Gå til innhold

Hva gir jeg til en venninne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å velge noe spesielt til en venninne i slutten av førtiårene. Hun er skilt og bor alene med sine to døtre rundt 20 år. Hun er politisk engasjert og reiser mye rundt. Hun har høy utdannelse og lever sterkt, dvs. hun går sine egne veier. Hun hater materiale ting, og leiligheten hennes er praktisk, men smakfullt innredet. Det meste har hun handlet på loppemarked etter skilsmissen, og hun er fantastisk til å få tak i utroligste ting. Hun leser mye, men hjelp! skal jeg velge bøker til en slik oppegående dame. Samme med musikk. Hun burde trene mer og slanke seg, men skal jeg minne henne på det? Hun er kunstinteressert og hater idrett og sport. Har vel ikke tid til det siden hun skal frelse verden. Hun studerer gjerne religioner og har mange venner eller bekjente fra alle kulturer, men hun klager bestandig over at hun ikke har tid til å orientere seg. Hun slet med depresjon etter skilsmissen (hun var gift leeeeenge), og kommer fort i konflikter siden hun har sterke meninger og vil ikke ha lederstillinger.

Hva er det for en kvinne jeg har beskrevet, og hva jeg gir jeg til en slik en?

Skrevet

Hun liker og lese, da kan du gi henne gavekort på en bokhandler.

Gavekort på cd?

Du bør vel ikke akkurat minne henne på og trene, det gjør hun vel selv om hun har lyst? Kan fort bli tatt feil opp, iallefall når hun har sterke meninger som du sier.

Spørs hvor mye du skal gi, men kanskje ett godt, pent pledd? Til og krype under når hun leser.

Så kan du jo også legge ved ett kort hvor du gir henne en middag som du lager?

Gjest staedtler
Skrevet

En kultursnobbete venstreintellektuell?

Yogakurs høres bra ut, men det er gjerne ganske dyrt.

Ta deg en tur i f.eks. Cappelens antikvariat. Sehr spannend.

Gjest Eller er jeg helt på jordet?
Skrevet

Hvorfor ikke bare en vin, likør eller cognac? Trenger ikke å gjøre det så vanskelig

laguna1365380434
Skrevet

Til en slik veninne hadde jeg gitt bort noe godt og ekslusivt fra Body shop! Det er "sturent" med tanke på etisk handel, barnearbeid, dyr, kunstige tilsetningstoffer og sånn..Og noe som forteller henne at du unner henne å slappe av å tenke på seg selv, midt opp i alt det aktive livet.

Alternativt en god massasje time!

Jeg tror ikke jeg hadde kjøpt bøker/musikk til noen som var veldig interssert i det samme, med mindre jeg følte meg uhyggelig treffsikker på vedkommendes smak! Lykke til! :-)

Skrevet

Yogakurs høres bra ut, men det er gjerne ganske dyrt.

Ta deg en tur i f.eks. Cappelens antikvariat. Sehr spannend.

Det er meg en gåte hvor du leste dette fra innlegget mitt?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...