Gå til innhold

Eksamenskarakter

Anbefalte innlegg

Gjest staedtler
Skrevet

Hei.. Jeg får ikke dette her helt til å stemme: Jeg logget meg i stad inn på nettet og sjekket karakteren på eksamen, og jeg ble godt fornøyd da jeg så at det var A.

Denne karakteren er summen av to delkarakterer, som teller henholdsvis 75 % og 25 %. Jeg ringte sensor for den siste, og fikk opplyst at karakteren hun hadde satt, var en C! Da må jo oppgaven som talte 75 % stått til en A, men at jeg ikke fikk en B totalt, får jeg ikke til å stemme..? (Jeg er selvsagt godt fornøyd "til tross" for dette..)

I tilfelle dette er helt på viddene, så er det ikke akkurat matematikk jeg studerer.. (Litt lenger opp og til venstre, så er du der.)

Skrevet

25% A og 75% C ville gitt B. Da bør nesten det motsatte bli en karakter høyere. Stort sett så vippes karakteren opp hvis den ligger midt mellom to karakterer. F.eks vil en 50% F og en 50% E bli E.

"..............................................."

Gjest staedtler
Skrevet

25% A og 75% C ville gitt B. Da bør nesten det motsatte bli en karakter høyere. Stort sett så vippes karakteren opp hvis den ligger midt mellom to karakterer. F.eks vil en 50% F og en 50% E bli E.

"..............................................."

Så enkelt, og så greit.. Ofte skal det lite til før det blinker en lampe. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...