Gjest Så sliten... Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Dette er en laaang historie, skal prøve å komprimere den. For ca 4 år siden levde jeg i et dødt samboerforhold. Brukte 2 år på å komme meg ut av det. Dette klarte jeg først og fremst pga at jeg fant min sjelsfrende og store kjærlighet... Det eneste problemet var at hun var gift... Vi innledet et forhold som var så nært så nært. vi var kjærester, elskere, og verdens beste venner. Dette var selvfølgelig i det skjulte, noe som resulterte i at jeg trakk meg unna min vennekrets. Mitt liv tålte ikke dagens lys..Vi har vært på korte og lengre turer rundt om i hele landet, alt fra fjellturer til storbyweekender.Vi har treftes nesten daglig i perioder... I lengden ble det selvfølgelig umulig å leve sånn. Hun prøvde å bryte ut av sitt ekteskap for et års tid siden, men av forskjellige årsaker greide hun ikke å gjennomføre det. Så jeg har ventet og ventet, og levd på våre smtaler og hemmelige møter. Flere ganger har vi prøvd å kutte ut hverandre. Men mellom oss er det sterke ubrytelige bånd, og jeg kommer meg ikke videre... Jeg elsker denne kvinnen, og vil så gjerne leve livet mitt med henne. Vi har ingen kontakt nå, og livet føles ikke verdt å leve. Trenger noen råd... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ligner veldig på min historie, det endte med at jeg omsider samlet nok mot til å bryte ut av mitt ekteskap og han ventet på meg.....I mange år.Han ga aldri opp. Idag er vi en lykkelig familie på 5:-) Råd: Ikke gi opp, gi henne tid! all den tiden hun trenger. Hvis du vet at hun har de samme følelsene for deg, da.Det er selvsagt en forutsetning for at dette skal gå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525192 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fuji1365380447 Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg har vært akkurat der du er nå - for et par år siden. Jeg elsket en mann som var gift, vi hadde hemmelige møter, og det var den helt store forbudte kjærligheten... Men han klarte heller ikke å gå fra sin kone og barn, og jeg satt knust tilbake. Jeg kom meg videre, møtte en ny mann, og lever nå lykkelig med ham. Men ingenting mellom oss gir den samme intense forbudte desperate følelsen av samhørighet, spenning, "vi-to-mot-resten-av-verden". Jeg tror at grunne til at slike forbudte forhold er så intense, er at de er nettop det: Forbudte og hemmelige. På den måten vokser kjærligheten på en annen måte enn når man er åpen ute blant venner og lever hverdagslivet sammen. Men jeg tror ikke nødvendigvis at denne kjærligheten er mer reell, og i allfall ikke mer varig. Bare tenk - hun har forrådt mannen sin for å være med deg. Hvordan vil du kunne stole på henne, i et hverdagslig forhold? Alle forhold endrer karakter når man har vært sammen en stund, og magien forsvinner når hverdagen tar over. Det vil den også gjøre med henne. Den beste medisinen mot kjærlighetssorg, er å finne en ny. Dra ut på "markedet" igjen. Du må ikke ødelegge deg selv ved å drømme om noen du ikke kan få! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525201 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest blueeye Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Har vært i mye samme situasjon som du beskriver. Forskjellen var at min elskede nettopp var skilt, så hun var ferdig med det valget din kjære ikke klarer å ta. Du skriver at det er forskjellige årsaker til at hun ikke klarer å avslutte sitt ekteskap. Da må en bare anta at det kan være ting som barn og øvrig familie med i bildet. Da skal man naturligvis trø svært varsomt. Men ofte er det slik at når ting har gått så langt som de i deres tilfelle har, - så kan umulig hennes ekteskap være spesielt harmonisk og trivelig - noe som igjen alltid til slutt vil gå ut over barna, hvis det er de som holder henne igjen. Da bør hun vurdere om ikke de faktisk vil kunne få det bedre med en fornøyd og mor og en avsluttet kaostilstand slik jeg forestiller meg at hennes hjem iblant må være. Men det kan selvfølgelig være helt andre årsaker som holder henne igjen. Situasjonen slik du beskriver den, tyder på at du har funnet din "sjelevenn", og hvis hun føler det samme burde hun være voksen nok til å ta ansvar for det og handle i tråd med det. Uansett vil hennes adferd kun såre mennesker rundt henne, dersom hun ikke tar et valg. Dersom hun faktisk klarer å være borte fra deg slik du skriver (at dere ikke har kontakt nå) - må du vurdere hva det kan fortelle deg. Jeg fikk min kjære, vi har fått flere gode år sammen, barn sammen - og vi kan ikke leve uten hverandre. Så for oss var det riktig å bryte opp fra tidligere liv, og innse at man lever og utvikler seg. Det som var riktig når man var 20, er ikke nødvendigvis det som er riktig når man er 30 eller 40. Man kan faktisk finne sin sjelevenn, om enn så romanaktig det enn kan høres ut. Lykke til. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525206 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest så sliten... Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Ligner veldig på min historie, det endte med at jeg omsider samlet nok mot til å bryte ut av mitt ekteskap og han ventet på meg.....I mange år.Han ga aldri opp. Idag er vi en lykkelig familie på 5:-) Råd: Ikke gi opp, gi henne tid! all den tiden hun trenger. Hvis du vet at hun har de samme følelsene for deg, da.Det er selvsagt en forutsetning for at dette skal gå. Jeg vet at hun elsker meg, og jeg vet at hun sliter like mye som meg. Vi har så mye sammen som har gjort oss veldig sterkt knyttet til hverandre. Det føles umulig å gi opp, og gi slipp... Føler at jeg svikter oss hvis jeg gir opp håpet.. Godt å høre at det kan ende godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525229 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kizmiaz Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Jeg vet at hun elsker meg, og jeg vet at hun sliter like mye som meg. Vi har så mye sammen som har gjort oss veldig sterkt knyttet til hverandre. Det føles umulig å gi opp, og gi slipp... Føler at jeg svikter oss hvis jeg gir opp håpet.. Godt å høre at det kan ende godt. Vanskelig, vanskelig. Må legge til at det var ikke barn med i bildet for noen av oss i "min" histore. Med barn i bildet er det andre forutsetninger, selvsagt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pablito Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 For et mess, jeg misunner deg ikke denne situasjonen. Og den trekker i langdrag, du kan bli syk av å leve i den uvissheten; det er ikke bra for helsa di. Jeg vet ikke hva som gjør at din elskede ikke bryter ut av ekteskapet sitt, men noe holder henne tilbake. Vet du hva det er? Det som er ille for deg er at du blir handlingslammet; du sitter bare og venter på henne. Du har gitt fra deg all kontroll over situasjonen. Så er du fylt av angst og gru for at du kanskje venter forgjeves. Kanskje du må komme med et ultimatum til henne, at hun må gi deg klar beskjed - og stå ved den. For hun har hatt nok tid til å tenke, handle og gi deg beskjed. Det kan være at hun velger å bli der hun er. Den sjansen må du ta; at du får høre det du frykter mest. Men for din sjelefreds skyld bør du ikke la denne situasjonen tvære ut stort lenger. Hvis det likevel skal bli slutt, er det bedre å få det overstått slik at du kan ta grep om livet ditt igjen. Jeg har vært borte i noe tilsvarende, og det endte ikke slik jeg ønsket. Men alt er bedre enn å gå slik i uvisshet. Det er helt lammende. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1525993 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mermaid Skrevet 13. desember 2005 Del Skrevet 13. desember 2005 Og der har jeg også vært... Jeg brøt ut av mitt ekteskap og hadde et forhold til en gift mann i 2 1/2 år. Det var så sterkt... og det skulle bli oss. Men han hadde ikke guts til det. Han ble hos en kone han ikke elsket, etter trusler om at han ikke skulle få se barnet deres mer (og stor angst for hva alle andre ville si). Jeg holdt ut til siste slutt. Og var 15 uker på vei da det ble brudd. VELDIG uplanlagt. Nå har jeg et barn som ikke få se pappaen sin... Jeg er ferdig med ham, men lurer på om jeg alltid vil se på det som mitt livs største kjærlighet? Jeg forelsker meg ikke så lett, men har endelig nettopp snublet over en igjen, og det er utrolig godt, men ikke den samme galskapen... De aller fleste råder en til å kutte og komme seg videre. Når det har gått så lang tid er vel sjansene minimale! Men de kjenner jo ikke hvor sterke følelsene er. Jeg visste godt hva som var lurt, men jeg VILLE IKKE være lur... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1526306 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Og der har jeg også vært... Jeg brøt ut av mitt ekteskap og hadde et forhold til en gift mann i 2 1/2 år. Det var så sterkt... og det skulle bli oss. Men han hadde ikke guts til det. Han ble hos en kone han ikke elsket, etter trusler om at han ikke skulle få se barnet deres mer (og stor angst for hva alle andre ville si). Jeg holdt ut til siste slutt. Og var 15 uker på vei da det ble brudd. VELDIG uplanlagt. Nå har jeg et barn som ikke få se pappaen sin... Jeg er ferdig med ham, men lurer på om jeg alltid vil se på det som mitt livs største kjærlighet? Jeg forelsker meg ikke så lett, men har endelig nettopp snublet over en igjen, og det er utrolig godt, men ikke den samme galskapen... De aller fleste råder en til å kutte og komme seg videre. Når det har gått så lang tid er vel sjansene minimale! Men de kjenner jo ikke hvor sterke følelsene er. Jeg visste godt hva som var lurt, men jeg VILLE IKKE være lur... Jeg reagerer litt på det dramatiske språket du bruker i innlegget ditt. Som for eksempel: "Jeg fant min sjelsfrende og store kjærlighet", "Mitt liv tålte ikke dagens lys", "Men mellom oss er det sterke ubrytelige bånd", "og livet føles ikke verdt å leve". Jeg forstår at du prøver å beskrive hvordan det føles. Men ord har faktisk mye makt. Bare det å forandre hvordan du tenker og snakker om dette forholdet, kan gjøre det enklere å gå videre. Og videre tror jeg jammen meg du må. Grunnen til at dette forholdet føles så fantastisk, som de andre sier, er at det er hemmelig. Ca. 20% av alle forhold som starter med utroskap varer det første året. Det er dårlige odds. Grunnen er at den desperate "vi hører sammen følelsen" raskt forsvinner. Det er ikke spennende lenger, det er ikke spesielt og stjålet. Plutselig kan dere se hverandre når dere vil, dere må takle skitne truser og oppvask og tidlige morgener og sexliv som skranter... Innse at dette forholdet ikke er fruktbart, sørg over det og gå videre. Finn deg en ledig kvinne og få deg en egen familie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1526994 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Og der har jeg også vært... Jeg brøt ut av mitt ekteskap og hadde et forhold til en gift mann i 2 1/2 år. Det var så sterkt... og det skulle bli oss. Men han hadde ikke guts til det. Han ble hos en kone han ikke elsket, etter trusler om at han ikke skulle få se barnet deres mer (og stor angst for hva alle andre ville si). Jeg holdt ut til siste slutt. Og var 15 uker på vei da det ble brudd. VELDIG uplanlagt. Nå har jeg et barn som ikke få se pappaen sin... Jeg er ferdig med ham, men lurer på om jeg alltid vil se på det som mitt livs største kjærlighet? Jeg forelsker meg ikke så lett, men har endelig nettopp snublet over en igjen, og det er utrolig godt, men ikke den samme galskapen... De aller fleste råder en til å kutte og komme seg videre. Når det har gått så lang tid er vel sjansene minimale! Men de kjenner jo ikke hvor sterke følelsene er. Jeg visste godt hva som var lurt, men jeg VILLE IKKE være lur... Sorry, havnet feil 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1526995 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg reagerer litt på det dramatiske språket du bruker i innlegget ditt. Som for eksempel: "Jeg fant min sjelsfrende og store kjærlighet", "Mitt liv tålte ikke dagens lys", "Men mellom oss er det sterke ubrytelige bånd", "og livet føles ikke verdt å leve". Jeg forstår at du prøver å beskrive hvordan det føles. Men ord har faktisk mye makt. Bare det å forandre hvordan du tenker og snakker om dette forholdet, kan gjøre det enklere å gå videre. Og videre tror jeg jammen meg du må. Grunnen til at dette forholdet føles så fantastisk, som de andre sier, er at det er hemmelig. Ca. 20% av alle forhold som starter med utroskap varer det første året. Det er dårlige odds. Grunnen er at den desperate "vi hører sammen følelsen" raskt forsvinner. Det er ikke spennende lenger, det er ikke spesielt og stjålet. Plutselig kan dere se hverandre når dere vil, dere må takle skitne truser og oppvask og tidlige morgener og sexliv som skranter... Innse at dette forholdet ikke er fruktbart, sørg over det og gå videre. Finn deg en ledig kvinne og få deg en egen familie. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1526999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest simplelife Skrevet 14. desember 2005 Del Skrevet 14. desember 2005 Jeg vet ikke om jeg egentlig vil svare deg engang, men jeg ble uvel. Samboeren har vært "en slik sjelefrende" med en annen mann. Og glad i meg. Og vi hadde det ganske fint i forholdet vårt. Men er det mulig å konkurrere med ærlighet og godhet mot ulovlige følelser? Det du skriver er bare sprøyt og dagdrømmeri alt sammen, egentlig ikke verd tiden å lese en gang! Nesten alt gress på andre siden av gjerdet ser saftigere og grønnere ut, og virker slik også. Men har hun ikke forlatt mannen sin enda, kan du være helt trygg på at dette slaget har du tapt. Heldigvis! For du gjør jo ikke annet enn å synes synd på deg selv. Patetisk. Hun kunne godt velge han andre for min del, til slutt. Men tror du hun ville ha en som ynkelig gikk etter å trøste såkalt ulykkelig opptatte damer, når et ekte mannfolk tok signalene og tok opp kampen? Det er nok det som har skjedd for dere også. Fortsett med å date opptatte damer du, så finner du nok ei ekte utro ei til slutt. Får som du fortjener, så håper jeg hu svikter deg også når det har blitt lovlig og kjedelig med deg. Du var vel en god grunn til at det forrige forholdet ditt var dødt? Eller var det synd på deg da også? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1527154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pablito Skrevet 15. desember 2005 Del Skrevet 15. desember 2005 Jeg vet ikke om jeg egentlig vil svare deg engang, men jeg ble uvel. Samboeren har vært "en slik sjelefrende" med en annen mann. Og glad i meg. Og vi hadde det ganske fint i forholdet vårt. Men er det mulig å konkurrere med ærlighet og godhet mot ulovlige følelser? Det du skriver er bare sprøyt og dagdrømmeri alt sammen, egentlig ikke verd tiden å lese en gang! Nesten alt gress på andre siden av gjerdet ser saftigere og grønnere ut, og virker slik også. Men har hun ikke forlatt mannen sin enda, kan du være helt trygg på at dette slaget har du tapt. Heldigvis! For du gjør jo ikke annet enn å synes synd på deg selv. Patetisk. Hun kunne godt velge han andre for min del, til slutt. Men tror du hun ville ha en som ynkelig gikk etter å trøste såkalt ulykkelig opptatte damer, når et ekte mannfolk tok signalene og tok opp kampen? Det er nok det som har skjedd for dere også. Fortsett med å date opptatte damer du, så finner du nok ei ekte utro ei til slutt. Får som du fortjener, så håper jeg hu svikter deg også når det har blitt lovlig og kjedelig med deg. Du var vel en god grunn til at det forrige forholdet ditt var dødt? Eller var det synd på deg da også? Det var da voldsomt til sjikane.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/210072-den-store-forbudte-kj%C3%A6rligheten/#findComment-1530388 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.