Gå til innhold

Syns gavene er dumme...

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Fint at du setter pris på det, da. Jeg kaller slikt for skrot, og mener oppriktig at folk som egentlig ikke har råd til julegaver - annet enn skrot, bør innskrenke gavebyttingen. Julen er for barna - gi noe til ungene i slekta istedet for at alle (både voksne og barn og naboen og tanta til pappa) skal få noe billigdill som ingen har bruk for.

Det som denne tråden handlet om for min del, var folk med god råd, som allikevel alltid gir bort tankeløse billigting bare for å gi. Det er heller ikke snakk om å bruke mye penger. Istedet for å gi f.eks et plastdings som ryr i stykker til 20 kr, kjøp heller en liten legosak til 25,-

Nemlig! Jeg er dritfattig,men klarer å legge omtanke (og smak, håper jeg..:-o) i pakkene for det. Jeg kjøper aldri bare for å kjøpe, og aldri noe jeg ikke kunne tenkt meg å ha i hus selv.

Med mindre det er noe som står på noens ønskeliste, sånn helt konkret, musikk eller noe de liker og ikke jeg..

Å`kjøpe skrot bare for å bli ferdig er jo ikke særlig omtenksomt, og jeg blir også såra om noen har kjøpt ett eller annet HELT tilfeldig som ikke er meg i det hele tatt..Det er ikke for å være utakknemlig, men fordi jeg blir trist for at noen som kjenner meg godt nok til å bytte pakke med meg ikke vet hvem jeg er i det hele tatt.

Ikke det at det skjer særlig ofte. Og har folk prøvd, men alike vel bomma litt, blir jeg selvsagt glad og takknemlig..Det er når gaven viser at de egentlig driter i meg at jeg blir sår.

:-)

Fortsetter under...

• Svar 82
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• flisa

20

• mumitrollet

6

• Gemini

4

• hare1365380455

4

Gjest Flystripa

ja, nesten i hele tråden her :) - men så er jeg både litt fattig og liker nille og Europris og First Price og sånn da :) liker å snyte noen for de store penga - - de bruker vi til andre ting...enn ting :)

"liker å snyte noen for de store penga"

Pass på at du ikke blir sett på som ei kjip "tante", da. De aller fleste vet både hva som finnes av produkter/priser på sånne sjapper. Omfattende reklame dumper jo i postkassa hver uke.

Jeg har ei tante som alltid skal gjøre ting billigst mulig. Hun tror hun er kjempesmart, resten av verden synes hun er teit. Fordi hun er ei grolkjærring, med millioner på bok, og som attpå til skryter over hvor billig hun handler gavene. Jeg har kutta ut gavebyttinga med henne.

"liker å snyte noen for de store penga"

Pass på at du ikke blir sett på som ei kjip "tante", da. De aller fleste vet både hva som finnes av produkter/priser på sånne sjapper. Omfattende reklame dumper jo i postkassa hver uke.

Jeg har ei tante som alltid skal gjøre ting billigst mulig. Hun tror hun er kjempesmart, resten av verden synes hun er teit. Fordi hun er ei grolkjærring, med millioner på bok, og som attpå til skryter over hvor billig hun handler gavene. Jeg har kutta ut gavebyttinga med henne.

Ja, jeg har ikke millioner på bok - og det vet folk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...