave da???

For JEG vet at de 3 gavene til henn koster MINDRE enn digitalkameraet til søstra - litt på salg og sånn..... - bare sånn jeg er,,,

Skrevet

For JEG vet at de 3 gavene til henn koster MINDRE enn digitalkameraet til søstra - litt på salg og sånn..... - bare sånn jeg er,,,

og neste år er det kanskje omvendt ;-)

Skrevet

og neste år er det kanskje omvendt ;-)

nei - jeg syns at den som har flyttet ut og er voksen sjøl og har egen inntekt bør få noe som koster mindre enn de som bor hjemme o ggår på skole- men tror ikke nødvendigvis hun er enig med meg i det - hehe

Skrevet

Hva var det du reagerte på?

Det du skriver i innlegget ditt, hva ellers?

Gjest Flystripa
Skrevet

Det du skriver i innlegget ditt, hva ellers?

Å huff da. Jeg er ikke av den sorten som gir bort noe, bare _for at_ det er billig.

Det viktigste for meg, er at gaven er noe vedkommende ønsker seg. Hvis en persom f.eks ønsker seg en slikkepott. Da vet jeg at sånne finnes på -nille til 10 kr, men jeg drar ikke dit for å kjøpe noe så simpelt. Det er ikke artig å gi bort noe sånt! Da kjøper jeg heller en designutgave på glassmagasinet eller Kitchen, eller Tupperware sin. Noe som ikke ryr i stykker etter en mnds bruk.

Skrevet

Hvorfor det? Du handler vel ikke julegavene på Europris og -nille...? For jeg ønsker meg INGENTING fra sånne butikker, altså - hehe ;o)

Sånn har jeg det aldri, for jeg kjøper kvalitetsting, som jeg vet at mottakeren ønsker seg.

Gi eksempler på det du synes virker dumt, da.

Jeg har også brukt å kjøpe kvalitetsting i gave. Men når enkelte konsekvent kjøper gaver på Nille, Europris, Sparkjøp etc, da stikker det en liten fan i meg. Så i år har jeg også vært på både Nille og Europris og kjøpt julegaver til de det gjelder. Jeg lo godt. Faktisk kjempeartig

å finne dårlige gaver til dem.

Jeg driter faktisk i hva de kommer til å synes. For det er jo tanken som teller ikke sant!? *ler ondt*.

Gjest Flystripa
Skrevet

Jeg har også brukt å kjøpe kvalitetsting i gave. Men når enkelte konsekvent kjøper gaver på Nille, Europris, Sparkjøp etc, da stikker det en liten fan i meg. Så i år har jeg også vært på både Nille og Europris og kjøpt julegaver til de det gjelder. Jeg lo godt. Faktisk kjempeartig

å finne dårlige gaver til dem.

Jeg driter faktisk i hva de kommer til å synes. For det er jo tanken som teller ikke sant!? *ler ondt*.

Enig i det. Hvis man stadig får "rask" i gave av enkelte, så kan man gi igjen i samme genre.

Skrevet

Enig i det. Hvis man stadig får "rask" i gave av enkelte, så kan man gi igjen i samme genre.

Nemlig!

Når man stadig vekk får billig "mannshit" gidder jeg ikke finne noe bra gave tilbake. Han ene det gjelder har jeg brukt å kjøpe bøker til. Noe han blir glad for. Bøker er ikke de billigste gavene. Men når vi selv fikk verdens styggeste nissesalt-og pepperbøsse til jul ifjor (kjøpt på europris til sikkert 10 kr).... Vel, ikke flere bøker på han! Gaven gikk forresten rett i søpla. Jada, jeg er utakknemlig.

Skrevet

Ja, sengetøy er jo en sikker vinner *ler*.

Vi fikk noe gyselig sengetøy av svigermor ifjor. Med matchende gardiner til. Joohoo. De ligger enda i innpakningen. Blir nok kastet etterhvert når de har ligget lenge nok.

Sengetøy har man som regel mer enn nok av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...