Gå til innhold

Har noen her vært Au-pair?

Anbefalte innlegg

Gjest har lyst på et friår
Skrevet

har hørt så mange negative ting om det og lurer på om det for det meste stemmer?

Hvordan opplevde du det?

Gjest har vært
Skrevet

Spennende! Anbefaler det. Vet om noen som måtte bytte familie pga at de ikke var fornøyde. Go for it!

Skrevet

Spennende! Anbefaler det. Vet om noen som måtte bytte familie pga at de ikke var fornøyde. Go for it!

hvilket byrå reiste du med?

hvor lenge var du borte?

og hvilket kontinent var det snakk om?

Gjest har vært
Skrevet

hvilket byrå reiste du med?

hvor lenge var du borte?

og hvilket kontinent var det snakk om?

Jeg fant en annonse i lokalavisen. Jeg var 1 1/2 år i England. Jeg hadde søknaden klar til Atlantis (byrå) og Frankrike, men så ble det England. Du kan ha kontakt med sjømannskirken der du er for å snakke med nordmenn. Jeg anbefaler det absolutt, men dagene kan være lange og travle. Du kan f.eks. melde deg på et kurs for å treffe folk. Jeg fant informasjon på biblioteket og tok et tegnekurs.

Skrevet

Jeg var au pair i Frankrike og det var en veldig bra erfaring. Det er en gylden mulighet for å kunne lære en annen kultur å kjenne fra innsiden og en erfaring man tar med seg resten av livet.

Min mening er at alle burde ha vært et år i et annet land for å få et videre perspektiv på sitt eget land, på godt og vondt. Man vokser utrolig mye på et år i utlandet.

Skrevet

Jeg var au-pair et da jeg var ung. Det er absolutt å anbefale. Jeg var kjempeheldig med familien min og trivdes veldig godt. En venninne var ikke like heldig, men hun fikk bytte familie og da gikk det bedre. Det er mye som skal klaffe når man skal leve sammen med en fremmed familie et helt år. Det er en spennende utfordring, mye kan avtales på forhånd slik at man vet litt om hva man kan forvente seg. Det er ikke meningen man skal være hushjelp, man skal leve som et fullverdig medlem av familien den tiden man er der, og alle må gjøre sitt for å få det beste ut av det. Gå gjennom et byrå så du vet at du har noen i ryggen hvis det skulle skjære seg, det er sjelden noe problem å bytte familie dersom kjemien ikke stemmer.

Lykke til!

Skrevet

Jeg var au-pair et da jeg var ung. Det er absolutt å anbefale. Jeg var kjempeheldig med familien min og trivdes veldig godt. En venninne var ikke like heldig, men hun fikk bytte familie og da gikk det bedre. Det er mye som skal klaffe når man skal leve sammen med en fremmed familie et helt år. Det er en spennende utfordring, mye kan avtales på forhånd slik at man vet litt om hva man kan forvente seg. Det er ikke meningen man skal være hushjelp, man skal leve som et fullverdig medlem av familien den tiden man er der, og alle må gjøre sitt for å få det beste ut av det. Gå gjennom et byrå så du vet at du har noen i ryggen hvis det skulle skjære seg, det er sjelden noe problem å bytte familie dersom kjemien ikke stemmer.

Lykke til!

takk for erfaringene deres. Godt å høre at det er noen som er fornøyde

Skrevet

Jeg har vært for en norsk familie i Spania. Jeg ble skikkelig utnyttet, altså ser hva disse Filipinerne i Norge klager på og jeg hadde det mye verre.

Var alene 14 dager med unger på 1 år og 2 år hele døgnet. Fikk sjelden fri før etter åtte om kvelden, jobbet til fire/fem på lørdager og aldri en ferie. Møkkafolk!

Jeg skulle dratt hjem, men var alt for sta og så det som et nederlag.

I tillegg så måtte jeg lage mat, stryke, rydde og vaske kjøkkengulvet tre ganger om dagen.

Sier det igjen: Møkkafolk!

Skrevet

Jeg var au pair i Frankrike og det var en veldig bra erfaring. Det er en gylden mulighet for å kunne lære en annen kultur å kjenne fra innsiden og en erfaring man tar med seg resten av livet.

Min mening er at alle burde ha vært et år i et annet land for å få et videre perspektiv på sitt eget land, på godt og vondt. Man vokser utrolig mye på et år i utlandet.

Skriver under på det. Jeg var også et år i Frankrike - i Orléans. Reiste privat, uten byrå i ryggen. Moro. Skriver fortsatt julekort til familien jeg bodde hos, 14 år etter :-)

Skrevet

Skriver under på det. Jeg var også et år i Frankrike - i Orléans. Reiste privat, uten byrå i ryggen. Moro. Skriver fortsatt julekort til familien jeg bodde hos, 14 år etter :-)

Samme her! Det er like lenge siden og jeg skriver fremdeles julekort. Og jeg reiste også privat. Jeg var i Rouen.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...