Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest enord

Hei vi har hatt en liten diskusjon inne på "Gravid" nå. Vi er flere som både har farget og bleket håret vårt nå mens vi går gravide. Kan dette være skadelig for fosteret? Jeg blir helt forstyrret over alt jeg bør være forsiktig med og det virker som om vi bare skal vite dette ut i fra instinkter. Noen sier det ene og andre noe annet. Hvor kan man få info. om hva man bør unngå?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/20994-h%C3%A5rfarging-og-gravid/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest enord

Jeg har hørt at det liksom skal være farlig og farge håret når man er gravid, men det er det ikke. Det har jeg hørt fra en jordmor e.l.

( jeg har hørt det fra en fagperson i allefall når jeg selv gikk gravid ).

Hei, Lolle. Jeg har prøvd å funnet artikler på internett med hva man skal holde seg unna når man er gravid. Det står ingenting om at man ikke skal farge håret. Farget du håret når du var gravid? Takk for svaret ditt forresten!

Gjest Lolle

Hei, Lolle. Jeg har prøvd å funnet artikler på internett med hva man skal holde seg unna når man er gravid. Det står ingenting om at man ikke skal farge håret. Farget du håret når du var gravid? Takk for svaret ditt forresten!

Nei, jeg gjorde det ikke, men hadde lyst. Men jeg unngikk jo det for det var jo farlig ( min første graviditet ).

Men jeg har i ettertid funnet ut at det ikke skal være farlig og at man kan farge håret. Men du kan jo spørre legen din f eks, bare for og være på den sikre siden :o)

jeg ble faktisk anbefalt å gjøre noe for meg elv i en liten periode jeg var litt nedfor og sliten nå i graviditeten både av jordmor og lege. og da var faktisk farging en av de tingene de anbefalte, siden man føler seg så mye mer vel når man er litt mer fiks på håret (det ser ganske livløst ut ellers, nå i graviditeten). I bladet gravid også så har de en side med ting du bør unne deg under graviditeten hvis du føler for det og da er farging en av dem.

Gjest enord

jeg ble faktisk anbefalt å gjøre noe for meg elv i en liten periode jeg var litt nedfor og sliten nå i graviditeten både av jordmor og lege. og da var faktisk farging en av de tingene de anbefalte, siden man føler seg så mye mer vel når man er litt mer fiks på håret (det ser ganske livløst ut ellers, nå i graviditeten). I bladet gravid også så har de en side med ting du bør unne deg under graviditeten hvis du føler for det og da er farging en av dem.

Takk for svarene deres!!!! Nå føler jeg meg tryggere og kan endelig slappe av å nyte helgen. Skal til legen på mandag og skal spørre da for sikkerhets skyld. Men gjort er jo gjort..

Annonse

Trine Endsjø, jordmor

Nei, det er ikke skadelig å farge håret selv om man er gravid, heller ikke bleking. Det er ingen av de midlene som blir brukt til slike formål som er skadelig i korte tidsrom, som når man sitter hos frisøren ett par timer. Gravid frisører fortsetter i vanlig praksis, selv om de kanskje reserverer seg noe i lengden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...