Gå til innhold

Julekort - hvorfor det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sikter til sånne ferdige julekort, altså ikke sånne med bilder av egne barn og hund på. Men sånne man kjøper i butikken.

De står det: God jul og riktig godt nyttår! på.

Og så har tante, onkel eller noen skrevet: God jul og riktig godt nyttår! på det.

Hva i heite hule er VITSEN med sånne julekort?! Jeg blir nesten sur når jeg får sånne.

Det hører med til historien at de som sender meg sånne idiotkort, ikke vil ha kontakt med meg... Bare julekort. Hvert år.

Hvorfor kan de ikke ringe meg i stedet?

Litt sår hilsen

Gjest koselig det da
Skrevet

....... "gamle" onkler og tanter fotograferer seg vel ikke for å få sendt ut julekort vel ....

Her blir også disse julekortene tatt godt imot.

Skrevet

Julekort er en tradisjon (finner ikek opphavet til tradisjonen i farten). Det er ikke sikkert avsenderene dine har noen annen dyptliggende årsak til å sende julekort enn nettopp tradisjon? Det er ihvertfall få julekort som blir sendt avgårde for å plage mottaker.

Dersom du heller vil snakke med dem på telefonen, må du ringe til dem og si det da. Ellers er det slett ikke sikkert de gjetter hva du tenker.

Skrevet

Nå er vel ikke problemet selve julekortene i dette tilfellet, men de som sender dem til deg :-)

"............................................."

Skrevet

Nå er vel ikke problemet selve julekortene i dette tilfellet, men de som sender dem til deg :-)

"............................................."

Du har et viktig poeng der.

Julekortene blir et avlat for manglende kontakt ellers i året.

Skrevet

Julekort er en tradisjon (finner ikek opphavet til tradisjonen i farten). Det er ikke sikkert avsenderene dine har noen annen dyptliggende årsak til å sende julekort enn nettopp tradisjon? Det er ihvertfall få julekort som blir sendt avgårde for å plage mottaker.

Dersom du heller vil snakke med dem på telefonen, må du ringe til dem og si det da. Ellers er det slett ikke sikkert de gjetter hva du tenker.

Neida, jeg vet jo det. Naturligvis.

Men det er alltid jeg som ringer. De sier at neste gang er det jammmen vår tur til å ringe. Vel, det skjer aldri.

Skrevet

jeg sender til kreti og pleti etter hvem jeg har adressen til jeg - har jeg rota bort adressene så får de ingen.

Syns det er hyggelig å få julekort selv om man ikke hører fra dem ellers i året - folk har nok med sitt og tiden går.

Jeg får ALLTID julekort fra hun jeg delte hybel emd i 2 år da vi gikk videregående - har ikke kontakt i det hele tatt ellers -men det er så hyggelig med de kortene,

Skrevet

Neida, jeg vet jo det. Naturligvis.

Men det er alltid jeg som ringer. De sier at neste gang er det jammmen vår tur til å ringe. Vel, det skjer aldri.

jeg er sånn - litt telefonskrekk -men ELSKER at folk ringer meg :)

Skrevet

Fordi det er en hyggelig gest.

Enig med Prozak; det er vel ikke julekortene, men menneskene bak dem som er problemet ditt.

Skrevet

jeg er sånn - litt telefonskrekk -men ELSKER at folk ringer meg :)

Joda, det kan jo være at en eller to har det. Men ikke hele slekta...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...