Gå til innhold

Hva er det som er så spesielt med "frustrerte fruer"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønner ærlig talt ikke hva som er så spesielt med den tv-serien. Tror jeg har sett på det et kvarter før jeg mistet interessen

men har skjønt at mange her er hekta på det

Hva er det som er så spesielt med denne serien?

og hva er det jeg ikke har skjønt?

Skrevet

Aner ikke, har ikke sett en eneste episode :-), så jeg lurer vel egentlig på det samme.

Skrevet

Jeg lurer på det samme. Tenkte jeg skulle sjekke den ut igjen i kveld, siden jeg allikevel er syk og ikke orker stort annet enn tv og data.

Men det jeg så av første sesong var bare merkelig. Masse sex og drama, uten at noe av det fenget meg.

Skrevet

Den er veldig bra laget og har gode skuespillere pluss en slags nerve og spenning i seg.

At hun som er død er forteller er normalt noe jeg ikke liker. F. eks. syntes jeg Providence var en OK serie p.g.a. innslag av dyr og dyrleger, men jeg tålte ikke den daue mora med røyken i hånda som poppet inn sånn dann og vann.

Men jeg gjør et unntak for FF. Det funker med den daue fortellerstemmen. Ja, stemmen er ikke dau, da. Men dama.

Skrevet

Den er veldig bra laget og har gode skuespillere pluss en slags nerve og spenning i seg.

At hun som er død er forteller er normalt noe jeg ikke liker. F. eks. syntes jeg Providence var en OK serie p.g.a. innslag av dyr og dyrleger, men jeg tålte ikke den daue mora med røyken i hånda som poppet inn sånn dann og vann.

Men jeg gjør et unntak for FF. Det funker med den daue fortellerstemmen. Ja, stemmen er ikke dau, da. Men dama.

en dau dame ja, det har jeg jeg ikke fått med meg

Skrevet

en dau dame ja, det har jeg jeg ikke fått med meg

Da kan du umulig ha sett det riktige kvarteret! ;-)

Skrevet

Jeg synes det funker VELDIG bra med Mary Alice som forteller i FF! De kommentarene hennes er så bra - de syr hele historien sammen og setter ting i perspektiv.

Skrevet

Jeg synes det funker VELDIG bra med Mary Alice som forteller i FF! De kommentarene hennes er så bra - de syr hele historien sammen og setter ting i perspektiv.

Enig. Jeg så henne forresten i en episode av en fredagskrimserie og kjente igjen stemmen før jeg kjente igjen utseendet.

Skrevet

Jeg liker at serien har en dramatisk nerve, men at den ikke overfokuserer på dette (som f eks i Twin Peaks hvor det ble veldig mye om Laura Palmer).

Jeg liker alle småhistoriene og hvordan folks liv er vevet inn i hverandre.

Jeg liker kommentarene fra fortellerstemmen - en dame som tok sitt eget liv i løpet av de første 3 minuttene eller slik av serien. Siden kommenterer hun alles liv og levnet på en innsiktsfull måte.

Jeg liker vedlig godt at serien har masse humor, men ikke av slik vedlig "påtatt"/Iøeynfallende gapskratt-humor. Små hint og kommentarer som jeg finner veldig morsomme.

jeg liker at man kan kjenne igjen så mye av ting som mange av oss kan tenke og føle, selv om settingen rundt er så ulik.

Dette er jo rike damer i et velstående strøk, men de dramaene de stort sett befatter seg med (ihvertfall hverdagsdramaene - ikke de virkelig alvorlige tingene som drap etc) er det noe "allmenngyldig" over - det er ikke som Falcon Crest og Dynastiet hvor folkene brydde seg om helt annet enn "folk flest".

etc etc

En herrrrrlig serie!! :-)

Skrevet

Aner ikke. Har sett et par episoder, og kan kan ikke annet enn å la meg sjokkere over at noen gidder å bruke tid på så platte historier og kjedelig skuespill.

Det er Melroce Place for dem en gang var fans av Beverly Hills og Baywatch, og som aldri utviklet smaken sin videre.

Skrevet

Det har iallefall ingenting å gjøre med dyktige skuespillere, genial story , mange spenningsmomenter eller noe å gjøre.Grunnen til at den er så populær er vel fordi mange kvinner kjenner seg igjen i en eller flere av karakterene.

Jeg ser den fordi når kvelden senker seg på tirsagen (som er en jævlig stressende dag her i huset) er dødsliten og har ikke tiltak til å gjøre noe annet enn å legge meg på sofaen og se TV. Tidtrøyte kalles det vel. Og den er ikke av de aller værste seriene som har vært sendt på TV.

laguna1365380434
Skrevet

Den er kjip..Minner om sex in the city,(som jeg heller ikke synes noe om) bare noen år etter, når alle har fått seg familie og flyttet til suburbia..

Masete skit, med mennesker jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i, eller vil kjenne meg igjen i.

Skrevet

Jeg liker at serien har en dramatisk nerve, men at den ikke overfokuserer på dette (som f eks i Twin Peaks hvor det ble veldig mye om Laura Palmer).

Jeg liker alle småhistoriene og hvordan folks liv er vevet inn i hverandre.

Jeg liker kommentarene fra fortellerstemmen - en dame som tok sitt eget liv i løpet av de første 3 minuttene eller slik av serien. Siden kommenterer hun alles liv og levnet på en innsiktsfull måte.

Jeg liker vedlig godt at serien har masse humor, men ikke av slik vedlig "påtatt"/Iøeynfallende gapskratt-humor. Små hint og kommentarer som jeg finner veldig morsomme.

jeg liker at man kan kjenne igjen så mye av ting som mange av oss kan tenke og føle, selv om settingen rundt er så ulik.

Dette er jo rike damer i et velstående strøk, men de dramaene de stort sett befatter seg med (ihvertfall hverdagsdramaene - ikke de virkelig alvorlige tingene som drap etc) er det noe "allmenngyldig" over - det er ikke som Falcon Crest og Dynastiet hvor folkene brydde seg om helt annet enn "folk flest".

etc etc

En herrrrrlig serie!! :-)

Bra svar, morsan. :-)

Jeg syns forøvrig også at serien er kongebra.

*gleder meg til ikveld*

*S*

Skrevet

Jeg liker best humoren og parodieringen av husfruer, og de troverdige karakterene.

Man kjenner seg så godt igjen i sånne typiske, tåpelige mødre-ting, snakke gjennom barna, sladre om hva den og den mammaen tok med av niste på pikniken, osv.

Bree, som aldri kan ha et hårstrå out of place, "alenemammaen" med fire unger som måtte ta adhd-medisin (motsatt effekt for de uten sykdommen) for å bli effektiv nok, den single, klønete a la bridget jones, osv ;)

Serien tar liksom ting på kornet, og får meg til å tenke "ah, har andre også lagt merke til/irriterer seg over det? Morsomt", på samme måte som Seinfeldt og Kongen av Queens også gjør.

Skrevet

Var hekta på de ca 5 første episodene. Likte at det var helt annerledes enn alt annet som har vært vist før, surrealistisk og rart.

Men så tok det liksom helt av og jeg mistet oversikten over persongalleriet og handlingen og selve plottet. Ble bare overdrevet, overspilt og masete til slutt, synes jeg.

Men skal gi det en sjanse til nå.

Skrevet

Det lurer jeg på også! Ramla av lasset etter første episoden.

(Men så lider jeg av serievegring også da...)

Skrevet

Jeg liker best humoren og parodieringen av husfruer, og de troverdige karakterene.

Man kjenner seg så godt igjen i sånne typiske, tåpelige mødre-ting, snakke gjennom barna, sladre om hva den og den mammaen tok med av niste på pikniken, osv.

Bree, som aldri kan ha et hårstrå out of place, "alenemammaen" med fire unger som måtte ta adhd-medisin (motsatt effekt for de uten sykdommen) for å bli effektiv nok, den single, klønete a la bridget jones, osv ;)

Serien tar liksom ting på kornet, og får meg til å tenke "ah, har andre også lagt merke til/irriterer seg over det? Morsomt", på samme måte som Seinfeldt og Kongen av Queens også gjør.

Enig!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...