Gå til innhold

FU : Hvor mange er dere på julaften?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

6

• Dorthe

4

• ShitDiddelyDo

4

• Elbereth

3

Mest aktive i denne tråden

Så få alle sammen er...

Vi pleier å være den nærmeste familien samlet (onkler/ tanter m fam, besteforeldre, mine foreldre og meg) og det blir .... hmm... telle...

19 blir det. I år blir det kanskje noe frafall, men det er kjempe koselig å være så mange!! Dette er bare mor sin side da. med far sin side blir det 26. Det varierer litt fra år til år hvem som kommer.

Oij enda en som skal konfirmere på julekvelden!

Nå er vi ihvertfall 3.. jeg,du og flisa!!

(Ler etter et svar til meg skjønner du)

Vi er fire, min søster, min mann, datteren på 16 og meg.

Vi har vært "bare" oss fire siden min mor døde i `97, bortsett fra ett år, da vi feiret med mannens side av familien.

De bor i Arendal, og når vi er der, er vi 18 stykker, og det er turbofart hele kvelden.

Vi trives med en stille og rolig julaften og juledager forøvrig, og koser oss storveis.

Datteren får dilla når vi snakker om å feire julen andre steder. Hun storkoser seg, selvsagt fordi hun slipper å dele oppmerksomheten med andre enn mor, far og tante:-)

Vi ønsker oss veldig at familien fra Arendal kunne komme til oss, de har aldri vært her, og vi har vært gift i snart 25 år:-) men av en eller annen grunn er det veldig vanskelig for dem å reise så langt i jula....

- Det er visstnok kortere, og mindre pes for oss å kjøre til dem, enn for dem til oss.

Annonse

I år kommer svigermor med mann til oss i jula. Da blir vi fire voksne og tre barn.

Vi alle sammen kunne feiret julaften hos mine foreldre også. Da hadde vi blitt ni voksne og fem barn.

Jeg er vant til julaftener med bestefroeldre, tanter, onkler og søskenbarn, så for min del kan vi godt være maaaange :-)

Mannen min har alltid vært vant til at han feiret julaften kun sammen med foreldrene sine, storesøsteren og bestemor. Han synes julaften er best uten for mange rundt seg.

Gjest Hermianne

Vi er hele familien vi, meg og 2 eller 3 unger.

Jeg tror det normale for de aller fleste er å være kun familien om de har flere unger, mor+far+flere barn.

Jeg kjenner ihvertfall ingen som har "konfirmasjonsjul".

Kjenner forsåvidt ingen som ønsker å ha det heller.

Kansje det er et byfenomen?

Jeg har kun sett det på film, det ser utrolig masete ut.

I år drar mannen min og meg, til faren min og hans sambo. Kanskje onkel tar seg en tur også. Det er bare på julaften. Vi har fått tilbud om å ligge over, men tror vi lar bikkja være hjemme, så da må vi hjem i løpet av kvelden...

Hadde også invitasjon til julefeiring hos noen andre i familien, der ville det blitt mer folksomt. Men følte mest for å være hos faren min i år, har ikke feiret jul sammen på årevis...

:-)

Gjest mirakel*2?

12 stk. For noen år siden var vi 15 i en 60 kvadratmeter stor leilighet, hos besteforeldrene mine. Gjett om gamle bestefar var stresset:)

Lydnivået var uutholdelig. Vi trakket i gaver og gavepapir overalt. Det var godt å komme seg ut derfra da kvelden var omme.

Gjest sussilei

I år skal vi ha besøk av mine foreldre, så vi blir fire store og to små.

I fjor var vi bare kjernefamilien, ungene og jeg og mannen og det var fantastisk!

Hadde tilbud om storfamiliejul i år, med oss ville det blitt 19 stk, og det takket vi nei til. Står for meg som marerittet av en julaften - kunne aldri tenke meg så mye styr! Skal feire storfamilienyttår i stedet.

Annonse

Jeg tror det normale for de aller fleste er å være kun familien om de har flere unger, mor+far+flere barn.

Jeg kjenner ihvertfall ingen som har "konfirmasjonsjul".

Kjenner forsåvidt ingen som ønsker å ha det heller.

Kansje det er et byfenomen?

Jeg har kun sett det på film, det ser utrolig masete ut.

Vi bare være meg og mine tre unger. Det er hele familien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...