Gå til innhold

is og bjørnebær

Anbefalte innlegg

Gjest lysrøret
Skrevet

Jeg har lyst til å prøve dessert med is og varme bjørnebær. Hvordan lager man varme bjørnebær? Har funnet på nett noen oppskrifter med eggelikør, men vil helst ikke ha det i.

Hva kan serveres ved siden av? Kjeks kanskje?

Er det noen her inne som har en super oppskrift?

Fortsetter under...

Skrevet

Vel, som min mann sier: MIKROEN KAN BRUKES TIL ALT

GJØR SLIK:

Man tager et godt grep om tidsbrytern på mikrobølgeovnen og vrir et godt stykke MED KLOKKEN !!!

Gå ett lite skritt tilbake og BETRAKT hva som skjer ettersom tiden går.

AVBRYT når bjørnebærene koker, eller på annen måte gir uttrykk for at de vil ut.

Rør inn litt sukker til slutt, og server med HENNIG OLSEN IS :-)

Skrevet

Oppskrift!? Ta bjørnebæra, hiv den i en liten kjele og varm den på ovnen. :o) Ha i litt sukker om du synes den er sur, men har du i for mye sukker og rører for mye så blir det syltetøy. :o)

Skrevet

Ta bjørnebærene, gjerne rett fra fyseren, i en kjele med litt sukker. Varm opp rett før serveing. Kjempegodt. Og kjempeekelt.

Marengs er godt ved siden av. Det samme er kransekake. Eller krumkaker, eller....

Mange muligheter.

Skrevet

Rett og slett bjørnebær og sukker som kokes litt. Serveres da med is og gjerne noen iskjeks. (Vaffelkjeks) Kjempegodt.

Gjest lysrøret
Skrevet

Takk for svarene. Jeg har veldig lyst til å servere dette til dessert en dag i jula med gjester. Men jeg tror kanskje at jeg skal ta og prøve å lage det først, kanskje til helga, for å vite at det vil bli vellykket.

Har ellers ofte spist det ute på restauranter og det er så godt!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...