Gå til innhold

Kan jeg FRI tro?

Gjest ojoj men ikke nu

Anbefalte innlegg

Gjest ojoj men ikke nu
Skrevet

Hva syns dere om dette. Vi har vært sammen i 5-10 år, har barn, snakker støtt og stadig om å gifte oss... men han får jo ikke ut fingern!!!

Kan jeg fri? Jeg er altså damen i forholdet. Tenkte å gjøre det på julaften, etter gjestene har dratt hjem.

Spørsmål nr.2. Kjøper man ringer først? Eller bare frir jeg uten å ha ring, og så kjøper vi ringer etterpå? Har ikke sett så mange andre frierier enn de på tv, og der har de jo stort sett ring (men så er det mannen som frir og da). Er det i så fall bytterett på gifteringer? (Forlovelsesringer? Hva er forskjellen? Bruker man samme?) Kan jeg kjøpe en "ca størrelse" og gå ned et par dager etter og få riktig?

Eller må jeg bare sitte her og vente på at han skal gidde å fri?

Skrevet

Klart du kan fri. Jeg har fridd jeg og fått ja men det er lenge siden altså ;o)

Skrevet

Kan bare svare på spm en, men det er et rungende JAA!! =) Klart du kan!!

Bare sørg for at dere gjør det for de riktige grunnene, så dere ikke blir en del av statestikken.

=)

Gjest trultemor25
Skrevet

Fri du! Jeg synes det er kult når dama tar tak. Hvis jeg hadde villet gifte meg så vil jeg gjerne fri selv, men jeg tror nok ikke det skjer med det første. :)

Det andre du spør om: hakke peiling!

Gjest ojoj men ikke nu
Skrevet

Bare sørg for at dere gjør det for de riktige grunnene, så dere ikke blir en del av statestikken.

=)

Ja, og det er det jeg er så sikker på at vi gjør! Skulle så gjerne skrevet med nicket mitt, hadde det ikke vært for at jeg nettopp har diskutert saken på et annet forum og ikke vil bli koblet... ;)

Det er bare så fantastisk bra. Helt supert fantastisk bra. Det ville vært perfekt å gifte seg.

Skrevet

=)

Så lenge de blir en del av den gruppen i statistikken som holder sammen, så ;) Statistikk finnes både på godt og vondt!

Skrevet

Så lenge de blir en del av den gruppen i statistikken som holder sammen, så ;) Statistikk finnes både på godt og vondt!

Hihi. En del av _skilsmisse_statistikken mente jeg =)

Skrevet

Ja, og det er det jeg er så sikker på at vi gjør! Skulle så gjerne skrevet med nicket mitt, hadde det ikke vært for at jeg nettopp har diskutert saken på et annet forum og ikke vil bli koblet... ;)

Det er bare så fantastisk bra. Helt supert fantastisk bra. Det ville vært perfekt å gifte seg.

Jeg blir helt rørt...

Åååå, jeg vil vite hvem du er! Skjønte ikke helt det med et annet forum, men. Kan du fortelle det senere, da eller?

Skrevet

Hihi. En del av _skilsmisse_statistikken mente jeg =)

En skilsmissestatistikk kan ikke være en skikkelig statistikk uten at den også inneholder hvor mange prosent som holder sammen. *kverulere*

Skrevet

Selvfølgelig kan du fri :) Ser for meg at dere begge står å stotrer å stammer for å fri samtidig, nyttårsaften.....? lykke til!

Skrevet

En skilsmissestatistikk kan ikke være en skikkelig statistikk uten at den også inneholder hvor mange prosent som holder sammen. *kverulere*

Hehe, damn, du har jo rett igjen jo. JEG HÅPER DERE IKKE SKILLER DERE!!!!

Skrevet

Jeg fridde!

Han somlet seg aldri til det, og jeg tviler på at han noen gang kom til og gjøre det heller.

Vi hadde vært sammen i 6 år, ett barn på 4.

Jeg kjøpte ringer først, gamlet på str hans, og jammen passet den :-) Men det kan de justere i butikken etterpå.

Så rigget jeg til med levendes lys, vår sang, roser, roseblad og champagne i høye glass med to hjerter på.

Gjorde alt klart i huset vi drev og bygget, allierte meg med en venninne, hun bad om en tjeneste slik at han var borte en stund. Så stod jeg i vinduet og lurte på om han ville se på noe med meg.

Så gikk jeg ned på kne, og fikk ja.

Skrevet

Klart du kan fri! Og i dette tilfellet er det jo mye som tyder på at du får ja, hehe. ;o)

Når det gjelder ringer, er dette utelukkende basert på personlige preferanser - og evt praktiske hensyn.

Klart det er koselig å kjøpe ringer i forkant - da kan du jo også feks pakke dem inn og fri på den måten, som en ekstra julegave.

Men om dere kjøper dem sammen etterpå, får han være med på å velge dem ut, og du er dessuten sikker på at ringen hans passer med en gang.

Vi hadde ikke ringer i det hele tatt mellom frieri og bryllup, vi valgte å sette på ringene først i kirken.

Så her står du helt fritt.

Lykke til - og hold oss for all del oppdatert!

Skrevet

Hehe, damn, du har jo rett igjen jo. JEG HÅPER DERE IKKE SKILLER DERE!!!!

At jeg og hun skiller oss? :o

Skrevet

Det er klart du kan fri.

Nå har til og med likestillinga gått så langt at kvinner skal tjene det samme som menn, så det skulle bare mangle at dere også kan fri.

Skrevet

Jeg fridde!

Han somlet seg aldri til det, og jeg tviler på at han noen gang kom til og gjøre det heller.

Vi hadde vært sammen i 6 år, ett barn på 4.

Jeg kjøpte ringer først, gamlet på str hans, og jammen passet den :-) Men det kan de justere i butikken etterpå.

Så rigget jeg til med levendes lys, vår sang, roser, roseblad og champagne i høye glass med to hjerter på.

Gjorde alt klart i huset vi drev og bygget, allierte meg med en venninne, hun bad om en tjeneste slik at han var borte en stund. Så stod jeg i vinduet og lurte på om han ville se på noe med meg.

Så gikk jeg ned på kne, og fikk ja.

Åååååå. Så romantisk! :-)

Skrevet

Åååååå. Så romantisk! :-)

Det var faktisk romantisk, overrasket meg selv litt, hverken han ellr jeg er av den kjempe romantiske typen.

Vi ble rørt begge to. *mimre*

Skrevet

Det er klart du kan fri.

Nå har til og med likestillinga gått så langt at kvinner skal tjene det samme som menn, så det skulle bare mangle at dere også kan fri.

Ja, da er virkelig _alle_ grenser overskredet :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...