Gå til innhold

FU : Hvor mange er dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Dorthe

4

• ShitDiddelyDo

4

• Elbereth

3

Mest aktive i denne tråden

Annonse

Gjest KariKruskakli

Jeg er som deg. Jeg vil bare være oss selv. Og siden alle andre i familien ikke blir sittende alene og lengter etter å feire sammen med oss, går dette helt fint.

Broren min kommer da, men han er det ikke noe mas med. Han er hos oss annethvert år når han ikke har datteren.

Altså er vi 5, men 6 i år da broren min er der.

Første året etter at vi fikk den eldste var vi hos min familie.

Etter det har vi feiret alene og nå kan vi ikke tenke oss noe annet. Og ihvertfall ikke ungene.

Ikke snakk om at de vil noe annet.

Vi har hadde ett unntak i et år. Da var vi hos svigerfamilien. Da var vi mange, både voksne og unger, og slike julaftener er greit nok, men for mye kaos og ikke så koselig synes jeg.

Før jeg selv fikk barn, kunne jeg ikke tenke meg noen andre julaftener enn hjemme hos mine foreldre. Nå kan jeg ikke tenke meg noe annet enn å lage jul selv.

Vi skal til Tromsø. Vi blir syv stykker. Jeg, kjæreste og sønnen vår (4 måneder), mamma og hennes nye samboer (som jeg bare har møtt to ganger, men det blir spennende :)) og de to brødrene mine. De er eldre enn meg, men har hverken kjæreste eller barn. Jeg tror det blir veldig koselig :)

Planen var at vi skulle bare være 4, mannen, barna og jeg. Men da truet hun eldste med å boikotte hele julen og reise alene til tante: "Så kan dere bare være her hjemme alene og savne meg!" Så vi reiser til søsteren min og blir tilsammen enten 9 eller 11 tror jeg. Det blir sikkert ålreit, men moren min maser så j***** hele tiden, og er så kritisk til alt jeg sier og gjør så jeg er redd jeg kommer til å klikke. Begeret er ganske fullt om dagen når det gjelder henne.

Men neste år, da blir vi alene, jeg har allerede kontrakten med 6 åringen klar ;)

selvsagt kunne jeg bare bestemt at vi skulle være her hjemme, men hun og søsteren er jo hele grunnen til at jeg gidder å feire jul, så da gjør det ikke noe å innrette seg litt.

Annonse

Her er smått og kos :)

Vi drar til svigemor og spiser og pakker opp de pakkene som er der mens vi gafler i oss godis.

Da blir vi altså svigemor, svigerinne, min mann, jeg og mine to barn - altså fire voksne og to barn.

Så turer vi hjem - det er bare noen hundre meter mellom gårdene - og pakker opp pakkene her hjemme mens vi koser oss med riskrem og mere godter - da er vi bare oss to og barna.

:)

Så få alle sammen er...

Vi pleier å være den nærmeste familien samlet (onkler/ tanter m fam, besteforeldre, mine foreldre og meg) og det blir .... hmm... telle...

19 blir det. I år blir det kanskje noe frafall, men det er kjempe koselig å være så mange!! Dette er bare mor sin side da. med far sin side blir det 26. Det varierer litt fra år til år hvem som kommer.

Her er smått og kos :)

Vi drar til svigemor og spiser og pakker opp de pakkene som er der mens vi gafler i oss godis.

Da blir vi altså svigemor, svigerinne, min mann, jeg og mine to barn - altså fire voksne og to barn.

Så turer vi hjem - det er bare noen hundre meter mellom gårdene - og pakker opp pakkene her hjemme mens vi koser oss med riskrem og mere godter - da er vi bare oss to og barna.

:)

Det er ikke smått, det er mange :o)

Så få alle sammen er...

Vi pleier å være den nærmeste familien samlet (onkler/ tanter m fam, besteforeldre, mine foreldre og meg) og det blir .... hmm... telle...

19 blir det. I år blir det kanskje noe frafall, men det er kjempe koselig å være så mange!! Dette er bare mor sin side da. med far sin side blir det 26. Det varierer litt fra år til år hvem som kommer.

Vi er hele familien vi, meg og 2 eller 3 unger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...