Gå til innhold

Afføring desember

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg sendte mitt 12 desember(sender inn hver 14 dag hver mandag)og der kunne jeg krysse av for og få utbetalt 2 uker forskudd siden d var jul.har du sjekka på ditt om det ikke stod det samme hos deg?rhia

Sto ikke noe på nettkortet jeg sendte i går iallefall..

Ikke mitt heller. Vet du om det skal stå noe på den utregningen som står på siden, der står det bare "ingen utregning" på meg.

Jeg er kjempespent på om det kommer noen penger snart siden jeg gikk over fra medisinsk rehabilitering til attføring 1.12 og MÅ ha penger nå. Har nemlig bare 39 kroner på konto :)

Jeg sender mitt i posten,og hvert år når d nærmer seg jul står det alltid at du kan krysse av om du vil ha dobbel utbetaling istedenfor for 14 dager som er det vanlige.(Det står rett under hvor datoen står når du skal sende inn meldekortet)Skal du sende d inn 17 så får du nok pengene før jul,iallefall hvis d er likt som hos meg.Jeg har pengene på konto 2-3 dager etter kortet er sendt

Annonse

Ikke mitt heller. Vet du om det skal stå noe på den utregningen som står på siden, der står det bare "ingen utregning" på meg.

Jeg er kjempespent på om det kommer noen penger snart siden jeg gikk over fra medisinsk rehabilitering til attføring 1.12 og MÅ ha penger nå. Har nemlig bare 39 kroner på konto :)

Ingen utregning - underlig.

På mine står det "klar til utregning" eller beløpet etter det er ferdig.

Kanskje du bør ringe aetat?

Jeg sender mitt i posten,og hvert år når d nærmer seg jul står det alltid at du kan krysse av om du vil ha dobbel utbetaling istedenfor for 14 dager som er det vanlige.(Det står rett under hvor datoen står når du skal sende inn meldekortet)Skal du sende d inn 17 så får du nok pengene før jul,iallefall hvis d er likt som hos meg.Jeg har pengene på konto 2-3 dager etter kortet er sendt

Mitt neste skal sendes tidligst julaften :(

Gjest vinterdugg

attføring ja.

det er merkelig at det står ingen utregning. Ville sjekket opp det.

jeg tror jeg flytter til danmark, billigere øl der. og sigaretter.

god jul.

I helvete :( Gikk inn igjen for å sjekke og da stod utregning der.

Bruttobeløpet er jo 1/3 del av hva jeg pleier å få. Når kommer neste attføring? Pleier jo å få penger en gang i måneden, dette holder ikke til barnehagen og sfo engang :(

Er det noe skatt på disse pengene. Uff, nå ble jeg svett.

Bruttobeløpet er jo 1/3 del av hva jeg pleier å få. Når kommer neste attføring? Pleier jo å få penger en gang i måneden, dette holder ikke til barnehagen og sfo engang :(

Pengene skal komme hver 14. dag.

Det er skatt på dem, kommer an på hvor mye du får. Utregningen skal være ca det samme som rehabiliteringspenger, altså rundt 60-66% av lønn.

Én utbetaling i desember skal være skattefri.

Men ja, utregningen skal være den samme, og skatten skal være den samme etc +/- noen små forskjeller mht beregningen av dager etc.

Husk at du kan søke støtte til barnetilsyn mens du er i tiltak (ca 1700 kr mnd for første barn, 800 kr mnd per stk for øvrige). Og barnetillegg (ca 17 kr dagen) + eventuelt diverse transport etc.

Dersom du ikke har så mye i attføring og ikke har noen ektefelle/samboer med lønn kan du ha rett på bostøtte fra husbanken.

Dersom du fremdeles ikke får summene til å stemme så er det stort sett bare å slå på tråden til aetat og be om en gjennomgang av utregningen.

Barnetilsyn etc utbetales 1 gang i mnd uavhengig av de andre datoene, og dukker ikke opp i summen du får opp på aetats sider. Barne barnetillegget er innbakt der.

Annonse

Pengene skal komme hver 14. dag.

Det er skatt på dem, kommer an på hvor mye du får. Utregningen skal være ca det samme som rehabiliteringspenger, altså rundt 60-66% av lønn.

Én utbetaling i desember skal være skattefri.

Men ja, utregningen skal være den samme, og skatten skal være den samme etc +/- noen små forskjeller mht beregningen av dager etc.

Husk at du kan søke støtte til barnetilsyn mens du er i tiltak (ca 1700 kr mnd for første barn, 800 kr mnd per stk for øvrige). Og barnetillegg (ca 17 kr dagen) + eventuelt diverse transport etc.

Dersom du ikke har så mye i attføring og ikke har noen ektefelle/samboer med lønn kan du ha rett på bostøtte fra husbanken.

Det er bare for 8 dager i desember og jeg visste jo om dette. Neste gang får jeg jo for 14 dager, men jeg trodde det var halv skatt på noe av det, men da får jeg det vel bare på disse 8 dagene da eller.

Jeg skal begynne på tiltak etter jul og da får jeg lov å søke om støtte til barn i barnehage og sfo, men jeg måtte ha kvittering står det og den kommer jo ikke før jeg har betalt regningen 22.januar, så jeg kan vel ikke søke om dette før det.

Jeg har en mann som tjener greit så det er ikke farlig med oss, jeg hadde bare regnet med at jeg skulle få mer, men hvis barnetillegget ikke er med så har jeg jo fire barn så det blir litt ekstra det også.

Tusen takk for svar.

Det er bare for 8 dager i desember og jeg visste jo om dette. Neste gang får jeg jo for 14 dager, men jeg trodde det var halv skatt på noe av det, men da får jeg det vel bare på disse 8 dagene da eller.

Jeg skal begynne på tiltak etter jul og da får jeg lov å søke om støtte til barn i barnehage og sfo, men jeg måtte ha kvittering står det og den kommer jo ikke før jeg har betalt regningen 22.januar, så jeg kan vel ikke søke om dette før det.

Jeg har en mann som tjener greit så det er ikke farlig med oss, jeg hadde bare regnet med at jeg skulle få mer, men hvis barnetillegget ikke er med så har jeg jo fire barn så det blir litt ekstra det også.

Tusen takk for svar.

De bruker løse skatte-greia med at man slipper skatt på halve desember, og betaler full skatt på neste halvdel. Slik blir det halv skatt på en enkel måte.

Jeg har bare levert giroen fra barnehagen som bevis på barnehageplass. Uansett får du jo tilbakebetalt.Antakeligvis kommer de pengene i februar dersom du skal vente til etter du har betalt regningen. Eller mars dersom din aetat er eksepsjonelt treige med saksbehandlingen.

Sa jeg forresten at barnetillegget muligens stiger med 10 kr dagen i nye statsbudsjettet? Det utgjør jo raskt litt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...