Gå til innhold

Svar fra fagperson

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enig med DarkPink. At noen gidder å betale 100 kroner for de latterlige svarene fagpersonene her gir, med unntak av NHD (som ironisk nok er den eneste som er gratis), er utrolig.

Gå til legen hvis du trenger svar på noe. Det koster ikke mye mer enn 100 kroner, og du får mer enn 10 generelle linjer i retur.

Hva synes du er bra med svarene fra NHD? Bortsett fra at de er gratis.

Skrevet

Enig med DarkPink. At noen gidder å betale 100 kroner for de latterlige svarene fagpersonene her gir, med unntak av NHD (som ironisk nok er den eneste som er gratis), er utrolig.

Gå til legen hvis du trenger svar på noe. Det koster ikke mye mer enn 100 kroner, og du får mer enn 10 generelle linjer i retur.

Enig. Apoteket har også god greie på ting.

Skrevet

Du kan klage på forum for Webmaster.

Det har vært gjort før. Da ble det svart at "noen" skulle se på svaret og vurdere om klager skulle få refundert pengene.

Men jeg vet hva utfallet ble.

Hva ble utfallet, da?

*nysgjerrig*

Skrevet

Hva ble utfallet, da?

*nysgjerrig*

Å søren, så rettelsen for sent! Beklager.

*ikke fullt så nysgjerrig lenger*

Gjest Ulvinnen Lurulf
Skrevet

Å søren, så rettelsen for sent! Beklager.

*ikke fullt så nysgjerrig lenger*

Alt i orden.

Jeg kan bare slutte meg til alle de som har sendt inn ønsker her om rettemuligheter.

Jeg så selvsagt feilen straks jeg hadde trykket [send]. Grrr

Skrevet

jeg skrev inn et spørsmål en gang og fikk til svar at jeg burde ta meg en tur til fastlegen og at slike ting alltid burde sjekkes opp.

Men spørsmålet mitt var om fagpersonen kunne komme med noen forklaringer på hva det kunne være. hvorfor skal jeg betale 100 kroner for å høre at jeg bør ta meg en tur til legen?

Hvis fagpersonen ikke kan svare så skal de heller ikke ta betalt for det. Sendt en mail til webmaster og linken til innlegget ditt og spør om det ikke er grunnlag for å få pengene tilbake

Skrevet

Hva synes du er bra med svarene fra NHD? Bortsett fra at de er gratis.

Jeg skal ikke uttale meg om det faglige i svarene hans, det får andre gjøre, men det virker som om han bryr seg, og han svarer ikke bare en gang, men fortsetter å svare dersom noen spør om noe mer.

De andre legene ser ut til å klippe og lime fra en legebok, og knapt nok det.

Skrevet

Jeg skal ikke uttale meg om det faglige i svarene hans, det får andre gjøre, men det virker som om han bryr seg, og han svarer ikke bare en gang, men fortsetter å svare dersom noen spør om noe mer.

Ja han svarer ofte, men han svarer mest på spørsmål om medisinske spørsmål og driver kampanje for AD. Han forklarer aldri de negative sidene eller bivirkningene og svarer sjelden eller aldri på de spørsmålene som gjelder terapi. Han har noen ganger gode svar, men det skulle bare mangle.

Skrevet

Det skulle stått 'svarer mest på spørsmål om medisinering'.

Skrevet

Det skulle stått 'svarer mest på spørsmål om medisinering'.

Jeg vil anta at svært mange psykologer er uenige om veldig mye, og at NHD gir svar ut ifra det han selv tror på.

Gjest bedre svar andre steder
Skrevet

Veldig ofte elendige svar som ikke er verdt halvparten en gang. Eneste unntaket er psykiatri som nevnt før her, og alternativ-forumet.

Nei, da er det bedre å registrere seg som bruker av dette stedet: www.helsenett.no og få gratis, godt svar.

Skrevet

Veldig ofte elendige svar som ikke er verdt halvparten en gang. Eneste unntaket er psykiatri som nevnt før her, og alternativ-forumet.

Nei, da er det bedre å registrere seg som bruker av dette stedet: www.helsenett.no og få gratis, godt svar.

Tusen takk for tipset og adressen!

Skrevet

Jeg vil anta at svært mange psykologer er uenige om veldig mye, og at NHD gir svar ut ifra det han selv tror på.

Han er psykiater, ikke psykolog. Han skal vel ikke bare gi svar utefra det han tror på, men gi faglige begrunnede svar.

Skrevet

Han er psykiater, ikke psykolog. Han skal vel ikke bare gi svar utefra det han tror på, men gi faglige begrunnede svar.

Han gir vel begrunnede svar i forhold til det faglige han selv tror på?

Skrevet

Ja han svarer ofte, men han svarer mest på spørsmål om medisinske spørsmål og driver kampanje for AD. Han forklarer aldri de negative sidene eller bivirkningene og svarer sjelden eller aldri på de spørsmålene som gjelder terapi. Han har noen ganger gode svar, men det skulle bare mangle.

Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor NHD svarer slik han gjør. Han har tross alt et enormt ansvar og en stor lesergruppe å ta hensyn til. Går han inn i en lang utredning om de negative konsekvensene av AD, så er det muligens mange som slutter med medisinene bare av den grunn.

Det lille jeg har lest av det han sier om terapi, så synes jeg dette er helt greit. Han kan ikke gi råd i spesifikke terapi-saker, da han ikke kjenner pasienten. Han må snakke generelt og kan ikke uttale seg om andre psykiateres/psykologers arbeid, uten å kjenne saken ut og inn.

Jeg synes han virker som en flott kar, jeg :)

Skrevet

Han gir vel begrunnede svar i forhold til det faglige han selv tror på?

Når svarene er gitt ut fra et synspunkt, og negative sider er unnlatt så er ikke svarene begrunnede.

Skrevet

Det er ikke vanskelig å skjønne hvorfor NHD svarer slik han gjør. Han har tross alt et enormt ansvar og en stor lesergruppe å ta hensyn til. Går han inn i en lang utredning om de negative konsekvensene av AD, så er det muligens mange som slutter med medisinene bare av den grunn.

Det lille jeg har lest av det han sier om terapi, så synes jeg dette er helt greit. Han kan ikke gi råd i spesifikke terapi-saker, da han ikke kjenner pasienten. Han må snakke generelt og kan ikke uttale seg om andre psykiateres/psykologers arbeid, uten å kjenne saken ut og inn.

Jeg synes han virker som en flott kar, jeg :)

Jeg synes han er for ensporet når det gjelder AD, og så synes jeg han svarer for lite når det gjelder andre saker enn de som går på ren medisinering.

Gjest Persille
Skrevet

I bransjen min står AD for Active Directory....

Inniver du oss uerfarne i psykologterminologien?

:)

Skrevet

I bransjen min står AD for Active Directory....

Inniver du oss uerfarne i psykologterminologien?

:)

Hvis du leser på psykologi forum så brukes betegnelsen AD der for antidepressiva. jeg har ingen spesiell kompetanse innenfor psykologi eller psykiatri.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...