Gjest lysrøret Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Jeg har lyst til å prøve dessert med is og varme bjørnebær. Hvordan lager man varme bjørnebær? Har funnet på nett noen oppskrifter med eggelikør, men vil helst ikke ha det i. Hva kan serveres ved siden av? Kjeks kanskje? Er det noen her inne som har en super oppskrift? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 11. desember 2005 Skrevet 11. desember 2005 Vel, som min mann sier: MIKROEN KAN BRUKES TIL ALT GJØR SLIK: Man tager et godt grep om tidsbrytern på mikrobølgeovnen og vrir et godt stykke MED KLOKKEN !!! Gå ett lite skritt tilbake og BETRAKT hva som skjer ettersom tiden går. AVBRYT når bjørnebærene koker, eller på annen måte gir uttrykk for at de vil ut. Rør inn litt sukker til slutt, og server med HENNIG OLSEN IS :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Oppskrift!? Ta bjørnebæra, hiv den i en liten kjele og varm den på ovnen. ) Ha i litt sukker om du synes den er sur, men har du i for mye sukker og rører for mye så blir det syltetøy. ) 0 Siter
Orio Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Ta bjørnebærene, gjerne rett fra fyseren, i en kjele med litt sukker. Varm opp rett før serveing. Kjempegodt. Og kjempeekelt. Marengs er godt ved siden av. Det samme er kransekake. Eller krumkaker, eller.... Mange muligheter. 0 Siter
Speak Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Rett og slett bjørnebær og sukker som kokes litt. Serveres da med is og gjerne noen iskjeks. (Vaffelkjeks) Kjempegodt. 0 Siter
Gjest lysrøret Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Takk for svarene. Jeg har veldig lyst til å servere dette til dessert en dag i jula med gjester. Men jeg tror kanskje at jeg skal ta og prøve å lage det først, kanskje til helga, for å vite at det vil bli vellykket. Har ellers ofte spist det ute på restauranter og det er så godt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.