Gå til innhold

Selge flybillett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bestilt en flybillett i romjula som jeg muligens ikke får bruk for. Dette er en billett som ikke kan endres. Kan jeg da selge billetten videre til andre selv om den står i mitt navn? Er jo i verste reisehjemperioden dette, så jeg har jo god sjans...

Skrevet

Det tror jeg kan bli vanskelig. Lavprisbilletter er ofte ekstremt lite fleksible, altså kan de heller ikke byttes navn på. Hør med flyselskapet :)

Skrevet

Jeg kjøpte en flybillett av en privatperson en gang. Det var i min grønneste ungdom, og det gikk ikke å endre navn på den, så jeg reiste pr. def. under falsk navn og satt med hjertet i halsen helt til jeg kunne gå av flyet. Det var en idiotisk ting å gjøre, jeg kunne jo blitt nektet å komme ombord på flyet om noen hadde bedt meg vise legitimasjon.

Skrevet

Jeg kjøpte en flybillett av en privatperson en gang. Det var i min grønneste ungdom, og det gikk ikke å endre navn på den, så jeg reiste pr. def. under falsk navn og satt med hjertet i halsen helt til jeg kunne gå av flyet. Det var en idiotisk ting å gjøre, jeg kunne jo blitt nektet å komme ombord på flyet om noen hadde bedt meg vise legitimasjon.

Ja å hva hadde skjedd ved en evt flystyrt?

Det er nok viktig å ha rett navn på reisende.

Skrevet

Ja å hva hadde skjedd ved en evt flystyrt?

Det er nok viktig å ha rett navn på reisende.

Ja, det var en idiotisk ting å gjøre på alle måter. Jeg tenkte ikke så mye på flystyrt og sånn. Det er jo blitt desto strengere kontroller på flyreiser nå enn den gangen også.

Skrevet

Det er et gebyr å betale ved endring av navn. Jeg har flydd under andres navn, og det går jo helt fint...såfremt flyet ikke styrter...men hva skjer da da? Noen må ta noen ringerunder....Du slipper det uansett ;-) (jada, vet den er stygg...)

Skrevet

Det er et gebyr å betale ved endring av navn. Jeg har flydd under andres navn, og det går jo helt fint...såfremt flyet ikke styrter...men hva skjer da da? Noen må ta noen ringerunder....Du slipper det uansett ;-) (jada, vet den er stygg...)

Jeg får høre med flyselskapet om bytting av navn. Dette er siste halvdel av en utenlandstur, så det kan bli litt kinkig ellers.

Takk for tips. Viste ikke at det gikk an, jeg. Prøvde å få endret dato på billetten, men det gikk ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...