Gå til innhold

FU : Hvor mange er dere på julaften?

Anbefalte innlegg

laguna1365380434

Selv er vi bare 3 stykker : meg, mor og bestemor! ( Og pusen der, da! ;-))

Det er verdens trivligste julaftner, og mye bedre enn sånne tvugne famileaffærer med en drøss tanter og onkler det egentlig holder å se en eller annen gang i romjula.

Nå ser det selvsagt storslagent og flott ut med sånne store, pyntede familejulaftner ala Fanny & Aleksander også, det hadde sikkert vært kjekt engang det også..

Men ingenting slår julaften hos mor..Det er bare SÅ koselig..Vi mangler selvsagt at bror er her (han huserer i USA og er hjemme på julaften bare høyst sporadisk) men ellers er alt bare helt riktig med julekvelden, selvom vi altså er få..

Hvor mange er dere? Er det store greier, eller smått og kos?

:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210137-fu-hvor-mange-er-dere-p%C3%A5-julaften/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Dorthe

4

• ShitDiddelyDo

4

• Elbereth

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Hmm.. *telle*

Vi blir vel 12, tror jeg. Jeg og sambo skal til hans søster og mann.. de har to barn som bor hjemme og to som kommer hjem for jula. I tillegg kommer den andre søsteren med sin mann og deres sønn med kone.

En festlig gjeng, og jeg gleder meg :-D

Dette blir den første julen jeg og min egen lille familie skal feire helt mutt-plutt alene! Dvs. at vi er 5 stk som skal spise pinnekjøtt, i "fred og ro"!;-)

Gleder meg!

GLED dere !!!

For to år siden var vi alene, to voksne og to barn, bare kos etter vårt eget tempo.

I år er det oss fire pluss svigermor og en svoger.

Vi er oss; to voksne og fire barn og så kommer mamma & pappa. Vi ba svigerforeldre og broren til mannen min også, men de syns det ble for langt å kjøre (heldigvis).

Neste år er vi de samme, men da er broren min, svigerinna mi, niesa mi og bestemor der også, det er litt pes egentlig.

Gleder meg skikkelig til stille og rolig hjemme julaften i år.

Annonse

I år er vi mormor, morfar, mamma + mann, meg, pusen min og 2 brødre, og tante + samboer og ett barn.

Altså, 7 voksne, 3 barn og en pus. Synes vi er akkurat passe, hvertfall ikke for få...

Både gleder og gruer meg til jeg får min egen familie og julefeiring. Jul uten og mormor og morfar vil _ikke_bli det samme.

I år blir vi 6 eller 7 stykker - og det er det færreste på mange år.

Vi har julaften hjemme hos oss hvert år og inviterer rubb og rake av familie (og venner, for den slags skyld). Jeg er av "jo flere, jo bedre"-oppfatningen. ;o)

Vi er tre. Jeg og mine døtre. I fjor var vi fem for da feiret vi sammen med foreldrene mine. Året før var min eksmann sammen med oss og da var vi fire som vi har vært i alle år. Jeg er ikke vant til at storfamilien samles på juleaften.

I år er vi 3 voksne og 2 barn, mamma og lillesøster, meg, sambo og gutten vår.

Skal bli koselig, og deilig og ikke være så mange!

Når vi feirer julen hos sambo sin familie er vi ca 9 (varier litt fra år til år) er jo koselig dte også, men i år skal det bli godt og ikke være fullt hus.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...