Gjest wonderinggirl Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 I det siste har jeg tenkt litt på dette med det sosiale... Hvorfor må vi alltid ha en "unnskyldning" for å være i lag med andre mennesker? Når du inviterer en venn eller flere på filmkveld, er det da først og fremst fordi du har lyst å se en spesiell film eller er det fordi du har lyst å være med folk? Når du er på trening, er da først og fremst for å bli god i den idretten, eller er det for å treffe folk og være sosial? Bare lurer på hva andres folk tanke bak det hele er... For min del inviterer jeg folk på disse "hendelsene", ikke for å gjøre den spesielle hendelsen, men bare for å ha en "unnskyldning" for å være med de. Så jeg velger gjerne en god film sånn at flest mulig kan komme, ikke først og fremst fordi jeg vil se en bra film. (selv om det også er et pluss) Når jeg går på trening, er ikke det først og fremst for å bli god og sprek, (selv om det også er et pluss) det er mer fordi jeg vil få nye venner, og være sosial... Hvordan er det med andre? 0 Siter
DarkPink Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Når det gjelder film og lignende, så er det vel først og fremst for å være sammen med de menneskene jeg inviterer. Men jeg _må_ ikke bruke det som unnskyldning for å invitere de. Når det gjelder trening så er det mer for treningens skyld. Jeg synes det er kjipere at man må ha en unnskyldning for å _ikke_ være sosial. Hvis jeg bare ikke orker å tråkke ut av joggebuksa en kveld eller å sitte å skravle i timesvis, så må jeg liksom ha en "unnskyldning" utover det at jeg ikke gidder/orker. 0 Siter
Gjest Zuleika Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Hvis jeg har lyst å se en bra film vil jeg helst sitte alene. Å se film er ikke sosialt i mine øyne. Hvis jeg inviterer venner hjem har jeg aldri tv'n på, men ofte lav musikk. Vi spiser og så skravler vi. Ser gjerne på bilder, diskuterer bøker eller politikk for å nevne noe. Jeg inviterer sjelden venner hjem, kanskje altfor sjelden. Jeg treffer dem ute, på restauranter, kafeer eller møter. Ofte går vi på restaurant for å spise etter møter. Jeg har mye kontakt med venner på internett siden jeg har venner over hele verden. Når jeg skriver dette oppdager jeg at i min travle hektiske hverdag så savner jeg flere gode venner rundt meg for å finne på noe sammen. Jeg har svært få venner her hvor jeg bor, men en del bekjente. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.