flisa Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Skrevet 14. desember 2005 17" CRT skjerm = ca. 15" LCD skjerm á 1.895,- 21" CRT skjerm = ca. 19" LCD skjerm á 2.495,- Sum: 4.390,- Går du opp til 17" og 19" LC skjermer, har du henholdsvis 1.995,- + 6.995,- = 8.990,- Dette er selvfølgelig rimelige skjermer, og ikke for Photoshop-proffer. Men det var de billigste jeg fant, så du bør ha litt å gå på opp til 30.000,- "..............................................." På vår IT-avdeling fikk jeg oppgitt 25.000 for 21"'ern. Jeg må ha det beste på grunn av billedbehandling. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 På vår IT-avdeling fikk jeg oppgitt 25.000 for 21"'ern. Jeg må ha det beste på grunn av billedbehandling. I all verden, da - hva slags bildebehandling driver du med? Det må være rimelig heavy saker for å kreve slikt utstyr? "............................................" 0 Siter
flisa Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Skrevet 14. desember 2005 I all verden, da - hva slags bildebehandling driver du med? Det må være rimelig heavy saker for å kreve slikt utstyr? "............................................" Det er det! 0 Siter
Prozak Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Det er det! Hva nøyaktig gjør du, da? *Nyskjerrig helt ut i fra objektivt og nerde-synspunkt :-)* "........................................." 0 Siter
flisa Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Skrevet 14. desember 2005 Hva nøyaktig gjør du, da? *Nyskjerrig helt ut i fra objektivt og nerde-synspunkt :-)* "........................................." Reklamebilder til storformat innimellom 0 Siter
Prozak Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Reklamebilder til storformat innimellom Det er fargekvaliteten og skarpheten som er det viktige, da? "............................................." 0 Siter
flisa Skrevet 14. desember 2005 Forfatter Skrevet 14. desember 2005 Det er fargekvaliteten og skarpheten som er det viktige, da? "............................................." Ja - helt ned i 1 pixel og med alle varianter -og at man kan kalibrere riktig mot trykkeri etc. 0 Siter
Prozak Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Ja - helt ned i 1 pixel og med alle varianter -og at man kan kalibrere riktig mot trykkeri etc. Ok, jeg er (nesten) overbevist :-) "............................................" 0 Siter
Goliath Skrevet 14. desember 2005 Skrevet 14. desember 2005 Det er selve skjermen som gjør at det blir dyrere, og den er ikke av plast:-) Skjermene består av en rekke punkter som styres elektronisk. Og for å holde samme oppløsning på en større skjerm, så krever det mer styringselektronikk - i tillegg til et vesentlig større skjermareal, som er dyrt å produsere. Det er også en del "kass" i produksjonen (døde punkter/pixler). I større skjermer blir kasset %-vis større. Og en større skjerm tar mer plass og veier mer = høyere transportutgifter. En større skjerm trekker mer strøm = større og dyrere internt powersupply. Det er i hvert fall noen av elementene som kan påvirke prisen. 0 Siter
flisa Skrevet 16. desember 2005 Forfatter Skrevet 16. desember 2005 Det er selve skjermen som gjør at det blir dyrere, og den er ikke av plast:-) Skjermene består av en rekke punkter som styres elektronisk. Og for å holde samme oppløsning på en større skjerm, så krever det mer styringselektronikk - i tillegg til et vesentlig større skjermareal, som er dyrt å produsere. Det er også en del "kass" i produksjonen (døde punkter/pixler). I større skjermer blir kasset %-vis større. Og en større skjerm tar mer plass og veier mer = høyere transportutgifter. En større skjerm trekker mer strøm = større og dyrere internt powersupply. Det er i hvert fall noen av elementene som kan påvirke prisen. *takk*:-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.