Gå til innhold

Dødsbrannen i Florø

Anbefalte innlegg

Gjest Årsaksteori

Tror dere ektemannen er skyldig eller ikke?

Brannen startet i soverommet.

Han kan ha benyttet anledningen til å trikse med ovn,ledninger mens kona var hos politiet og fikk vedtatt besøksforbud på Torsdag.

Ungene var jo på skolen, naboer på jobb, dvs klar kyst!

Hvor var han den dagen? han var innkalt til politimøtet, men møtte ikke. Kansje fordi han allerede da planla noe annet...den gylne anledning til å trikse med elektrisiteten eller kopiere/file nøkkel?

For å dra det litt langt, kansje fyren tidsinnstilte en varmeovn av noe slag slik at den slo inn på full styrke midt på natta, kansje det lå en gardin tett over ovnen, eller noe?

Umulig for ekskona å legge merke til om hun ikke tenker på ovnen,og hun sover når den slår seg på.

Eller punktere en oljeovn og sørge for senere eksplosjon? Whatever!

Dette eller no lignende, eller kansje han rett og slett låste seg inn om natta og tente på eller fiksa ledninger da. Ingen vitner!

Kansje er det fordi han føler seg så safe at han ønsker egen privatetterforsker på saken?

Kansje han vet at han har gjort det på en så smart måte at det uansett blir konkludert med ulykke? Smartingen!

De kan rett og slett ikke ta han så lenge det ikke finnes vitner.

Mye etterforskning gjenstår her, men han har truet henne på livet og jeg tror han er skyldig, hva tror du?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/210178-d%C3%B8dsbrannen-i-flor%C3%B8/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det var butleren som gjorde det.

En like sannsynlig teori som den du kommer med.

Det er ikke uvanlig at det begynner å brenne ved et uhell, ei heller er det uvanlig at man sier mye dumt ved samlivsbrudd, spesielt når x-en finner en ny.

Det trenger ikke å bety noe som helst.

Gjest Årsaksteori

jeg tror sjelden folk er så onde som de sier....så hun kan ha røkt på senga.

Jeg kjenner faktisk menn som er så onde at de kunne sette lignende trusler ut i livet (ikke mot meg da) , men bare ved flaks har det gått bra.

Det er utrolig hva enkelte mennesker kan gjøre i rasende sjalusi.

Gjest ærlig talt

Vet du hva, det er skikkelig smakløst å diskutere noe sånt. Mannen er siktet uten noen som helst form for bevis, og da er det overhodet ikke noe poeng i å utbrodere hvilke måter han måtte ha planlagt å drepe ekskona på. Skjerp deg!!! Det er mennesker det er snakk om her. Så ekkelt å sitte og fråtse i spekulasjoner sånn.

Gjest Årsaksteori

Jeg tror det var butleren som gjorde det.

En like sannsynlig teori som den du kommer med.

Det er ikke uvanlig at det begynner å brenne ved et uhell, ei heller er det uvanlig at man sier mye dumt ved samlivsbrudd, spesielt når x-en finner en ny.

Det trenger ikke å bety noe som helst.

Som du skjønner så er jeg født kritisk ja! ;)

Men jeg synes det hele er litt for tilfeldig, at en ulykkesbrann skulle skje akkurat da ekskona ble truet på livet av en sykelig sjalu eksmann. Det stinker litt for mye av denne saken.

Men for all del, uskyldig inntil det motsatte er bevist! Vi får vente og se.

Annonse

Jeg kjenner faktisk menn som er så onde at de kunne sette lignende trusler ut i livet (ikke mot meg da) , men bare ved flaks har det gått bra.

Jeg må si jeg har kjent kvinner som jeg kunne ha tenkt meg planlegge og utføre noe slikt.

Det fins massevis av kvinnelige mordere i kriminalhistorien.

Jeg holder med Flisa, jeg tror kanskje damen har røkt på senga.

En tragedie er det åkke som, særlig for datteren som er igjen.

Gjest Årsaksteori

Vet du hva, det er skikkelig smakløst å diskutere noe sånt. Mannen er siktet uten noen som helst form for bevis, og da er det overhodet ikke noe poeng i å utbrodere hvilke måter han måtte ha planlagt å drepe ekskona på. Skjerp deg!!! Det er mennesker det er snakk om her. Så ekkelt å sitte og fråtse i spekulasjoner sånn.

Nei, det er jeg ikke enig i! Jeg synes det er helt ok å diskutere denne saken her, akkurat som vi diskuterer alle andre saker i nyhetsbildet.

Dette er en høyst aktuel sak, og mannen er like uskyldig inntil det motsatte er bevist, selv om jeg ytrer mitt personlige tankespinn her. Mannen er heller ikke navngitt!

Så lenge saken er brettet ut i alle landets aviser, har jeg ingen betenkeligheter med å dele mine tanker om den her.

Jeg har ingen grunn til å skjerpe meg, så gulp opp dine sure oppstøt andre steder takk! ;)

Gjest Årsaksteori

Jeg må si jeg har kjent kvinner som jeg kunne ha tenkt meg planlegge og utføre noe slikt.

Det fins massevis av kvinnelige mordere i kriminalhistorien.

Jeg holder med Flisa, jeg tror kanskje damen har røkt på senga.

En tragedie er det åkke som, særlig for datteren som er igjen.

Den siste setningen min gjaldt også kvinner ja, de kan være skikkelig utspekulerte og onde de også, men det er mest menn.

Heldigvis er de fleste av oss alle normale da! ;)

Nei, det er jeg ikke enig i! Jeg synes det er helt ok å diskutere denne saken her, akkurat som vi diskuterer alle andre saker i nyhetsbildet.

Dette er en høyst aktuel sak, og mannen er like uskyldig inntil det motsatte er bevist, selv om jeg ytrer mitt personlige tankespinn her. Mannen er heller ikke navngitt!

Så lenge saken er brettet ut i alle landets aviser, har jeg ingen betenkeligheter med å dele mine tanker om den her.

Jeg har ingen grunn til å skjerpe meg, så gulp opp dine sure oppstøt andre steder takk! ;)

Så du stiller ingen kritiske spørsmål til det som avisene skriver, men plaprer bare i vei videre. Hver sin smak, men for min del og andres så er denne diskusjonen smakløs.

Gjest hva med datteren?

jeg tror sjelden folk er så onde som de sier....så hun kan ha røkt på senga.

I følge bekjente i Florø så stemmer det at hun brukte å røyke på sengen.

Synes det er helt unødvendig å spekulere mer når mannen er løslatt uten at de har funnet det minste bevis eller indisier.

Verbale trusler og planlagt mord er langt i mellom. Ikke minst tenk på datteren, hun har mistet sin mor og bror, faren var mistenkt, men nå løslatt - må være grusomt for henne med fortsatte spekulasjoner.

Annonse

Gjest Årsaksteori

Så du stiller ingen kritiske spørsmål til det som avisene skriver, men plaprer bare i vei videre. Hver sin smak, men for min del og andres så er denne diskusjonen smakløs.

Joda, jeg stiller meg ofte kritisk til det avisene skriver, men jeg kan godt diskutere min personlige intuisjon her for det!

Er du talsmann for hele forsamlingen her eller? ;)

"Dette er en høyst aktuel sak, og mannen er like uskyldig inntil det motsatte er bevist, selv om jeg ytrer mitt personlige tankespinn her. Mannen er heller ikke navngitt!"

For min del kunne de godt ha navngitt mannen. Jeg (og 98 % av Norges befolkning) kjenner ingen i Florø likevel, så det ville ikke ha gjort noe fra eller til. Hvor godt kjenner du til byer på størrelse med Florø? Alle der vet hvem den mannen er, og det er jo det som betyr noe. Og til mer man spekulerer rundt problemstillingen skyldig eller ikke - til verre gjør man det for mannen.

Sånne diskusjoner er jeg ikke med på.

Støttes.

Jeg har i sin tid jobbet med brannetterforskning, var ikke i branntomta, men har jobbet med å lete etter brannårsaker på diverse utstyr.

De mulige årsakene du ramser opp i innlegget ditt er relativt lett å oppdage, hvis noen har tuklet med noe utstyr. Hadde han gjort det hadde de hatt flere bevis allerede på at dette var påsatt.

men om han var så sjalu og ville drepe henne synes jeg det var rart at han ville dra sønnen med i brannen. Da burde han jo ha planlagt brannen slik at bare hun var i huset

kjæresten til avdøde trodde heller ikke han var i stand til å gjøre det

Tipper på at det er en samling av tilfeldigheter som gjorde at han ble siktet

men om han var så sjalu og ville drepe henne synes jeg det var rart at han ville dra sønnen med i brannen. Da burde han jo ha planlagt brannen slik at bare hun var i huset

kjæresten til avdøde trodde heller ikke han var i stand til å gjøre det

Tipper på at det er en samling av tilfeldigheter som gjorde at han ble siktet

Enig med deg!

Gjest Årsaksteori

"Dette er en høyst aktuel sak, og mannen er like uskyldig inntil det motsatte er bevist, selv om jeg ytrer mitt personlige tankespinn her. Mannen er heller ikke navngitt!"

For min del kunne de godt ha navngitt mannen. Jeg (og 98 % av Norges befolkning) kjenner ingen i Florø likevel, så det ville ikke ha gjort noe fra eller til. Hvor godt kjenner du til byer på størrelse med Florø? Alle der vet hvem den mannen er, og det er jo det som betyr noe. Og til mer man spekulerer rundt problemstillingen skyldig eller ikke - til verre gjør man det for mannen.

Sånne diskusjoner er jeg ikke med på.

Greit at vi er uenige, men jeg synes fremdeles det er helt ok å diskutere slike saker og ser ingenting galt i det.

Det er en god grunn til at politiet ikke frafaller siktelsen, jeg tror de har noen kort i bakhånd her.

Tiden får vise!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...