Gå til innhold

Arrrgh, kattskinn!

Anbefalte innlegg

Dyr på kjøkkenet ER en reell helserisiko. Les om zoonoser.

Mange er blitt syke av kjæledyra sine, men eierne skriker ikke så høyt om det.

Ikke gi dem mat på kjøkkenet, og bær dem ut hver gang du ser dem der. Ikke ah maten deres på kjøkkenet, og ikke gi dem godbiter der.

Har ikke noe annet alternativ enn å ha maten på kjøkkenet. De får tørrfor og vann, og skålene står under kjøkkenbenken.

Den forrige katten vi hadde tok denne dressuren ganske lett. Jeg tror disse kommer fra en mer tungnem familie.

Fortsetter under...

Du kan kjøpe spray i dyrebutikken. Det finnes to typer, en som kattene hater og en som de elsker. Du kan prøve å spraye med begge to; den de hater oppå kjøkkenbenken, og den de elsker rundt nede ved gulvet eller der du vil de skal være.

Hm ja, kanskje det... Har en sånn FY-spray, får prøve å spraye det litt på kjøkkenbenken.

Å, jeg krymper meg når du nevner det *dunket*, kjenner så altfor godt til problemet ;-)

Mitt forslag til løsning er - få dere et barn. Det har jenket katten her i gården, han er ikke kongen på haugen lenger før lillebror er i seng. Før lillebror overtok tronen pleide jeg å dandere diverse flasker, krukker, fjøler osv langs kanten av kjøkkenbenken, for å hindre katta fysisk. Ikke så stilig sånn interiørmessig, men det funket.

Begriper ikke folk som lar katten spasere på spisebordet og slikke rester av tallerkenen deres..

Annonse

Å, jeg krymper meg når du nevner det *dunket*, kjenner så altfor godt til problemet ;-)

Mitt forslag til løsning er - få dere et barn. Det har jenket katten her i gården, han er ikke kongen på haugen lenger før lillebror er i seng. Før lillebror overtok tronen pleide jeg å dandere diverse flasker, krukker, fjøler osv langs kanten av kjøkkenbenken, for å hindre katta fysisk. Ikke så stilig sånn interiørmessig, men det funket.

Begriper ikke folk som lar katten spasere på spisebordet og slikke rester av tallerkenen deres..

Hehe... Innen den løsningen har trådt i kraft er jeg redd kattene er godt voksne og forhåpentligvis veldresserte. :)

laguna1365380434

Kattungen min gjør også det..Fordi hun gjerne vil være overalt og fordi hun heller drikker av springen enn av vannskåla si..

Det hjelper litt om jeg skrur på springen til henne på badet et par ganger om dagen, så vet hun at hun får lov å drikke derfra, mens jeg konsekvent løfter henne vekk fra kjøkken benken..Det ser ut tilå begynne å sitte..

Ellers lar jeg de være andresteder i høyden, for det er nemlig gromt! :-) Jeg tror de gjerne vil ha vært alle tenkelige steder, og at de stedene de ikke har lov tilå være, de blir ekstra spesielt, spennende og morsomme..( Matmors klesskap, for eksempel..;-))

Kattungen min gjør også det..Fordi hun gjerne vil være overalt og fordi hun heller drikker av springen enn av vannskåla si..

Det hjelper litt om jeg skrur på springen til henne på badet et par ganger om dagen, så vet hun at hun får lov å drikke derfra, mens jeg konsekvent løfter henne vekk fra kjøkken benken..Det ser ut tilå begynne å sitte..

Ellers lar jeg de være andresteder i høyden, for det er nemlig gromt! :-) Jeg tror de gjerne vil ha vært alle tenkelige steder, og at de stedene de ikke har lov tilå være, de blir ekstra spesielt, spennende og morsomme..( Matmors klesskap, for eksempel..;-))

Jo takk du, klesskap er utrooolig spennende! Jeg kom hjem fra jobb en morgen, og kattene var søkk vekk. Hadde en liten anelse om hvor de kunne være, og jeg så skapdøra mi sto på gløtt.

Jeg kunne bare dra ut en av trådskuffene, der lå de lainet opp begge to! I undertøysskuffen min! Haha, jeg holdt på å le meg i hjel. Så for meg at jeg hadde et slags arkivskap hvor jeg slo opp på "K", og der lå det to katter klar til bruk. :)

Anyway så har jeg prøvd å spraye fy-spray på kanten av kjøkkenbenken nå, får se om det virker! *håpe*

laguna1365380434

Jo takk du, klesskap er utrooolig spennende! Jeg kom hjem fra jobb en morgen, og kattene var søkk vekk. Hadde en liten anelse om hvor de kunne være, og jeg så skapdøra mi sto på gløtt.

Jeg kunne bare dra ut en av trådskuffene, der lå de lainet opp begge to! I undertøysskuffen min! Haha, jeg holdt på å le meg i hjel. Så for meg at jeg hadde et slags arkivskap hvor jeg slo opp på "K", og der lå det to katter klar til bruk. :)

Anyway så har jeg prøvd å spraye fy-spray på kanten av kjøkkenbenken nå, får se om det virker! *håpe*

*lol*:-) Jupp, kleskap er toppen! Jeg har noen boar og skjerf og sånn, og ingenting er finere å dra utover enn dem! ;-)

Å ligge i skjul i trådskuffene er også stas,men jeg har sjelden funnet begge to der inne på likt..Det må ha vært litt av et syn! :-)

Lykke til med sprayen!

*lol*:-) Jupp, kleskap er toppen! Jeg har noen boar og skjerf og sånn, og ingenting er finere å dra utover enn dem! ;-)

Å ligge i skjul i trådskuffene er også stas,men jeg har sjelden funnet begge to der inne på likt..Det må ha vært litt av et syn! :-)

Lykke til med sprayen!

Hihi, ja, de klumpet seg sammen. Merkelige greier. :)

Ja, hvis vi ser dem gjøre det, så sier vi nei/klapper og løfter dem ned/spruter vann på dem. Det er bare det at jeg ikke sitter slik at jeg ser inn på kjøkkenet alltid, og da klarer jeg ikke å fange dem før de har gjort det.

Våre har faktisk skjønt at det ikke er lov å gå på bordene. Gjør det aldri.

Annonse

Kjempemorsomt.

Unnskyld.

En kompis er en slik morbid faen. Han var plaget av en rev som gjorde en del ugang, lett gjenkjennelig med en hvit flekk på ryggen. En dag ble reven overkjørt, og fyren fikk den stoppet ut. Han ble spurt om reven fremdeles var til plage, og da tok han den fram og sa høyt : IKKE ETTER AT JEG STOPPA DEN UT! Moooahahahahaaa

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...