Gå til innhold

Er dette utroskap?

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker anonymitet

Jeg takker for mange tilbakemeldinger på problemstillingen. Vet ikke helt hvorfor jeg la det ut her, trengte nok både litt forståelse og fleres syn på saken. Forventet ikke akkurat støtte, men leit at enkelte til og med føler seg kvalme av dette. Synd også at min tråd skulle være opphav til at enkelte følte trang til å rakke ned på andre....Leit syns jeg.

Jeg finner nok ut av livet mitt til slutt skal dere se...

hilsen en kvinne

Fortsetter under...

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trissie

6

• Goliath

3

• Glimtipper

3

• Prozak

1

Mest aktive i denne tråden

Ja, det er utroskap.

Men det kan ha positive sider også. Du har fått dekket noen behov, og fått liv i noen følelser.

Da gjenstår det å styre disse følelsene.

Du deler mer med han enn med din mann, og det er et svik i seg selv. Du kan kanskje skylde på at han er bedre og flinkere til å kommunisere enn din mann. Men hvilke sjanser gir du din mann?

Det jeg ikke deler, eller vil dele med min mann men gjør det med andre, er jo et lite svik i seg selv? Ikke sant?

Utroskap begynner i det små og blir til en flodbølge av smerte, og det er selve trusselen mot eget forhold som er det vanskelige.

Om utroskapen er blitt fysisk eller ikke, betyr relativt lite for framtiden. Imidlertid er det hvordan man møter dette, som avgjør framtiden.

Det er ofte at stor usikkerhet og veldig lav selvtillit forsterker problemet med å være utro. Man forventer altfor mye av oppmerksomhet, og du søker oppmerksomheten.

Du får ikke NOK oppmerksomhet uansett, og tyr til midler for å øke responsen.

Du bygger opp forventningene til styrken i responsen, og dermed er du i gang. Ikke sant? En mail er en respons! En flørtemail er litt sterkere respons/oppmerksomhet. En erotisk er enda sterkere . Hva er det neste?

Og hele tiden går du et skritt videre for å finne ut om du "er verd" neste trinn på den stigen.

Etterpå sitter man igjen med tomheten, fordi jeg skjønner at det hele er gjort for å finne ut om jeg var verd noe for andre. Og man skjønner at man bare egentlig har tilbudt seg, og ikke blitt etterspurt. Vi skjønner det selv, når lav selvtillit har lurt oss til å gjøre slikt. Men det er vanskelig å gjøre noe med det kanskje?

Du blir litt redd?

Og du prøver å få aksept for at dette er uskyldig og riktig?

Er det noe i dette?

Tror ikke du er trygg på deg selv og din væremåte. Det du gjør!

Du er ganske klok, du :)

Da må det i tilfelle være så klok at det har bikket helt over, for det var vrøvl, og hørtes ut som noe en veldig psyk person ville sagt.

Kanskje du bare ikke er oppegående nok til å forstå hva hun snakker om? For det var ikke vrøvl for noen andre...

Gjest tenk ikke på det

Kanskje du bare ikke er oppegående nok til å forstå hva hun snakker om? For det var ikke vrøvl for noen andre...

Nei, andre som også er litt vridd i hodet henger sikkert med. Overanalysering, og alt det der viser jo at man ikke gjør stort annet enn å tenke på seg selv og sine problemer, heller enn å gjøre noe konkret.

Nei, andre som også er litt vridd i hodet henger sikkert med. Overanalysering, og alt det der viser jo at man ikke gjør stort annet enn å tenke på seg selv og sine problemer, heller enn å gjøre noe konkret.

Det hun sier er utrolig viktig å innse. Hun har faktisk hjulpet mange forhold her inne med rådene sine. Selvfølgelig skal man gjøre noe konkret og hun sier også konkrete ting man skal gjøre, for de som faktisk forstår hva hun snakker om.

Jeg takker for mange tilbakemeldinger på problemstillingen. Vet ikke helt hvorfor jeg la det ut her, trengte nok både litt forståelse og fleres syn på saken. Forventet ikke akkurat støtte, men leit at enkelte til og med føler seg kvalme av dette. Synd også at min tråd skulle være opphav til at enkelte følte trang til å rakke ned på andre....Leit syns jeg.

Jeg finner nok ut av livet mitt til slutt skal dere se...

hilsen en kvinne

Gleder meg faktisk til å se det.

Du er ikke alene om å finne litt inspirasjon og vekke noen lyster i deg, med flørt og hemmelig kontakt.

Kunsten er bare å projisere det over i eget forhold, slik at det ikke tar livet av det i stedet. Bruke disse evnene til å flørte, være erotisk og ta det ut på sin egen mann.

Det er det gamle gode spise hjemme –ordtaket, som stemmer bedre enn noe annet jeg kjenner.

Jeg har opplevd dette selv, men var ikke klok nok til å unngå å være utro. Da gikk jeg et langt skritt over streken. Og det ble ufattelig dyrt for meg.

Likevel fant vi tilbake til kjærligheten som har blitt bedre og bedre.

Hva kunne du tenke deg å forsøke? Noen tiltak?

Annonse

Gjest tenk ikke på det

Det hun sier er utrolig viktig å innse. Hun har faktisk hjulpet mange forhold her inne med rådene sine. Selvfølgelig skal man gjøre noe konkret og hun sier også konkrete ting man skal gjøre, for de som faktisk forstår hva hun snakker om.

Ja, men som sagt må man være litt psykisk ustabil for å kunne kjenne seg igjen i det hun skriver. Men det er vel mange av dere som skriver inn. Normale folk tenker ikke så tungvint.

Ja, men som sagt må man være litt psykisk ustabil for å kunne kjenne seg igjen i det hun skriver. Men det er vel mange av dere som skriver inn. Normale folk tenker ikke så tungvint.

Ja ja, det er kanskje tungvint å tenke over hva som skal til for å endre ting som er vanskelig?

I det daglige livet er det vel ikke nødvendig å tenke så tungvint. Men er det det som er situasjonen her?

Hvordan skal jeg klare å forklare en endring, en annerledes løsning, uten å konkretisere andre tenkemåter?

Hvis jeg låser meg fast i et tenkemønster, er det ikke da ok å få noen eksempler å forholde meg til?

Kanskje du kan beskrive noen mer lettvinte tanker?

Det blir jeg glad for!

Gjest tenk ikke på det

Ja ja, det er kanskje tungvint å tenke over hva som skal til for å endre ting som er vanskelig?

I det daglige livet er det vel ikke nødvendig å tenke så tungvint. Men er det det som er situasjonen her?

Hvordan skal jeg klare å forklare en endring, en annerledes løsning, uten å konkretisere andre tenkemåter?

Hvis jeg låser meg fast i et tenkemønster, er det ikke da ok å få noen eksempler å forholde meg til?

Kanskje du kan beskrive noen mer lettvinte tanker?

Det blir jeg glad for!

Bare måten du skrev her var skikelig psykoanalytisk. Tydelig mye å gjøre med psykologer du..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...