Gå til innhold

Trenger et frysetips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt medisterdeig og tenkte å steke disse i dag og fryse dem, hvordan fryser dere medisterkakene og hvordan skal de tines opp da?

Har vært og kjøpt ribba i dag også, så nå er jeg i rute. Krumkaker har jeg stekt også, så alle 7 slag er i hus. Husmoremne eller?

Fortsetter under...

Skrevet

Du har vært kjempeflink.

Medisterkakene kan du fryse i fryseposer eller noe annet du har tilgjengelig - det er ikke så farlig.

Jeg pleier å tine dem i brun saus. Men skal de ikke ligge i brun saus tar du dem opp dagen før de skal brukes og tiner dem i kjøleskapet.

Skrevet

Du har vært kjempeflink.

Medisterkakene kan du fryse i fryseposer eller noe annet du har tilgjengelig - det er ikke så farlig.

Jeg pleier å tine dem i brun saus. Men skal de ikke ligge i brun saus tar du dem opp dagen før de skal brukes og tiner dem i kjøleskapet.

Takk. Vanlige brødposer er det greit eller. Brun saus har jeg jo ikke til siden det er medisterkakene til ribba, men det gjør vel ikke så mye eller?

Skrevet

Takk. Vanlige brødposer er det greit eller. Brun saus har jeg jo ikke til siden det er medisterkakene til ribba, men det gjør vel ikke så mye eller?

Helt ok å fryse i vanlige poser.

Om jeg har noe stekekraft/sjy/fett etter stekingen tar jeg det oppi posen også, men ikke nødvendig.

Som jubalong skriver er det aller best å tine kjøttvarer i kjøleskap, men det tar laaang tid. Ta ut av fryseren om morgenen dagen før kakene skal fortæres. Tining i romtemperatur går også bra til nød.

Skrevet

Brødposer fungerer utmerket. Og som sagt så kan de tines i kjøleskapet, eller på benken hvis du har litt dårlig tid.

Har du veldig dårlig tid kan de tines i stekeovnen også - så lenge du ikke skal ha dem i saus.

Skrevet

Brødposer fungerer utmerket. Og som sagt så kan de tines i kjøleskapet, eller på benken hvis du har litt dårlig tid.

Har du veldig dårlig tid kan de tines i stekeovnen også - så lenge du ikke skal ha dem i saus.

Jeg har ikke så dårlig tid da, jeg tar dem ut lillejulaften og tiner dem i kjøleskap jeg.

Stekte forresten 45 medisterkaker og de ble så fine atte :)

Annonse

Skrevet

Jeg har ikke så dårlig tid da, jeg tar dem ut lillejulaften og tiner dem i kjøleskap jeg.

Stekte forresten 45 medisterkaker og de ble så fine atte :)

Så flink du har vært!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...