Gjest alive&kicking Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Jeg har brukt opp alle egenmeldinger på sykt barn, det samme har min mann. Nå sier legen at man kan sykemelde barna. Noen som vet hva det vil si i praksis? Vil det da si at jeg får rett til å være hjemme med lønn eller er det som en slags dokumentasjon for arbeidsgiver og at jeg kan være hjemme uten lønn? 0 Siter
Tante Tea, på tur med en Toller c',) Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Når barna sykemeldes har du rett til å være hjemme uten lønn. Man kan søke om pleiepenger via trygdekontoret om det er alvorlig og langvarig. Skal du ha rett til lønn må du sykemeldes (eks. på grunn av stress/depresjon på grunn av sykt barn) 0 Siter
Gjest sykemel Skrevet 13. desember 2005 Skrevet 13. desember 2005 Når barna sykemeldes har du rett til å være hjemme uten lønn. Man kan søke om pleiepenger via trygdekontoret om det er alvorlig og langvarig. Skal du ha rett til lønn må du sykemeldes (eks. på grunn av stress/depresjon på grunn av sykt barn) Jeg ble selv sykemeldt og var hjemme med lønn da mitt barn var mye hjemme pga gjentatte ørebetennelser. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.