Gjest Ramina Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Har et som jeg ikke klarer å bli fornøyd med. I daq har jeg vært på morgensamling på skolen...der var noe dunkel belysning. Bildene blir noe uskarpe og "gul/orange". Synes at der jeg bruker blitz på vanlig kamera kan jeg ikke bruke det på dette, og vice verca. Håpløst å ta bilder kjappt med det, det er jo lukningstiden da. Tømmes for batteri i et sett. Dette kan jeg faktisk ikke bruke lenger synes jeg...altfor mye krøll. I en hverddag med unger må man ha et som gir klare og gode bilder, uansett dunkelhet i rommet. De må ha kjapp lukningstid, enkel og kjapp bytte av motiver - som natt, dag ol. Er det i det hele tatt i dag digital kameraer som kan erstatte det ordentlige kameraet? Da mener jeg for foreldre som jo til tider krever noe mer av kameraet enn de som har all verdens tid og tilleggslys å ta av. Hvis det er noe som kan ta plassen til mitt flotte "vanlige" kamera...kan dere som er sikre på det da være så snill å tipse meg, og gjerne også legge til link. Tusen takk. 0 Siter
Speak Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Mitt "gamle" digitalkamera var omtrent som du beskrev. Lang lukketid og spiste batterier. Det var et HP 850. Det er i dag 3 år. Kjøpte et nytt et i sommer, og er kjempefornøyd. Tar bedre bilder superraskt og bruker omtrent ikke batterier. Det er et Casio Exilim 7 megapixels. (Tror det skrives slik). Kostet 4000,- m. minnebrikke da jeg prutet litt, men du får det nok billigere nå. Har tatt over 100 bilder uten å lade det. Og det tar bilder straks du trykker på utløseren. Vanskelig å ta bilder om det er mørkt, men det er det jo med alle kameraer. Lite og hendig. Bytter det ikke bort mot noe annet kamera. Har hørt at Canon Ixus 7 skal være omtrent like bra. 0 Siter
Pulverheksa Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Jeg vil gjerne anbefale digitalt speilrefleks! Jeg har et Nikon D50, og det er kjempebra. Får veldig gode bilder, og kan knipse i vei i full fart. Har et oppladbart batteri som ikke må lades ofte. Men det koster en del. Be om å få se på det på en fotoforretning, da kan du se hvordan det virker. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Mitt "gamle" digitalkamera var omtrent som du beskrev. Lang lukketid og spiste batterier. Det var et HP 850. Det er i dag 3 år. Kjøpte et nytt et i sommer, og er kjempefornøyd. Tar bedre bilder superraskt og bruker omtrent ikke batterier. Det er et Casio Exilim 7 megapixels. (Tror det skrives slik). Kostet 4000,- m. minnebrikke da jeg prutet litt, men du får det nok billigere nå. Har tatt over 100 bilder uten å lade det. Og det tar bilder straks du trykker på utløseren. Vanskelig å ta bilder om det er mørkt, men det er det jo med alle kameraer. Lite og hendig. Bytter det ikke bort mot noe annet kamera. Har hørt at Canon Ixus 7 skal være omtrent like bra. Dette er en HP M407, og min første prøve på digital verdenen. Den hadde lengre batteritid før, men i dag så hadde jeg med to sett nye - vanlige - batterier og fikk tatt en fire, fem bilder bare. Synes ikke den lader oppladbare batteriene noe særlig heller, de tar jo slutt med en gang de og. Det høres ut som om mitt kanskje er av det "dårlige" slaget da, og at ved å bytte til noe mer moderne og bedre så kanskje jeg får mine behov dekket. Håper det...det er enkelt og greit med det digitale. Takk for tips. 0 Siter
Gjest Ramina Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Jeg vil gjerne anbefale digitalt speilrefleks! Jeg har et Nikon D50, og det er kjempebra. Får veldig gode bilder, og kan knipse i vei i full fart. Har et oppladbart batteri som ikke må lades ofte. Men det koster en del. Be om å få se på det på en fotoforretning, da kan du se hvordan det virker. Har tenkt litt på speilrefleks ja... Hva får jeg der som jeg ikke får på det andre? Skal sjekke ut forskjellige kameraer etter tipsene her inne...det er veldig greit å høre med andre...for i butikken er de jo alle så bra atte 0 Siter
Speak Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 Dette er en HP M407, og min første prøve på digital verdenen. Den hadde lengre batteritid før, men i dag så hadde jeg med to sett nye - vanlige - batterier og fikk tatt en fire, fem bilder bare. Synes ikke den lader oppladbare batteriene noe særlig heller, de tar jo slutt med en gang de og. Det høres ut som om mitt kanskje er av det "dårlige" slaget da, og at ved å bytte til noe mer moderne og bedre så kanskje jeg får mine behov dekket. Håper det...det er enkelt og greit med det digitale. Takk for tips. Du kan jo også gå innom en butikk som selger digitalkameraer og prøve. Da merker du jo fort lukketiden i hvertfall 4-5 biler høres jo helt horibelt ut. Klart du skal kunne ta mye mer enn det på et sett batterier. Kameraet jeg kjøpte var visstnok kjent for lang levetid på batteriet. Der setter jeg hele kameraet i en dockingstation for å lade det opp. Det negative er jo da at du ikke kan kjøpe nye batterier dersom du trenger det der og da. Men med den batterikapasiteten skulle det ikke være behov for det. Som sakt tok jeg over 100 bider på en ferie i sommer. + noen videklipp. Så på bildene på kvelden (og det tar jo også en del batterier). Klarte alt dette (i løpet av 14 dager) uten å lade opp kameraet. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 12. desember 2005 Skrevet 12. desember 2005 http://www.dinside.no/php/art.php?id=212622 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.