Gå til innhold

Sykmelde barn? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Gjest alive&kicking
Skrevet

Jeg har brukt opp alle egenmeldinger på sykt barn, det samme har min mann. Nå sier legen at man kan sykemelde barna. Noen som vet hva det vil si i praksis? Vil det da si at jeg får rett til å være hjemme med lønn eller er det som en slags dokumentasjon for arbeidsgiver og at jeg kan være hjemme uten lønn?

Tante Tea, på tur med en Toller c',)
Skrevet

Når barna sykemeldes har du rett til å være hjemme uten lønn. Man kan søke om pleiepenger via trygdekontoret om det er alvorlig og langvarig. Skal du ha rett til lønn må du sykemeldes (eks. på grunn av stress/depresjon på grunn av sykt barn)

Skrevet

Når barna sykemeldes har du rett til å være hjemme uten lønn. Man kan søke om pleiepenger via trygdekontoret om det er alvorlig og langvarig. Skal du ha rett til lønn må du sykemeldes (eks. på grunn av stress/depresjon på grunn av sykt barn)

Jeg ble selv sykemeldt og var hjemme med lønn da mitt barn var mye hjemme pga gjentatte ørebetennelser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...