Gå til innhold

nuvaring - noen som har prøvd?

Anbefalte innlegg

Gjest skal kanskje skifte

Jada, jeg kunne jo søke i tidligere innlegg men får bare feilmeldinger i dag...

Dere som har prøvd, hvordan oppleves det, hva er positivt og negativt?

Har hatt hormonspiral i 2 1/2 år og det har vært "greit nok", men sliter med stikking selv etter stussing. Ihvertfall klager min nye kjæreste over det, og sånn kan vi jo ikke ha det...

I hvilken grad merkes ringen?`

Tenker også på plaster men har ikke lyst til å "annonsere" prevensjonsmidlet jeg bruker, på stranda, i bassenget og sånn...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/209938-nuvaring-noen-som-har-pr%C3%B8vd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skal kanskje skifte

Legen min klippet spiraltrådene veldig godt opp, og det skal gå an uten at de merkes.

Ja, men min var lite villig til å klippe mer, da kunne spiralen "forsvinne" oppover. Jeg har time senere i uka, men greit å orientere seg litt på forhånd.

Har du prøvd å skifte (ta den ut altså)? Er lite lysten på en "operasjon" :-)

Gjest Never again!

Hei

Prøvde nuvaring i nøyaktig en måned - og ut me'n! ;O) Har hørt delte meninger om den, men her er min opplevelse:

Etter kun 1 knapp uke merket jeg (som jeg også tidligere har gjort med f.eks. p-piller) at den vesle gneldre-satanen satte seg godt til rette på skulderen min. Jeg kjente nesten over natten at jeg ble fryyyktelig irritabel, sutrete og oppfykende, og etter å ha spurt samboeren min om han merket noe....fikk jeg et rungende "JA!!!" til svar.

I tillegg fikk jeg ringen greit på plass i starten, men etter to fødsler merket jeg at ikke skjedemusklene klarte holde ringen helt på plass... Dvs - det føltes som om den var på veg ut etter et par ukers tid!! Ingen behagelig følelse! Grøss....

og en ting til - jeg fikk massevis med utflod og irritert skjedeflora av å ha dette "fremmedlegemet" der. For å si det rett ut - det ble ingen sex (les: samleie) den måneden! :) Følte meg disgusting!

Men dette er bare mine erfaringer - andre har sikkert opplevet dette helt anderledes???

Gjest har hormonspiral

Ja, men min var lite villig til å klippe mer, da kunne spiralen "forsvinne" oppover. Jeg har time senere i uka, men greit å orientere seg litt på forhånd.

Har du prøvd å skifte (ta den ut altså)? Er lite lysten på en "operasjon" :-)

Jeg har ikke skiftet den enda, men de sier at det ikke gjør vondt.

Annonse

oki... jeg er sikkert litt kort i dette gamet, men er det noen som kan fortelle meg litt om hva nuvaring er? Hvrdan funker den? Er liksom litt på jakt etter å erstatte p-piller, men vet lite om hva annet er på markedet. Er bare uhyre glemsom med den pillen hver dag.... Blir liksom annenhver dag for meg.

For de aller fleste sitter plasteret fint på ca under bikinikanten f.eks .. Ikke for meg riktignok, men for de fleste.

Brukte plaster 1 år og var veldig fornøyd - men i følge mediaoppslag i det siste kan man ende med 60% høyere østrogennivå med plaster enn med piller på grunn av forskjeller i måten de skilles ut på siden den ene taes opp fra magen og den andre rett i blodet fra huden .. eller noe sånt.

Kan ikke være østrogen jeg reagerer på i så fall, for jeg har reagert på flere p-piller, men plasteret gikk helt fint.

Yasmin reagerte jeg forøvrig bare på med magesmerter, ble anbefalt plaster for å unngå at hormonene gikk gjennom mage/tar-systemet.

Gjest M.Angelica

For de aller fleste sitter plasteret fint på ca under bikinikanten f.eks .. Ikke for meg riktignok, men for de fleste.

Brukte plaster 1 år og var veldig fornøyd - men i følge mediaoppslag i det siste kan man ende med 60% høyere østrogennivå med plaster enn med piller på grunn av forskjeller i måten de skilles ut på siden den ene taes opp fra magen og den andre rett i blodet fra huden .. eller noe sånt.

Kan ikke være østrogen jeg reagerer på i så fall, for jeg har reagert på flere p-piller, men plasteret gikk helt fint.

Yasmin reagerte jeg forøvrig bare på med magesmerter, ble anbefalt plaster for å unngå at hormonene gikk gjennom mage/tar-systemet.

Hun snakker vel om ringen her? Ikke plaster.. =)

Gjest Persille

Legen min klippet spiraltrådene veldig godt opp, og det skal gå an uten at de merkes.

Jeg fikk dem klippet så langt det var fysisk mulig uten at den forsvant - likevel stakk det sa han...

Bortkastede 1200 kroner!

Uansett - det kommer jo an på lengden hans da ;)

Gjest har hormonspiral

Jeg fikk dem klippet så langt det var fysisk mulig uten at den forsvant - likevel stakk det sa han...

Bortkastede 1200 kroner!

Uansett - det kommer jo an på lengden hans da ;)

Men den er jo i toppen av livmorhalsen. Han når vel ikke inn i livmorhalsen!

Annonse

oki... jeg er sikkert litt kort i dette gamet, men er det noen som kan fortelle meg litt om hva nuvaring er? Hvrdan funker den? Er liksom litt på jakt etter å erstatte p-piller, men vet lite om hva annet er på markedet. Er bare uhyre glemsom med den pillen hver dag.... Blir liksom annenhver dag for meg.

Les om Nuvaring (p-ringen) på http://www.nuvaring.no/ (bare svar Ja, på spm. om man er helsepersonell).

Og om både p-ringen, p-plaster, implantat osv. på http://www.prevensjon.net/

Gjest Persille

Men den er jo i toppen av livmorhalsen. Han når vel ikke inn i livmorhalsen!

Nei, men man kan ikke klippe den så tråden forsvinner inni - da kan den forsvinne opp i livmoren. Dermed vil det alltid være en liten tråd synlig, om så bare en millimeter - og for han så føles det som om det satt en knappenål nedover i livmorhalsen.

Gjest har hormonspiral

Nei, men man kan ikke klippe den så tråden forsvinner inni - da kan den forsvinne opp i livmoren. Dermed vil det alltid være en liten tråd synlig, om så bare en millimeter - og for han så føles det som om det satt en knappenål nedover i livmorhalsen.

Jeg tok vevsprøver fra selve livmorhalsen, og da kunne ikke legen se spiraltrådene. Men spiralen er der (de sjekket med ultralyd). Penis kommer ikke inn i livmorhalsen...

Gjest Persille

Jeg tok vevsprøver fra selve livmorhalsen, og da kunne ikke legen se spiraltrådene. Men spiralen er der (de sjekket med ultralyd). Penis kommer ikke inn i livmorhalsen...

Jeg vet det at den ikke kommer inn der.

Men vi er alle forskjellige - og tråden skal i prinsipp henge ut av livmorhalsen, ellers må de jo åpne livmorhalsen helt for å få den ut, og det er ikke spesielt behagelig.

Det er da ikke noe å diskutere?

Noen kjenner den, andre gjør det ikke - ferdig med den saken...

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...